Ny framsida på Sporthoj.com

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Tycker det ser lite rörigt ut :S Skulle ha typ en ram för anonnser lite mer åt höger så de skiljer sig från nyheterna. Sen ramar så man delar upp nyheterna lite mer så de inte ser så ihopsatta ut, Det är ju bara rubriken som skiljer något mer ska de ju vara?
forumthreads.gif

Dom tycker jag inte är så snygga heller :p

Om du vill kan ju folk göra förslag på hur sidan ska se ut :D

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Bredvid datumet hade det varit trevligt med hur många som var inloggade just nu. Kanske onödigt, men det är kul att veta.
Jag vet att man kan se det i forumet, men många använder nog senaste forumtrådarna på framsidan, eller är det bara jag?

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Min kommentar

Den är mycket snyggare men kan du inta ha "rutan" under Artiklar svävande så att den alltid hamnar längst till höger på skärmen?
Altså så att den hamnar under "logga ut" knappen.
Just nu ser den ut att hänga nästan mitt på sidan.

Jag skulle gjort samma sak med nederdelan av sidan så att hela sidan slutar lika långt ner.

Jaja det är bara mina kommentarar men jag har ju blivit Sporthojsberoende. Egentligen borde det komma en avgiftningskurs i samma ögonblick man har skrivit över 10 inlägg.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ser mycket bra ut, mer intressant ut än innan..! :tummenupp

Dock så har jag två saker som jag vill anmärka på... :)

1. Man kunde kanske ha lite mindre typsnitt på nyheterna så man 'får in mer' på samma plats. Det känns lite klumpigt nu.

2. Annonserna tycker jag borde vara högre upp. Jag har dock inget bra förslag på var man skulle kunna ha dem så egentligen borde jag inte säga nåt... :D

Behåll nya!

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Klockrent

Swedie skrev:
Vänligen yttra dig om den nya framsidan på Sporthoj.com. Tycker du att den är "värdelös" får du väldigt gärna berätta varför. Tack.

Anledningen som sidan uppdaterats är just för att möjliggöra nyheter som jag själv får in som jag inte alltid delar med mig av. Ni kan ibland vara snabbare att rapportera via någon tråd här i forumet, men att ha det på förstasidan ger det ännu mer publicitet. :)

Det kommer behållas. Men är öppen på förslag såklart. Tack!

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=50

Klockren framsida.
Med ny server går den nog fort att ladda med.

Bra med nyheter, informationen försvinner ibland bland allt rundsnack i trådarna. (Inte helt oskyldig...:död)

Racerapporter, och "sportnytt" hade varit bra nyhetsinslag med.

Keep up the good work! :yoparty

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Bra jobbat med Sporthoj.com Swedie :tummenupp :tummenupp !

Jag gillar verkligen nyhetsrullen på förstasidan!

Däremot saknar jag de tydliga snabblänkarna till resp forum (om jag inte är helt blind). Dvs att man först kan spana in framsidan och sedan snabbt förflytta sig direkt till resp huvudforum, typ de som du hade liggandes framme på förra versionen av startsidan. Nu ser jag iofs att du har gjort lite "snyggare" versioner av dessa länkar, och lagt dem lite längre ner på startsidan. Personligen så skulle jag gärna vilja ha upp dem lite så att man slipper scrolla ner för att se dem.

Samma sak egentligen för annonserna... Skulle vilja se de senaste annonserna utan att behöva scrolla.

Samtidigt inser jag att "reklamblafforna" måste synas tydligt på startsidan.... och jag har ju faktiskt ett scrollhjul på musen, så det är ju lätt att scrolla..

En liten synpunkt till: Med all reklam på sidan så blir det iofs lite rörigt, men det är ju smällar man får ta när det ska in annonser, vilket jag har full förståelse för.

/Tobbe

.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Rörigt vid första anblick, men sedan lite bättre vid nästa anblick! =)

Dock så skulle jag vilja ha en tydligare brytning mellan senaste inlägg och nyheterna.

Sedan vill jag ha en max längd på annonstexten, så att det inte kan byta rad, det ser fult ut.
Samt ha en sån där funktion att om man håller pekaren över annonstexten så kommer hela texten fram om den var för lång för att få plats från början!

Förstått?! :tummenupp

//Niklas

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nyheterna enligt mig borde vara ett snäpp större än det andra just för att det är nyheter som ska läsas.

Mackz, ska se om det går att ordna.

Annonserna är på samma höjd som innan.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
sahar.jpg

Såhär typ kan man rama in allt, Men kanske inte det typsnittet :D bara tog något, men som förslag! :)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Swedie, det hela ser bra ut. Men förut fanns det snabblänkar på förstasidan till de olika forumdelarna, roadracingforumet, mcrelaterat snack m.m....

Dom saknar jag. Kan du inte snickra in dom igen...

Tack för ordet.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Alex.J skrev:
Gillar inte flaggan.

Mig gör den inget, flaggan är bland det mest svenska som finns och sporthoj är svenskt ?

En stor del av sporthoj besöks säkert av just svenskar ?

Flaggan kan även verka som information till utländska besökare besöker sidan för första gången om viket språk som används på sidan.

Last edited:

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Suvve :tummenupp

Nu får även den blinde ta del av nyheterna i MC-världen...nästan iallfall.

Kör på :tummenupp

/BW

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Flaggan stannar. Vi bor i Sverige och pratar svenska. Vill sprida lite glädje och svensk känsla över sajten. Inte racistkänlsa om det var vad du fick som känsla lol.
Många besöker SH från utlandet, och det kan vara kul för dom att se en svensk flagga. Ser inte felet iaf. Ifall det är fel, så är något annat fel och har inte med flaggan att göra. suck.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Lite plottrigt vid första anblicken.. men bra med senaste nytt, dock försvinner senaste forumtrådarna lite i all info, kanske borde göra de större/fetare?
Vad ska allt tomrum till höger vara bra för?

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Som flera redan nämt, lite plottrigt.

Kanske inte behöver vara så mkt text?
Tydligare ramar?!
Annars fräscht!!!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad