Ny funktion på SH

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har lagt till en ny funktion på SH där ni kan ge Bra / Dåligt betyg på ett specifikt inlägg, inte bara en hel tråd.

Iden är tagen från Youtube där man kan ge + och - på kommentarer.

Syftet på SH är att ge en bild eller video eller en medstämmande, eller motsägande åsikt en bra eller dålig feedback.

Detta kan ge medlemmar här som tar sig tiden att skriva bra inlägg i trådar, lite värt mödan och erkännelse att det de gör är bra, och därmed fortsätter.

Jag hoppas funktionen uppskattas, den är i grund och botten menad som en bra sak.

:)

Btw, funktionen ligger jämte Rapportera inlägg ovan varje inlägg.

EDIT: Missbruk av funktionen kan komma leda till banning. Missbruk = ge vänner eller bekanta överdrivet mycket positiv feedback. Alternativt ett spammigt beteende där röstningarna är "på skoj".

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Toppen - men hur ser man om man redan röstat på Bra eller dåligt?

EDIT: Nu försvann Rickens betyg här ovanför.
Rickens försvann då det var precis sådant jag inte ville skulle ske. Jag tror han tar det rätt :)

Visserligen kan du inte se vad du själv röstat just nu, men jag hoppas på att du själv minns det.

Det krävs en hel del extra resurser att även köra query på vad just du röstat på för varje inlägg.

Men ska kika på om jag kan hitta någon vettig lösning. :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vet inte jag....
Inte missbrukas/ironi...hmm på detta forum kan detta vara en omöjlighet!

Känner själv att omogenheten sliter i mig när jag tänker på möjligheterna till lite ironi...

Skulle nog passa bäst i endast mek/teknikhörnan och bild/filmklipp!

Kanon! Det här kommer lyfta Nash trådar till en helt ny dimension :hihi

Samma tanke dök upp för mig omedelbart....:D

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Skulle nog passa bäst i endast mek/teknikhörnan och bild/filmklipp!

Jo, där blir det nog mer seriösa "röstningar" än i t.ex OT.

Jättebra funktion tycker jag,

Andras reaktion på det egna beteende är nyttigt.

Men risken att det "missbrukas" och inte ger så mycket är ju överhängande stor i t.ex OT. Men man får väl lära sig att förstå när en grön eller röd post verkligen betyder något!
Ett annat forum minst lika stort som SH hade ju ett liknande system för några år sen. Till en början var det bra men sen sluta det bara med massa ryggdunkande struntinlägg för att få så bra status som möjligt, skittrist. Men som Aryey säger, i teknik eller bilder vore det nog kanon! Men kul att de provas iaf, inte mer än att man får ta bort det igen om det blir pannkaka.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu när jag klickar, för att komma till senast skrivna inlägg, då hamnar jag ett par inlägg därifrån. Händer det bara mig, eller även andra? :va

Annars är det ju en trevlig funktion, men kan nog bli lite tråkig ifall alla helt plötsligt ändrar sitt skrivande bara för att samla popularitetspoäng. Lite dynamik behövs.

RobRas

Guest
Swedie skrev:
EDIT: Missbruk av funktionen kan komma leda till banning. Missbruk = ge vänner eller bekanta överdrivet mycket positiv feedback. Alternativt ett spammigt beteende där röstningarna är "på skoj".

I och med att man är vänner så borde man dela väldigt mkt åsikter och värderingar? Fast å andra sidan kanske man har sig en ovän här på SH och alltid röstar - oavsett vad personen säger.. Jaja, tänkte mest på det första.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO