Ny funktion på SH

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Swedie skrev:
EDIT: Missbruk av funktionen kan komma leda till banning. Missbruk = ge vänner eller bekanta överdrivet mycket positiv feedback. Alternativt ett spammigt beteende där röstningarna är "på skoj".

I och med att man är vänner så borde man dela väldigt mkt åsikter och värderingar? Fast å andra sidan kanske man har sig en ovän här på SH och alltid röstar - oavsett vad personen säger.. Jaja, tänkte mest på det första.

Finns det möjlighet att ta bort den anonyma röstningen? Om man kollar sin profil nu ser man bara på vad man fått dåligt eller bra, men inte från vem.
Tror andelen "hat-dåligt" skulle minska då och man röstar mer med foten i marken så att säga..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Finns det möjlighet att ta bort den anonyma röstningen? Om man kollar sin profil nu ser man bara på vad man fått dåligt eller bra, men inte från vem.
Tror andelen "hat-dåligt" skulle minska då och man röstar mer med foten i marken så att säga..
Det är större grogrund till bråk, än att låta det vara anonymt.

Dock kan jag fundera ut en lösning för att minska "spam"-beteende vid röstningar.

Kanske en tidsbegränsning, eller begränsing på att rösta på en specifik person inom viss tidsram.

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
....Annars är det ju en trevlig funktion, men kan nog bli lite tråkig ifall alla helt plötsligt ändrar sitt skrivande bara för att samla popularitetspoäng. Lite dynamik behövs.

Jaha, det är det det går ut på....ok.

Jag tycker att man borde lägga ner alla krig.
Man ska hjälpa de fattiga.
Jag tycker även att alla ni på SH är underbara människor!
Listan är lång, men livet är för kort för att skriva ner allt det fina jag har att säga :(

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
J
Men risken att det "missbrukas" och inte ger så mycket är ju överhängande stor i t.ex OT. Men man får väl lära sig att förstå när en grön eller röd post verkligen betyder något!
Ett annat forum minst lika stort som SH hade ju ett liknande system för några år sen. Till en början var det bra men sen sluta det bara med massa ryggdunkande struntinlägg för att få så bra status som möjligt, skittrist. Men som Aryey säger, i teknik eller bilder vore det nog kanon! Men kul att de provas iaf, inte mer än att man får ta bort det igen om det blir pannkaka.

Det som spelar roll är mognadsgraden hos medlemmarna,vågar man inte stå för sina åsikter utan gömmer sig i en grupp så spelar det ju ingen roll om man har omdömen eller inte,det kommer ju fortfarande vara ryggdunkarklubb.

Nu kanske man kan få en fingervisning om hur det ligger till ?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det är större grogrund till bråk, än att låta det vara anonymt.

Förstår hur du resonerar, men tror andelen "jag-tycker-inte-om-dig-som-person" minusen skulle minska så pass mycket att när det väl blir s.k "bråk" så är det befogat att lösas via PM eller gästbok istället för i den aktuella tråden. Som det är nu kan man rösta dåligt på zappen enbart för att jeflas med honom :D Tror även andelen "vi-är-polare-så-här-har-du-en-bra-röst" minskar om man även tvingar dit en motiveringskommentar till varför man röstat.
I.E man röstar bra, när det verkligen är det, likadant med dåligt. Man tvingas alltså stå för sina åsikter på ett helt annat sätt än hur det blir nu.

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
...Som det är nu kan man rösta dåligt på zappen enbart för att jeflas med honom :D Tror även andelen "vi-är-polare-så-här-har-du-en-bra-röst" minskar om man även tvingar dit en motiveringskommentar till varför man röstat.

Det var ju bra att du nämnde mitt namn... :huvet

Men seriöst så är det lite av problemet med ryggdunkar/knivar-röstningar. Tycker i alla fall det kan vara värt att prova och efter någon vecka så har väl testtryckarivern lagd sig och då ser vi ifall det funkar som kvalitetshöjare på forumet.

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Om man fäller en kommentar i ett ämne som anses negativt för funktionen blir alltså kommentaren borttagen?!!:mad:

VAD FAN ÄR DETTA?!! FRA?!! Sist jag kollade levde vi i en demokrati men det gäller tydligen inte här?!!!:huvet

Det som spelar roll är mognadsgraden hos medlemmarna,vågar man inte stå för sina åsikter utan gömmer sig i en grupp så spelar det ju ingen roll om man har omdömen eller inte,det kommer ju fortfarande vara ryggdunkarklubb.

Nu kanske man kan få en fingervisning om hur det ligger till ?

och om man vågar stå för sina åsikter då men för dens skull blir censurerad eller bannad, i vissa fall permanent?!!:va

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
och om man vågar stå för sina åsikter då men för dens skull blir censurerad eller bannad, i vissa fall permanent?!!:va

Då kanske man skall se över sitt sätt att uttrycka sin åsikt.

Att kalla någon för mamma-knullare är kanske inte rätt väg att gå,man kan uttrycka sin åsikt på ett annat sätt.

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Vad är problemet?
Jag tycker ju det när jag blir förbannad över hur han beter sig som permbannar massor av folk och censurerar rena åsikter för att de som inte är med honom är emot honom...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag tycker det är ett dåligt förslag.

1. Vem ska ha tid att sitta och kolla om rösterna är "ok" - dvs inte skojröster och/eller kompisröster (som enligt startinlägget inte skulle vara tillåtet)?

2. Vem kan föresten bedöma om rösten är en icke godkänd kompisröst eller genuint menad?

3. Och sist - varför ligger tråden i mc-relaterade diskussioner?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jaha, det är det det går ut på....ok.

Jag tycker att man borde lägga ner alla krig.
Man ska hjälpa de fattiga.
Jag tycker även att alla ni på SH är underbara människor!
Listan är lång, men livet är för kort för att skriva ner allt det fina jag har att säga :(

Se där, du har redan samlat på dig +2 poäng. :tummenupp

:hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror tyvärr inte heller att det kommer att fungera.
Definitivt inte som underlag för kortare eller längre banning.
Det skulle vara för lätt för folk att klicka i dåliga omdömen bara för att någon har en åsikt man inte delar.
På samma vis skulle några av pajasarna på forumet klicka i bra omdömen om varandra, även pajasar har fan-club's

Det skulle leda till att folk som inte är pajasar drar på sig negativa omdömen för att dom för fram en icke-populär åsikt i någon fråga, men samtidigt aldrig får några goda omdömen för att dom inte har någon fan-club.

Några av forumets mest sunda personer skulle på så sätt riskera bann.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tydligen räcker det inte med fred på jorden och alla mätta och belåtna älskade SH-members....
Vad mer kan jag göra!?!?!?
;)

Bofors lyckades sälja bra efter att ha mutat rätt folk. Kanske en väg att gå? :hihi

(Om nu det är så viktigt att få många plus. Själv har jag varken delat ut något + eller - och ska nog inte göra det heller. :tummenupp)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Detta är väl enbart ett betygsystem på inlägget som sådant och det är ev missbruk av +/- betygen som skulle kunna leda till banning,inte att någon får många minus eller har jag missuppfattat hela grejen?

Skulle nog kunna bli riktigt illa annars.

Henrik

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Du skrev en dum kommentar, jag tummade ner, fler med mig. Kanske ska tänka på vad du skriver m4ng4n?

Nä jag tänker inte tänka på vad jag skriver för att tillfredsställa ett synonymt behov! Jag har en åsikt och det står jag för, slicka röv får någon annan göra.
Tycker jag en sak så är det så sen skiter jag i om du eller någon annan blir sur det är det som är hela poängen med att leva i en demokrati.
Inte knyta näven i byxfickan eller rätta in sig i ledet och hålla käft!

Möjligen sagt på ett aggressivt sätt men i stundens allvar är det raka puckar punkt slut!

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
e det detta denna funktion ska användas till ---> kolla denna :rolleyes: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194877&page=2

INLÄGG NR 31 LÄS DENNA .

citat --> (Jag håller i skrivandets stund på att skriva en egen röstningsfunktion där man kan ge minus och plus på varje inlägg.

Ska troligen lägga till att om man får tillräckligt många minus i olika inlägg i samma tråd, så exkluderas man från tråden. T.ex får man 5 eller 10 inlägg som röstas minus på, så exkluderas man.)

//Robin

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...