Ny gaddning

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Najs! Törs man fråga var den är gjord/görs?

Sen har jag två frågor som jag kanske borde fråga en tatuerare, men ni verkar så erfarna här så:

1. Ungefär hur mycket kostar en färgtatuering stor som en hand(fingrar inräknat)?
2. Gör det något om man där man tänkt tatuera sig har en del ytliga bodkärl?

Du har ju redan fått svar men jag tänkte ge dig lite mer information angående fråga nummer 2.

Det är inga som helst problem med ytliga blodkärl. Även om du tycker att det är ett ytligt blodkärl så ligger det 3-4mm eller nått under huden. Nålen når aldrig ner såhär långt, jag tror nålen sticker ca 1-2mm djupt i huden så det är inte alls farligt. Du kan även tatuera över bristningar, där är ju huden väldigt tunn men det fungerar alldeles utmärkt även det alltså.

Det är ju det som är så bra med detta forum, att man kan ställa en fråga och få bra svar ganska snart. Ingen kan allt men tillsammans gör vi det :tungan

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Klart man törs. :) Den görs hos www.kingcarlostattoo.com av Calle.

1. Räkna med 1000:-/h. Kostnaden beror ju mycket på hur pass detaljerad du ska ha den. Enklast är att gå till en trevlig tatuerare och helt enkelt fråga.

2. Nej. Jag har otroligt ådriga underarmar och det var inga som helst problem.

Har bokat Calle den 21:e februari, ska göra en 2/3 sleve där.
Duktig kille :tummenupp

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
1. Räkna med 1000:-/h. Kostnaden beror ju mycket på hur pass detaljerad du ska ha den. Enklast är att gå till en trevlig tatuerare och helt enkelt fråga.

Med risk för att verka tjatig, hur lång tid skulle det ta för t.ex. Calle att göra en tatuering på en "normalstor" överarm i "glada färger"(ungefär den detaljnivå som du och Hinkas har på era sleeves)? Det jag fiskar efter är om det kostar 4, 7 eller 10k, för jag har noll koll och vill inte gå till nån tatuerare och störa om jag inte har cash :confused:
Återigen tacksam för alla svar :)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Med risk för att verka tjatig, hur lång tid skulle det ta för t.ex. Calle att göra en tatuering på en "normalstor" överarm i "glada färger"(ungefär den detaljnivå som du och Hinkas har på era sleeves)? Det jag fiskar efter är om det kostar 4, 7 eller 10k, för jag har noll koll och vill inte gå till nån tatuerare och störa om jag inte har cash :confused:
Återigen tacksam för alla svar :)

Överarmen kanske du får räkna med runt 7-10k om du ska ha HELA överarmen, alltså även insidan.

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
då var jag hemkommen från edin på left hand tatto som gett mig mina hittils mest smärtsamma 2½ timmarna i livet tror jag.
bild kommer ikväll när plasten åker av :yoparty

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
sådära, lite bättre bild men den är sormig och nyismord. lägger upp nå bättre om nån dag

Bifogat

• hand.jpg
    hand.jpg
    39.2 KB · Visningar: 94

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Har bokat Calle den 21:e februari, ska göra en 2/3 sleve där.
Duktig kille :tummenupp

Calle har gjort alla mina 5... både armar och ben...
Ruskigt duktig och jävligt kul att gagga med...
Upplärd av Circle.

Calle kan jag rekommendera till alla!

MikkE

Guest
Det finns många kopior av stjärngaddar men K1 fightern Andy Souwer har den absolut snyggaste! :yoparty

Va fan står det?
1115049346.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras