Ny gaddning

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Helt missat denna tråden innan.. skoj dock! :tummenupp

Ursäkta den dåliga kvaliten på bilden men man ser ju lite iaf :tungan
 

Bifogat

  • stranden-nån-gång.jpg
    stranden-nån-gång.jpg
    123.8 KB · Visningar: 101

Dominator-Rocks

Guest
Vad tycker ni om den här så som jag gjorde för ett par veckor sedan!

Jag tycker den är grym :yoparty Jävligt Grym!

VAd tycker ni?

Edit:
Äsch... det här vart ju inget kul!

Det är INTE min tattoo på bilden jag sökte på Ugly tatoo på google och fick upp den där :D jag trodde det skulle hagla in åsikter om hur ful och hur löjligt det är att ha en jävla ean kod på armen.

Men jag hade fel.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Old English är ju trend om nåt, knappast klassiskt. Mera WT-typsnitt får man leta länge efter. Halva Sverige har ju sitt namn tatuerat på underarmen på en ledd or another i Old English - lite som tribaler, alla som tror de är nåt har tribaler på axeln.

Gör nåt snyggt av det, skit i typsnitt på datorn, be nån rita upp nåt åt dig istället.

Fast å andra sidan, om det inte spelar nån roll att folk ser dig som ett modeoffer så funkar ju Old English... :tungan

Ja det är ju Johan på East Street som ska göra det och jag tror han har skapligt koll. Jag kanske är för mycket i "trenden" för att kunna se den själv.

Men tack, detta fick mig att tänka till.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ja det är ju Johan på East Street som ska göra det och jag tror han har skapligt koll. Jag kanske är för mycket i "trenden" för att kunna se den själv.

Men tack, detta fick mig att tänka till.

..men å andra sidan.. Vill DU ha den? Tycker DU att det är en snygg font? Orka bry sig vad som är en trend eller inte. :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det blev Old English, enkelt och stilrent. Bild kommer senare ikväll när jag hittat nån som kan hålla kameran.

Blir jag inte nöjd kan man ju alltid tvätta bort den.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Första taget på min helarm är nu gjord. 5h i stolen. :tummenupp
 

Bifogat

  • tattoo4.JPG
    tattoo4.JPG
    50.7 KB · Visningar: 106

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
sådära, då var det bokat.
på måndag åker jag och får min rygg avritad.
sen börjar måååånga långa sittningar i väntan på min ryggtavla i blandad japansk/black and grey stil! en stoor drake (japansk), döskallar(black & grey), rök nere vid korsryggen som draken kommer upp ur och mycket mera :)
blev svårt att förklara märkte jag :tungan

fastän man har alldeles för många timmar i stolen så blir jag lika nervös inför varje gång, är det bara jag eller känner ni andra likadant?
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
sådära, då var det bokat.
på måndag åker jag och får min rygg avritad.
sen börjar måååånga långa sittningar i väntan på min ryggtavla i blandad japansk/black and grey stil! en stoor drake (japansk), döskallar(black & grey), rök nere vid korsryggen som draken kommer upp ur och mycket mera :)
blev svårt att förklara märkte jag :tungan

fastän man har alldeles för många timmar i stolen så blir jag lika nervös inför varje gång, är det bara jag eller känner ni andra likadant?


Joo ryggen är inte rolig att tatuera speciellt när det kommer mot ryggraden och skuldror, vibrerar på nått vidrigt sätt.
Sen får jag de få gångerna jag blivit tatuerad en väldigt frossa efteråt håller nästan i säj 2 dygn vet inte vare beror på :confused:

Men vill man bli fin får man lida pin!
 

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
Joo ryggen är inte rolig att tatuera speciellt när det kommer mot ryggraden och skuldror, vibrerar på nått vidrigt sätt.
Sen får jag de få gångerna jag blivit tatuerad en väldigt frossa efteråt håller nästan i säj 2 dygn vet inte vare beror på :confused:

Men vill man bli fin får man lida pin!

okej, handen är inte heller speciellt trevlig.
har alltid haft funderingar på att ryggen skulle bestå av krister pettersson som kollar ner på olof palme. men det får bli det andra istället.

frossa har jag aldrig fått, däremot feber och lite illamående när ja suttit längre än ca 6 timmar
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Joo ryggen är inte rolig att tatuera speciellt när det kommer mot ryggraden och skuldror, vibrerar på nått vidrigt sätt.
Sen får jag de få gångerna jag blivit tatuerad en väldigt frossa efteråt håller nästan i säj 2 dygn vet inte vare beror på :confused:

Men vill man bli fin får man lida pin!

Feberkänsla och frossa har jag med fått efter långa sittningar, misstänker att det beror på att kroppen är heeeelt slut efter att par timmar tortyr. Brukar bli bra om jag sover en stund när jag kommer hem dock. Kan ju ha att göra med att man sitter utan t-shirt på sig en hel dag med, att man blir nedkyld liksom.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Så här blev det. Lite väl litet tycker jag men tänkte lägga en bakgrund senare. Samt nu blir jag tvungen att fylla på runt i kring på armarna. Har ett gäng ideér.


tatuering.jpg
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Någon av dessa vill jag ha, på ryggen, ganska högt upp, över skulderbladen kanske :va
Texen har jag redan bestämt mig för, känner att jag vill ha något motorcykelrelaterat, och så har man något att visa barnbarnen sen när hojarna har försvunnit och så kan man tänka tillbaka till "the good old times":tummenupp :yoparty
 

Bifogat

  • tattotext.JPG
    tattotext.JPG
    103.1 KB · Visningar: 501

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
Någon av dessa vill jag ha, på ryggen, ganska högt upp, över skulderbladen kanske :va
Texen har jag redan bestämt mig för, känner att jag vill ha något motorcykelrelaterat, och så har man något att visa barnbarnen sen när hojarna har försvunnit och så kan man tänka tillbaka till "the good old times":tummenupp :yoparty


jag skulle nog välja den översta, väldigt snyggt typsnitt
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Skissade lite på min handled en natt när jag hade tråkigt. Blev väl sådär :va :tummenupp :yoparty
 

Bifogat

  • bomber.JPG
    bomber.JPG
    92.7 KB · Visningar: 142
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top