Ny gubbe

Metusalem

Arbetsbefriad
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Ducati Pantah 600 -82; Kawasaki GPZ 900 R -90
Hallå! :hej

Tänkte jag kunde säga hej tillbaka =) Att skriva är roligt, är ett intresse bland många hos mig själv, även om skrivandet har fallit i glömska den senaste tiden...

ha det!

//WG

Hej igen!
Om du läst från början har du nog fått ännu lite mer svar pådina undringar från din egen tråd... Jovisst är det kul att skriva. Har ju jobbat själv med deti över 40 år, så ibland kan det kännas lite "utslitet". Ha precis skickat mitt senaste alster (artikel) till jobbet, men det är alltid lika kul att kolla lite här och så fick jag se att du var inne här. Trodde det var färdighälsat för ett tag sedan:) . Men tack i alla fall för välkomnandet.
Samma till Robin Hood, naturligtvis;)

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Kawasaki z400f -83
Hej igen!
Om du läst från början har du nog fått ännu lite mer svar pådina undringar från din egen tråd... Jovisst är det kul att skriva. Har ju jobbat själv med deti över 40 år, så ibland kan det kännas lite "utslitet". Ha precis skickat mitt senaste alster (artikel) till jobbet, men det är alltid lika kul att kolla lite här och så fick jag se att du var inne här. Trodde det var färdighälsat för ett tag sedan:) . Men tack i alla fall för välkomnandet.
Samma till Robin Hood, naturligtvis;)

Vem sa att det var färdig hälsat ;)

Låter som att du jobbar för en tidning, så är lite nyfiken på vilken förstås? Eller en sån diskussion kanske man ska flytta till P.M, är lite osäker på vad som räknas som spam i sånna här trådar?

Metusalem

Arbetsbefriad
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Vem sa att det var färdig hälsat ;)

Låter som att du jobbar för en tidning, så är lite nyfiken på vilken förstås? Eller en sån diskussion kanske man ska flytta till P.M, är lite osäker på vad som räknas som spam i sånna här trådar?

:hej Vet inte jag heller. Men det är riktigt. Jobbar på Motala Tidning o pendlar två gånger i veckan. Kanonväg att åka hoj mellan Laxå o Aksersund när det är den tiden på året. Nu är det bara trist:(
Har pm:at lite mer, kanske bättre så.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tackar, tackar:tummenupp Vilken av hojarna menar du?
Hade tänkt svara dig i en annan tråd o fråga var den där versen om Jackie Chan kommer ifrån.... Kul:)

Tja jag tänkte mest på GPZ900:an :tummenupp Har aldrig sett en Ducati Pantah så jag sökte på den och den var lika cool den :tummenupp Så båda två är schyssta :)

Versen har jag ju nu redan svarat på i en annan tråd :tummenupp

Metusalem

Arbetsbefriad
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Tja jag tänkte mest på GPZ900:an :tummenupp Har aldrig sett en Ducati Pantah så jag sökte på den och den var lika cool den :tummenupp Så båda två är schyssta :)

Versen har jag ju nu redan svarat på i en annan tråd :tummenupp

OK!:tummenupp Jo, Pantahn är väl i hjärtat:kär Kawan köpte jag billigt av en jobbarkompis somblev av med körkorter:D . Behövde en hoj där tanten får plats - men nu skulle jag inte säga nej till en ZZR 1100. Mycke pulver för lite deg. O GPZ:an har gått helrätt sedan jag handlade. Så travet o lottot får väl avgöra framtiden;)
Och som sagt var, versen är för jävla rolig:)

Rustan

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
-07 Cagiva Raptor 650
Hej igen Mtusalem!

Du berättar att du har skrivandet som yrke. Det har jag också! Visserligen skreb jag i min presentation att jag är gymnasielärare, och det är sant. Men jag undervisar på gymnasiets Medieprogram, och mitt främsta ämne heter
Textkommunikation. Jag har nämligen varit både journalist och copywriter innan jag blev lärare.

Jag är språkligt lagd, och undervisar faktiskt också i Danska. Jobbade på byrå i Köpenhamn i många år.

Vad är det du skriver? Journalist elleer copywriter, eller något helt annat? Berätta!

Rustan i Skåne

Hej igen, igen! Läste just att du jobbade på Motala Tidning. Själv jobbade jag på Kvällsposten och Sydsvenskan i Malmö, innan jag blev copywriter. Nåväl, förlåt om det blev lite tjatigt...

Last edited:

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Tänkte väl det.. För inte kunde väl användarnamnet syfta till något annat än god fin Rom :) (metusalem blev ju jävligt gammal... men riktigt så gammal kan du väl inte vara? )

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
välkômmen!
Laxå-Askersund:tummenupp Den vägen är kul nog att köra fram och tillbaks en 3-4 gånger på raken.

Metusalem

Arbetsbefriad
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Tänkte väl det.. För inte kunde väl användarnamnet syfta till något annat än god fin Rom :) (metusalem blev ju jävligt gammal... men riktigt så gammal kan du väl inte vara? )

Nja, namnt syftar faktiskt på den gamle. Men visst, riktigt så gammal är jag inte, men tillräckligt...;)

välkômmen!
Laxå-Askersund:tummenupp Den vägen är kul nog att köra fram och tillbaks en 3-4 gånger på raken.

Dessvärre så blir det oftast bara n gång i vardera riktningen när det är aktuellt. Känns lite avigt att börja åka hemåt igen å väg till jbbet, eller vice versa. Men det händer att jag åker där för nöjes skull också.
Vretstorp-Fjugesta är inte helt fel heller. Och en anna kanonväg, kanske lite långt från dig, är Finnerödja-Åtorp om man bara ser upp för grus i kurvorna efter böndernas framfart...:tummenupp

Hej igen Mtusalem!

Du berättar att du har skrivandet som yrke. Det har jag också! Visserligen skreb jag i min presentation att jag är gymnasielärare, och det är sant. Men jag undervisar på gymnasiets Medieprogram, och mitt främsta ämne heter
Textkommunikation. Jag har nämligen varit både journalist och copywriter innan jag blev lärare.

Jag är språkligt lagd, och undervisar faktiskt också i Danska. Jobbade på byrå i Köpenhamn i många år.

Vad är det du skriver? Journalist elleer copywriter, eller något helt annat? Berätta!

Rustan i Skåne

Hej igen, igen! Läste just att du jobbade på Motala Tidning. Själv jobbade jag på Kvällsposten och Sydsvenskan i Malmö, innan jag blev copywriter. Nåväl, förlåt om det blev lite tjatigt...

Du har PM!

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke