Anderzzon
No Pain, No Game
- Gick med
- 6 Mar 2005
- Hoj
- Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Visst hade jag lätt Mc i ett par år men sedan ett uppehåll på ca 5år innan jag gick på de tunga leksakerna.
Efter uppehållet köpte jag mig en Honda 929:a en "snäll" hoj och väldigt bra förstahoj enligt mig om man har lite erfarenhet.
Om jag jämnför förra säsongen som var min första riktiga mot den i år så fungerade jag så här förra sommaren.
Visst första veckan lever väl alla farligt innan man blivit varm i kläderna.
Kompisar fick köra ifrån mig på favvo vägen, jag testade aldrig någon toppfart trots att de gjorde det osv osv. Jag hade otrolig respekt för hojen helt enkelt. Hade fegränder på ett par cm både fram och bak. Jag tog det lugnt i jämnförelse med mitt beteende när jag hade ett nybakt bilkörkort.
I år däremot så bytte jag hoj att det blev en R1:a hade nog mer med pris, tillfälle och utseende att göra än något annat. Min körning är förändrad dock, med inga fegränder vare sig fram eller bak, wheelisar då och då, det går fortare helt enkelt. För skojs skull kollade jag hastigheten på favoritvägen och den var höjd med ungefär 30-50km sen låter jag det vara osagt vart på skalan.
Till saken hör att jag fortfarande är lika lugn om inte lugnare med den lilla erfarenhet jag fått på 4 säsonger sammanlagt.
Kan du bara respektera cykeln, din omgivning och dina egna begränsningar så ser jag inget problem med att äga en R-hoj som första. Kan du däremot inte det så blir det jobbigt.
Sen spelar det ingen roll vad vi andra säger, du kommer att köpa en R1:a iaf...
Efter uppehållet köpte jag mig en Honda 929:a en "snäll" hoj och väldigt bra förstahoj enligt mig om man har lite erfarenhet.
Om jag jämnför förra säsongen som var min första riktiga mot den i år så fungerade jag så här förra sommaren.
Visst första veckan lever väl alla farligt innan man blivit varm i kläderna.
Kompisar fick köra ifrån mig på favvo vägen, jag testade aldrig någon toppfart trots att de gjorde det osv osv. Jag hade otrolig respekt för hojen helt enkelt. Hade fegränder på ett par cm både fram och bak. Jag tog det lugnt i jämnförelse med mitt beteende när jag hade ett nybakt bilkörkort.
I år däremot så bytte jag hoj att det blev en R1:a hade nog mer med pris, tillfälle och utseende att göra än något annat. Min körning är förändrad dock, med inga fegränder vare sig fram eller bak, wheelisar då och då, det går fortare helt enkelt. För skojs skull kollade jag hastigheten på favoritvägen och den var höjd med ungefär 30-50km sen låter jag det vara osagt vart på skalan.
Till saken hör att jag fortfarande är lika lugn om inte lugnare med den lilla erfarenhet jag fått på 4 säsonger sammanlagt.
Kan du bara respektera cykeln, din omgivning och dina egna begränsningar så ser jag inget problem med att äga en R-hoj som första. Kan du däremot inte det så blir det jobbigt.
Sen spelar det ingen roll vad vi andra säger, du kommer att köpa en R1:a iaf...
Last edited: