Skyddsutrustning som krävs enligt lag är momsbefriad i England.
0% moms på hjälmar i England,
+25% i Sverige.
Där har vi tusenlappen alla talar om, svårt för en svensk handlare att göra något åt det.
Då är frågan? vad gör vi med alla pengar vi sparar när vi handlar på Ebay?
Då är frågan? vad gör vi med alla pengar vi sparar när vi handlar på Ebay?
Hjälmen levererades idag efter många om och men.Efter ca fjorton dagar utan ett ljud från den Italienska firman vände jag mig till Ebay för hjälp som skickade ett mail till dom som skulle besvaras inom fem dagar.På den femte dagen fick jag slutligen ett svar att den Italienska posten skickat tillbaka hjälmen till dom pga ofullständig leveransadress.
Hjälmen sändes nu iväg med express med samma adress som tidigare och två dagar senare fick jag beskedet att hjämen nu återigen var skickad och på väg !?.Förvirring uppstod.Ytterligare tre dagar gick och transportfirman LSG påstod att paketet var levererat till Schenker som i sin tur var på väg med det till butik som inte kunde hitta paketet.
Knallade själv upp till affären med diverse fraktnummer och letade med personal efter den magiska Italienska lådan och slutligen i en hörna instoppad av Schenker som jag förmodar hittades hjälmen.Slutet gott och och jag tror för egen del att något fel uppstod de första fjorton dagarna som den Italienska mc firman helt enkelt skyllde sin egen postgång på.Kanske , kanske inte.Thats it.
Jaha du Ankan, jag vet inte vem som det är mest synd om: Dig som lagt ut denna eminenta video eller jag som just tittat på den. Hoppas du snart får tillbaka kortet så du kan ge dig ut och köra igen
Tyvärr så har inte svenska butiker en chans mot utländska nätbutiker.
Men för att vi ska få ned priserna här i Sverige så måste man börja handla här så efterfrågan blir större och butikerna kan få ett lägre inköpspris..
Hur gör man om man vill prova ut rätt storlek på hjälmen från ebay?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|