Ny hjälm

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Någon som vet om dessa två är samma hjälm.

Tycker inte att mönstret ser likadant ut men funderar på om det bara är så att den ena bilden inte stämmer med verkligheten utan att den är lite tillplattad och förenklad för att lämpa sig för tryck i katalog och visning på internet.

Anledningen är att jag varit och provat Shoei Xr-1000 idag och den passar bra och var jäkligt snygg. Men för dyr att köpa där jag var. Skiljer nästan 500kr jämfört mellan butiken och duells.se men bilden på duells sida ser konstig ut jämfört med annan bild som jag hittat på google som också ska föreställe en Xr-1000 och den ser likadan ut som den jag provade.

Så kan det vara samma hjälm eller?

Är det lönt att beställa från duells eller någon vet någon annan butik i skåne som är biligare?
Bilden till vänster är från google.se och bilden till höger är från duells.se

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Yes det är samma hjälm:tummenupp

Edit: Duells är generalagent för Shoei och säljer inte direkt till kund. Utan till ÅF.

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Kör själv Lazer...Jäkligt billiga och schysst passform för min skalle....kanske inte den bästa kvaliteén fullt ut som Shoei, men jag får 3,5 Lazer på en Shoei så....

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Mjae finns inte mkt at förklara, shoein är en mkt skönare hjälm helt enkelt..
o att man inte fick me pinlock lr liknande te en hjälm som i sverige kostar 3200 tycker ja e knepigt..

Ok inget annat, typ 'sämst i test' lr så. Provade runt en massa hjälmar av alla möjliga fabrikat innan jag köpte KBC:n VR2 tror jag den heter. Lite slumpartat fynd. Hade dittills inte hittat någon som satt tajt men ändå skönt till min skalle. Det enda man kan anmärka på är väl att den bullrar en del. Priset var helt ok iaf. 2200 inclusive spegelvisir. Snygg dessutom.

/U

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ok inget annat, typ 'sämst i test' lr så. Provade runt en massa hjälmar av alla möjliga fabrikat innan jag köpte KBC:n VR2 tror jag den heter. Lite slumpartat fynd. Hade dittills inte hittat någon som satt tajt men ändå skönt till min skalle. Det enda man kan anmärka på är väl att den bullrar en del. Priset var helt ok iaf. 2200 inclusive spegelvisir. Snygg dessutom.

/U

Nej uj nej de tror ja inte, tror nog säkert det är en helt duglig hjälm annars hade jag inte köpt den som reservhjälm överhuvudtaget.
Men faktum e att ja inte tycker den e skön för fem öre o hakbandet tycker ja sitter helt åt helvete fel o lite såna småsaker, men för 1500-1600 som ja betala för min vr2 gunslinger så e den väl helt okey.

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Koreansk kombi
jeewlar vilka snygga färgsättningar dom fått till på xr-1000 de senaste året.
Förövrigt är den en klockren hjälm som jag varmt rekomenderar.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
köpte mig en arai condor på yamaha center för 1845 spänn, ned satt från 3500. visst inget utagbart inlägg men satt skitbra å glasfiber...

Von Dell

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2008
Hoj
Honda 07
Samma hjälm

Det verkar vara samma hjälm. Vinkel på de båda bilderna är annorlunda vilket antagligen gör att färgen skiftar något. Snygg hjälm.

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit

/U

Du gjorde helt rätt...Shoei är bra, men du betalar mycket för märket. Viktigaste är att hitta en som sitter bra. KBC är en bra mix av kvalité och pris...Och de tillhör lätt den övre skalan vad gäller kvalité. Grattis!:yoparty

Mjae finns inte mkt at förklara, shoein är en mkt skönare hjälm helt enkelt..
o att man inte fick me pinlock lr liknande te en hjälm som i sverige kostar 3200 tycker ja e knepigt..

Pinlock är fult och KBC har så bra ventilering så det behövs inte. En som kört både med Shoei och KBC...

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Du gjorde helt rätt...Shoei är bra, men du betalar mycket för märket. Viktigaste är att hitta en som sitter bra. KBC är en bra mix av kvalité och pris...Och de tillhör lätt den övre skalan vad gäller kvalité. Grattis!:yoparty

Pinlock är fult och KBC har så bra ventilering så det behövs inte. En som kört både med Shoei och KBC...

Asså snälla ge FAN i att quota mig, det enda du kommit med hittills är ett korkat påhopp med korkad fakta och nu ett rent skrattretande inlägg, "pinlock är fult".
Ja pinlock må va jääättefult, men det funkar och imma uppkommer vanligtvis under lite kallare väderlekar då man inte gärna kanske åker med full ventilation öppen för o slippa den.
Så att pinlock är så jävla fult o KBC har så bra ventilation är inte direkt några bra skäl till att inte ha det.

// En annan som kört med både Shoei o KBC, men under lite flera o mer rättvisande förhållanden.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
AndreasNo

Asså snälla ge FAN i att quota mig, det enda du kommit med hittills är <snip>

HAHAHAHA Det här är ett öppet forum. Du kan inte räkna med att dina åsikter ska få någon positiv särbehandling bara för att du är en sån trevlig kille. Speedmaster gillar inte pinlock för att det är fult. Han tycker inte att det behövs för ventilationen är bra. Han har provat en KBC. Allting är åsikter eller fakta och därmed helt ok att skriva i ett forum.

Vill du inte bli citerad så låt bli att skriva. Börja inte försöka begränsa andra användares rätt att skriva i forumet, i synnerhet inte med hänvisning till att dom inte tycker som du. Censur är dåligt. Acceptera reglerna eller starta ett eget forum med egna regler.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...