SGM
BTG 8:20
Det är en RSV Mille du söker. Busig och rå, men inte överdrivet extrem ändå.
Det är en RSV Mille du söker. Busig och rå, men inte överdrivet extrem ändå.
Jag tog körkortet förra året i slutet av av sommaren. Så detta år var första riktiga säsongen.
Den 12e april hämtade jag ut en ny CBR600F och den har nu rullat 335 mil och jag är skitnöjd.
CBR600F är en smidig och rolig hoj. Den är aggressiv och ser sportig ut, men har en rimlig försäkringspremie.
Hojen är en Rad 4 och den stormtrivs därmed på höga varv. Då den har kåpor så känns den behaglig i höga hastigheter och med en lite aggressiv körställning (dock inte lika extrem som supersport) så får du därmed bra skydd. Toppfarten är det inget fel på, den toppar vid ~245 och enligt mig har den bra tryck i motorn. Känner man att detta inte behövs går det alltid att dreva om hojen för att få bättre acceleration mot minskad toppfart.
Om du har några mer konkreta frågor så är det bara att ställa dom så skall jag göra mitt bästa för att besvara dom.
RSV Mille tillverkades mellan 1998-2003. Min VTR är en 2005. Hur tänkte du nu?
Visserligen med insprutning, men blir det mindre strul med en äldre hoj?
Tror jag föredrar en fabriksny...
Du vet ju att jag harvar i gul grupp och inte kör så fort, så jag behöver ju egentligen inte en literklubba.
RSV Mille tillverkades mellan 1998-2003. Min VTR är en 2005. Hur tänkte du nu?
Tror jag föredrar en fabriksny...
Du vet ju att jag harvar i gul grupp och inte kör så fort, så jag behöver ju egentligen inte en literklubba.
Inte för att vara sen, men att gå från 1000cc twin till 600cc radfyra känns lite meh.
RSV:n tillverkades till 08. Mille, 1000, etc.... ~samma.
Fasen så mycket roligare hoj än en VTR.
Sånt där snigelätarspråk förstår jag inte alls, men CBR600FA har mer pållar än VTRen, men mindre vrid. Den är också högvarvig... Men testköra och sedan tycka bu eller bä tror jag.
Annars finns det andra hojar att prova.
Det var därför jag försökte förtydliga att den inte heter Mille efter 2003. Då heter den RSV1000 och kallas normalt bara Generation 2 av Apriliapiloter.RSV Mille tillverkades mellan 1998-2003. Min VTR är en 2005. Hur tänkte du nu?
Var ska jag göra av 237 hojar nånstans? Av samma sort?
Var ska jag göra av 237 hojar nånstans? Av samma sort?
Jag tror iofs inte hon vet vad hon söker.
Helt rätt! Hon vet inte vad hon söker. Visste hon det skulle hon inte startat tråden!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|