Ny hoj!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
kåteämm skrev:
2343288 Sätt dig på en KTM SX380 och försök säga det igen ;) Om nån 2-t gasreser okontrollerat så är det den, en CR500 el dyl. reser nog fint den med ska du se :)

Till trådskaparen: Mycket fin hoj, antar att du är helnöjd för det skulle då jag ha varit :tummenupp
hehe jo det är sant, flått :rolleyes: menade mest om man jämförde med hans 125a :hihi

sen om man tar en 4-t och en 2-t med samma effekt med samma drevning så borde väl 4-t resa värst om man vrider på samma sätt på rullen?
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
-Rosen- skrev:
2346378 hehe jo det är sant, flått :rolleyes: menade mest om man jämförde med hans 125a :hihi

sen om man tar en 4-t och en 2-t med samma effekt med samma drevning så borde väl 4-t resa värst om man vrider på samma sätt på rullen?

Mjo man kan ju tycka det, men en hästkraft är fortfarande en hästkraft och visst skiljer det sig i effektkurvan mellan 2- och 4-takt.. Finns en hel del faktorer som spelar in såsom hur röret är avstämt (speciellt på en 2-t) osv osv.. Man kan få ut samma effekt men lägga den på ett annat varvtal etc. med ett annat rör.

Jag är ändå lur på att en 2-t kommer att resa värre..
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
nisse skrev:
2346192 de e min grannes förra hoj kanon hoj e de riktigt servad a mycket nytt grattis

Härligt slutledningsförmåga å komma på att de va samma! :tummenupp
Den e helt klart fräsch ruskigt nöjd med köpet!

kåteämm skrev:
2347094 Mjo man kan ju tycka det, men en hästkraft är fortfarande en hästkraft och visst skiljer det sig i effektkurvan mellan 2- och 4-takt.. Finns en hel del faktorer som spelar in såsom hur röret är avstämt (speciellt på en 2-t) osv osv.. Man kan få ut samma effekt men lägga den på ett annat varvtal etc. med ett annat rör.

Jag är ändå lur på att en 2-t kommer att resa värre..

Min farsas gammla husqvarna 420 automat (2-takt) lär resa ganska fint när man vrider på rullen, ska va en "rätt" hyffsat uppväxling på den enligt vissa källor! :yoparty
 
Last edited:

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
chukabowa skrev:
2346333 den har inte tillräckligt mycket :cdevil konkurenterna har ju mer. eller så e det bara för den e så snäll i karaktären som den känns slö.

haha om du säger de så... :rolleyes:
Hoppas den räcker till såhär i början iaf! Det ska även införhandlas en sporthoj ala årsmodell 94-98 och fixa till som vinterprojekt, så då får man väll gasa av sig med den till våren om KTM:en är allt för "seg" :Rockbanan
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jii skrev:
2355154 Det är inbokat! :tummenupp

Hur länge håller ni igång säsongen förrästen näre gäller motardträffarna?

Kanon!:tummenupp

Ja du, ingen aning. Jag köpte min hoj i våras så det är första året jag åker mc. Det beror väl på vädret, så länge det är tillräckligt varmt så är det säkert folk som kör.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Jag har motard slicks , skurna slicks 120 / 160 o 165 riktiga slicks inget gatshit. Michelin Dunlop Pirelli.
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Olof.B skrev:
2356741 Kanon!:tummenupp

Ja du, ingen aning. Jag köpte min hoj i våras så det är första året jag åker mc. Det beror väl på vädret, så länge det är tillräckligt varmt så är det säkert folk som kör.

Ok måste varit en grym förstasommar på hojj! Den konstand 30gradiga temperaturen gjorde ju sitt till! :)

Har förövrigt nyligen fixat allt med uppkörning etcetc, lyckades få en tid den 25:e augusti, så man lär ju hinna med "några" rundor med hojjen innan snön (eller i alla fall löven) börjar falla! Hursomhelst räkna med mig den 30/8 ;)

Jösse skrev:
2356766 Jag har motard slicks , skurna slicks 120 / 160 o 165 riktiga slicks inget gatshit. Michelin Dunlop Pirelli.

Ok vad tar du i pröjjs för en uppsättning (120/70 och 160/60) skurna slicks. Tror du förövrigt att de skulle gå å kränga på en 165:a?

MVH/ Jakob
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Jii skrev:
2360406 Ok måste varit en grym förstasommar på hojj! Den konstand 30gradiga temperaturen gjorde ju sitt till! :)

Har förövrigt nyligen fixat allt med uppkörning etcetc, lyckades få en tid den 25:e augusti, så man lär ju hinna med "några" rundor med hojjen innan snön (eller i alla fall löven) börjar falla! Hursomhelst räkna med mig den 30/8 ;)



Ok vad tar du i pröjjs för en uppsättning (120/70 och 160/60) skurna slicks. Tror du förövrigt att de skulle gå å kränga på en 165:a?

MVH/ Jakob
köp micheline supermoto. kostar ca 3000kr om du får ett bra pris. annars mer. köpte ett bakdäck förra veckan för 2100. kommer ta i kedjan lite men det e det värt. bra däck på grus oxå. fast inte lagligt o köra på gata med.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
grattis till hojen :tummenupp

En fråga bara (och ta inte illa upp); hur fan hade du råd med den? Förstår verkligen inte hur vissa artonåringar har råd med hojar för 50 lax :va
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
mini-knutten skrev:
2360777 grattis till hojen :tummenupp

En fråga bara (och ta inte illa upp); hur fan hade du råd med den? Förstår verkligen inte hur vissa artonåringar har råd med hojar för 50 lax :va

Pappa-betalar-barn eller duktig på att jobba o spara? :)
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
mini-knutten skrev:
2360777 grattis till hojen :tummenupp

En fråga bara (och ta inte illa upp); hur fan hade du råd med den? Förstår verkligen inte hur vissa artonåringar har råd med hojar för 50 lax :va
Jag undrade detsamma, men det är ju inte det som är väsentligt! Mången glad stund på hojen framöver tillönskas eder!

Och apropå gasres: ska du ha en enstånka 4takt och en enstånka 2takt med exakt samma antal hästkrafter på topp kan jag nog nästan, till och med med min mage som insats, lova att innan ens tvåtaktaren är över balanspunkten så har fyrtaktaren brölat 40 bakåtvolter och börjat cirkulera i omloppsbana runt solen. Nästan. :tungan :tråkad
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
chukabowa skrev:
2360749 köp micheline supermoto. kostar ca 3000kr om du får ett bra pris. annars mer. köpte ett bakdäck förra veckan för 2100. kommer ta i kedjan lite men det e det värt. bra däck på grus oxå. fast inte lagligt o köra på gata med.

Tack för tipset ska kolla upp det där! Sannolikheten att farbror polisen skulle anmärka att det ej är "gatlagligt" är väll inte så stor? :rolleyes:
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
mini-knutten skrev:
2360777 grattis till hojen :tummenupp

En fråga bara (och ta inte illa upp); hur fan hade du råd med den? Förstår verkligen inte hur vissa artonåringar har råd med hojar för 50 lax :va

1. Jag har jobbat rätt hyffsat mycket nu under sommaren, samt vintern 05/06.
2. Jag har noterat att många människor lägger sina svårt förvarvade "slantar" på oväsentliga saker som dyra kläder etcetc (sånt överlåter jag studiebidraget samt ett å annat bidrag från min morsa, att täcka), ja ni hajjar!
3. Det mesta min farsa gett mig är vällett par gummistövlar när jag va 5 bast så stryk det talessättet i det här fallet! :D

Nu (när det ekonomin börjar se lite lagom halvtaskig ut) kommer det ju iof vissa problem som försäkringen men i värsta fall får man väll rulla runt på nån halvtaskig halvförsökring från nåt halvpolskt/ryskt försäkringsbolag! :gnissla

Förövrigt kostade hojjen nog tillåmed mer än 50 lax men å andra sidan va den ju fin så... Och som de sades tidigare, jag har ärvt endel pengar, men det mesta är ihopjobbat/sparat :)

Sen att man slipper domdär andra småutgifterna som: lägenhet, en volvo samt en hund (och inte minst en själv) att mata när man är 18 gör livet lite mer njutningsfullt :pannkyss
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Jii skrev:
2363735 2. Jag har noterat att många människor lägger sina svårt förvarvade "slantar" på oväsentliga saker som dyra kläder etcetc (sånt överlåter jag studiebidraget samt ett å annat bidrag från min morsa, att täcka), ja ni hajjar!
2:ans punkt tycker jag är väldigt vettig. Förstår inte var vissa gör av alla sina hårt inarbetade slantar. Jag gör som du gör, "silar mygg och sväljer elefanter" :tummenupp
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
supermoppe skrev:
2363788 2:ans punkt tycker jag är väldigt vettig. Förstår inte var vissa gör av alla sina hårt inarbetade slantar. Jag gör som du gör, "silar mygg och sväljer elefanter" :tummenupp

Själv köper man bensin och reservdelar för de få ören man får in.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top