Ny leksak i garaget!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ja definitivt när en vanlig o-ring eller en drivrem till original grc är betydligt billigare o bättre än så. kostar 32:- hos åteförsäljare o då är det Original och en Bra kvalite:tummenupp

Funkar det med en o-ring? Den är ju inte gjord för att gå runt, runt, runt.....

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Funkar det med en o-ring? Den är ju inte gjord för att gå runt, runt, runt.....

Jo funkar gör det ju, men visst är det ju lika enkelt o köpa en rem som är avsedd för ändamålet...finns ju flera återförsäljare som har eller kan fixa både dom och andra delar till den hojen....eftersom det är en kopia av GRC:s modell GP så finns en del prylar, o motorn är så lik orginalet av polini så kvalitetsbitarna från italien passar bla kopplingskåpa med annat bättre drev osv. tror att bakdreven också passar rakt av...samma hjullager mm.
Ska man köra bana så får man ganska stor skillnad om man byter däcken mot italienska PMT också....men allt beror ju på intresse o ändamål. Själv började jag köra bana med en sådan hoj o sen var man ju fast....:tummenupp

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Jo funkar gör det ju, men visst är det ju lika enkelt o köpa en rem som är avsedd för ändamålet...finns ju flera återförsäljare som har eller kan fixa både dom och andra delar till den hojen....eftersom det är en kopia av GRC:s modell GP så finns en del prylar, o motorn är så lik orginalet av polini så kvalitetsbitarna från italien passar bla kopplingskåpa med annat bättre drev osv. tror att bakdreven också passar rakt av...samma hjullager mm.
Ska man köra bana så får man ganska stor skillnad om man byter däcken mot italienska PMT också....men allt beror ju på intresse o ändamål. Själv började jag köra bana med en sådan hoj o sen var man ju fast....:tummenupp

Köp delar från den RIKTIGA blatan...Tex koppling och sånnt har jag för mej ska passa..

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Blatans koppling passar inte orginal! man måste ta fram vinkelslipen men det är lätt gjort. har själv en trimm koppling på min.

Men ska du börja byta saker på grc kopian så kan du skaffa en bättre hoj istället om du ska köra aktivt!:huvet

Saker som bör bytas innan seriös körning på bana! annars kommer du märka det när du blir ifrån åkt som skit av dem riktiga hojarna:D
Koppling ca 1000kr
Pmt däck ca 1200kr
Luftfilter ca 100kr
Kopplingskorg ca 500kr
Sen tillkommer slitage delar tändstift,brombelägg,kedja,drev,däckpump,verktyg!

Sen bör du själv hitta någon gammal mopedhjälm kanske köpa ett gammalt skinnställ,ryggskydd, handskar!

När du kör hårt på sommaren blir kopplingen så varm att tändspolen lägger av och hojen dör. därför är det bra att byta!:gnissla

Det är några saker som märks att det är en kopia! inge orginal

Last edited:

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Blatans koppling passar inte orginal! man måste ta fram vinkelslipen men det är lätt gjort. har själv en trimm koppling på min.

Men ska du börja byta saker på grc kopian så kan du skaffa en bättre hoj istället om du ska köra aktivt!:huvet

Saker som bör bytas innan seriös körning på bana! annars kommer du märka det när du blir ifrån åkt som skit av dem riktiga hojarna:D
Koppling ca 1000kr
Pmt däck ca 1200kr
Luftfilter ca 100kr
Kopplingskorg ca 500kr

När du kör hårt på sommaren blir kopplingen så varm att tändspolen lägger av och hojen dör. därför är det bra att byta!:gnissla

Helt klart är det så att om man vet att man är intresserad av att köra på bana då ska man satsa på en italienare direkt, men det går att få rätt bra ordning även på vissa av kinahojarna, men visst kostar det några kronor det också, dock så behöver man ju inte köpa nya PMT däck till att börja med utan man kan börja med bättre begagnade som någon krängt av när dom är halvslitna....

Min Kinahoj som jag har till salu(länken här på min profil) är ombyggd med riktig koppling, trumma, korg o drev bla...ligger några bilder i annonsen på det.:tummenupp
Priset o alla uppgifter i annonsen stämmer dock inte eftersom jag bytt kopplingskåpan från bizeta till polini bla....

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj

Koppling ca 1000kr
Pmt däck ca 1200kr
Luftfilter ca 100kr
Kopplingskorg ca 500kr

Sen bör du själv hitta någon gammal mopedhjälm kanske köpa ett gammalt skinnställ,ryggskydd, handskar!

Kör du bana med din Kinahoj?...Ser att du är från Västerås, där har ni ju en bra utvecklad verksamhet för minimoto på hälla banan...!

Link_666

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Blata replica, 14E

Koppling ca 1000kr
Pmt däck ca 1200kr
Luftfilter ca 100kr
Kopplingskorg ca 500kr

Vart har du köpt drev o kedja och det för nånstans??

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Jo kör både på hälla och johannesberg gokartbana!
Delar köper jag genom 2 st grabbar på banorna, bättre med kontakter så får man bättre priser.
Beror helt på hur mycket man ska köra!
Grc kopian är väll en bra start.
Men funderar man på att köra lite mer seriöst kanske man ska leta efter exempelvis en sån här!:tummenupp

http://www.blocket.se/vi/14777964.htm?ca=9_s

Jag kör både liten och stor hoj he he:yoparty

Bifogat

• lite mindre.JPG
    lite mindre.JPG
    80.1 KB · Visningar: 148
  • nina mindre 0000.JPG
    nina mindre 0000.JPG
    78.4 KB · Visningar: 115

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Jo kör både på hälla och johannesberg gokartbana!
Delar köper jag genom 2 st grabbar på banorna, bättre med kontakter så får man bättre priser.
Beror helt på hur mycket man ska köra!
Grc kopian är väll en bra start.
Men funderar man på att köra lite mer seriöst kanske man ska leta efter exempelvis en sån här!:tummenupp

http://www.blocket.se/vi/14777964.htm?ca=9_s

Jag kör både liten och stor hoj he he:yoparty

Du har inte själv funderingar på o byta upp dig till en italienare då?
Själv kör jag i Kalmar...:tummenupp Har du kört länge?

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Då blev det en fighter! Mycket skönare körställning. Ska bara flytta bak fotpinnarna också.
Har även bytt remmen till vattenpumpen.

Bifogat

• Mini.jpg
    Mini.jpg
    138.4 KB · Visningar: 143

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Då blev det en fighter! Mycket skönare körställning. Ska bara flytta bak fotpinnarna också.
Har även bytt remmen till vattenpumpen.

Haha...ska man ha skön körställning så har du nog köpt för liten hoj ändå....o bankörning är inte aktuellt heller förstår jag.....:tummenupp

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Haha...ska man ha skön körställning så har du nog köpt för liten hoj ändå....o bankörning är inte aktuellt heller förstår jag.....:tummenupp

Klart den är för liten:D
Men allt måste ju optimeras!
Min minimotard var hur skön som helst att köra på bana. Kommer bli samma körställning på denna, så det ska nog funka kanon:tummenupp .

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Tillverkade andra fästen för fotpinnarna ikväll och fick en väldigt bekväm körställning.

Bifogat

• Mini fotpinnar 002.jpg
    Mini fotpinnar 002.jpg
    141.1 KB · Visningar: 123

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Nu har man provkört moppen. Den var lite seg i början men fan vad den stack sen! Perfekt körställning också med bakflyttade fotpinnar. Har justerat kopplingen lite ikväll så att den ska ta senare. Får se hur det blir. Iaf helt klart värd 1750 kr...

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Du skulle behöva slipa in kopplings beläggen lite för att den ska ta på hela korgen för att få bättre ax.

Ut o gasa 2min sen river du kopplingen och tittar på beläggen!
Slipa ner där beläggen är slitna tills hela hela ytan tar på korgen.
slipa lite, sätt ihop,gasa, skruva isär slipa.

du fattar när du ser

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Du skulle behöva slipa in kopplings beläggen lite för att den ska ta på hela korgen för att få bättre ax.

Ut o gasa 2min sen river du kopplingen och tittar på beläggen!
Slipa ner där beläggen är slitna tills hela hela ytan tar på korgen.
slipa lite, sätt ihop,gasa, skruva isär slipa.

du fattar när du ser

Jo jag kollade på beläggen och de hade tagit på halva ungefär. Men jag ska köra lite till och nöta ner dem. Det har ju även med inställningen av kopplingen att göra vilket acc man får.

skön

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Hoj
GSX-R 1300
Såg att denna tråd var gammal, men går det hitta kopplingsdelar någonstans? Gärna Sthlm.

/Johan

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...