NY mc klubb

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
aah just startat en ny mc klubb :)

vad tycker ni om loggan? är inte ankan söt :tungan

Bifogat

• rubberduckMC.JPG
    rubberduckMC.JPG
    39.4 KB · Visningar: 100
Ser helt ok ut. Nån tanke med att kalla klubben för gummianka?

Apropå loggan så hade det vari snyggare om duck stått till höger om ankan och mc under.

Coola Ola skrev:
2113365 Ser helt ok ut. Nån tanke med att kalla klubben för gummianka?

Apropå loggan så hade det vari snyggare om duck stått till höger om ankan och mc under.

jaja nu är loggan som den är :)
men ja igentligen fick jag ideen från Gixxerjensa som har en gummianka på tanken :D

Men hallå, en MC-klubb ska vara respektingivande och allmänt hård.
Du vet, killar som snusar, kliar sig i skrevet på allmän plats, halsar Jack, spottar och svär häftigt.

En anka är ju bara gullig, inte ens om du skulle göra om den till en mördaranka skulle den bli hård.

Btw; starkt jobbat! :tummenupp

PiEn skrev:
2112993 aah just startat en ny mc klubb :)

vad tycker ni om loggan? är inte ankan söt :tungan

en fråga?
har ni typ anmält till någon att ni startat en mc-klubb eller bara tryckt upp tröjor o tutar o kör typ?
mvh/granted79

PiEn skrev:
2114309 Vi tutar inte vi kör bara!!!

ok ni kör bara då!
men jag undra om ni anmält till era andra mc-klubbar runt om där ni bor för jag har hört att man inte bara kunde fixa sig ett klubbmärke och köra bara...... har nämligen själv lite funderingar på o göra det men fick höra att man måste samtala med andra klubbar så att det e ok!
:)

Har aldrig hört talas om nåt sånt, men jag ska fråga HA om det är okej om vi inkräktar på deras territorium.

GixxerJensa skrev:
2114402 Har aldrig hört talas om nåt sånt, men jag ska fråga HA om det är okej om vi inkräktar på deras territorium.

hade inte heller hört talas om det tills i helgen när jag pratade med en kompis som är med i en mc-klubb o han sa att det låg till så!
vet ej om det e likadant där ni bor..... ni behöver ju inte bli upprörda för att jag frågar eller???
Han sa det att ska man ha skrivet mc på ryggen så skulle man söka typ "medlemskap" men hade man bara ett namn var det lugnt!
Men eftersom du blir upprörd för att jag undra hur ni gått till väga så ska jag inte störa dig/er nåt mera PUNGT!

granted79 skrev:
2114640 hade inte heller hört talas om det tills i helgen när jag pratade med en kompis som är med i en mc-klubb o han sa att det låg till så!
vet ej om det e likadant där ni bor..... ni behöver ju inte bli upprörda för att jag frågar eller???
Han sa det att ska man ha skrivet mc på ryggen så skulle man söka typ "medlemskap" men hade man bara ett namn var det lugnt!
Men eftersom du blir upprörd för att jag undra hur ni gått till väga så ska jag inte störa dig/er nåt mera PUNGT!

Ursäkta om du tog det så :) han blev nog inte upprörd! tyckte mer att det lät lite kul med att "fråga om lov" :näsblod

PiEn skrev:
2114689 Ursäkta om du tog det så :) han blev nog inte upprörd! tyckte mer att det lät lite kul med att "fråga om lov" :näsblod
Inte fråga om lov: FÅR jag lov? Kan inte tänka mig att de nobbar PiEn.. :)

granted79 skrev:
2114356 ok ni kör bara då!
men jag undra om ni anmält till era andra mc-klubbar runt om där ni bor för jag har hört att man inte bara kunde fixa sig ett klubbmärke och köra bara...... har nämligen själv lite funderingar på o göra det men fick höra att man måste samtala med andra klubbar så att det e ok!
:)
Jag och några polare tryckte upp munktröjor med våran logo, som vi haft ett antal år, och körde. De övriga klubbarna häromkring tittar lite snett och skickar hotbrev. Men jag tror mest de bara är avundsjuka, de hamnar liksom i skuggan jämte oss med våra häftiga klubbtröjor.

Klubbstugan och medlemsregistret är dock under kritik hos oss, vet du vart man kan vända sig för klagomål ang. det?

Ehh, jag tror att dom ser mellan fingrarna med en klubb som har en gummianka tryckt på tröjorna, annars bör man ansöka enligt chapter-modellen för att slippa jiddra med "gummi and MC" som är tysk/engelsk fetish-mc klubb.

Skämt åsido, det finns något/någon som styr upp vad man "får" heta.
(och hur klubbvästarna får se ut)
Det bara för att inte man ska stöta sig med klubbar med snarlika namn.
Jag tror att snöskoterklubben fick igenom FjällsAngels, grabbarna som hade snarlikt namn kände inget större hot från gubbarna och tanterna i skoterklubben.

Det lär ska finnas en MC-klubb i byn Hell i norge som fick OK att heta Hell's nånting, bara för att det är det enda logiska om man bor i Hell.

Jag kan inte det här till 100%, eftersom jag aldrig har sökt den gemenskapen, men dom brukar ta upp det i MCM och andra tidningar för HD folk.

Jag hade inte någon tidning i närheten så jag kunde kolla vart man skickar sin "ansökan", men det är troligen en av alla klubbar respekterad snubbe med ett kartotek över klubbar som kollar att ett snarlikt namn inte används.

(EDIT)
Jag skulle tro att alla namn med "Stakar" i är upptagna, jag har hört talas om Raka-Stakar MC, Slaka-Stakar, Långa-Stakar osv...
Annars borde ju en sporthoj orienterad klubb heta "Korta-Stakar" eller "Snabba-Stakar", möjligen "Många-Stakar" (radfyror vs V-twin, ni vet)

(EDIT IGEN)
Grattis till den nya klubben föresten, Snygg logga, fast jag håller med om att det skulle se bättre ut med "MC" under ankan.....

Last edited:
morlock skrev:
2114767 Jag och några polare tryckte upp munktröjor med våran logo, som vi haft ett antal år, och körde. De övriga klubbarna häromkring tittar lite snett och skickar hotbrev. Men jag tror mest de bara är avundsjuka, de hamnar liksom i skuggan jämte oss med våra häftiga klubbtröjor.

Klubbstugan och medlemsregistret är dock under kritik hos oss, vet du vart man kan vända sig för klagomål ang. det?

jo men han sa att det var lugnt så länge man hade bara ett namn utan att det står mc så var det ok!
tänkte bara att han lär ju veta eftersom han kör i en seriös klubb!
För jag sa att jag o några vänner tänkte starta en för skoj skull det e ju alltid kul men så berättade han för mig hur det läg till.
Men det e kul att du är lite ironisk när man ställer en seriös fråga!! :pannkyss

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick