Ny med höga ambitioner

Krutpojken

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2014
Ort
Skellefteå & Fredrika
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Tjenare, heter Dennis är 22 år och från Skellefteå.
Har nu läst endel på sporhoj och förstår att det är hoj man ska ha. Fram till man har fått ett kneg och har råd med lapp, läder och hoj får man fundera på vad man ska ha för några. Man kan inte ha bara en va??. Kör iof manuell hoj vilket är bra för späcket :tummenupp
 

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
Uppsalaish
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
En omöjlig fråga. Det finns helt enkelt för många åsikter.
Dessutom ställd ca 2,3 miljoner ggr förr.

Men svaret är egentligen enkelt.
Den hoj DU gillar bäst.
Den hoj DU får sitter skönast på.
Den hoj DU får ribba av när du ser den dra iväg.
Den hoj DU tycker är snyggast.
Den hoj DU....

Lycka till. :tummenupp
 

Krutpojken

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2014
Ort
Skellefteå & Fredrika
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Precis! Tur att livet är långt så man hinner med att testa en massa. Det är så många man vill ha. Men man måste spara den bästa/värsta/snyggaste till sist då det börjar bli svår för korven att resa. :)
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men svaret är egentligen enkelt.
Den hoj DU gillar bäst.
Den hoj DU får sitter skönast på.
Den hoj DU får ribba av när du ser den dra iväg.
Den hoj DU tycker är snyggast.
Den hoj DU....

Ändå slutar det väldigt ofta med en 1000cc sporthoj som man själv varken kan köra, har råd med eller tycker är bekväm. Enbart för att man tar åt sig av vad alla andra tycker :D

Men välkommen TS! :)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Välkommen iallafall :tummenupp Då ditt namn pekar på att du har krut i dig är det självklart en Hayabusa eller Blackbird du ska ha :yoparty
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Ändå slutar det väldigt ofta med en 1000cc sporthoj som man själv varken kan köra, har råd med eller tycker är bekväm. Enbart för att man tar åt sig av vad alla andra tycker :D

Men välkommen TS! :)

Rakt på sak Peter :) #Styrkekram #nohomo:banana:banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köp hojen som får hjärtat att slå ett par extra slag i polkatakt när du ser den. Intresset kommer utvecklas och ändras, och det kommer vara olika hojar som får det att spritta till lite extra o bröstet. Köp inte nåt som inte faller dig i smaken till att börja med. När jag började köra var det nå svart med mycket plast, nu kör jag en annan svart med mycket plast men som är mycket bekvämare, och en gammal tvåtaktare (som jag förvisso inte kör så mycket pga trasig motor), och jag vill skaffa mig en KTM 690 Enduro.
Ja, och en renodlad banhoj att smiska asfalt på.

Och det är inte nån billig hobby. :hihi men jävlar vad värt det är det.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Fixa lappen sen är det bara att fara runt hos handlare och provköra som fan.

Gå på känsla. Inte vad alla andra tycker.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Inget påhopp.. jag gjorde i princip samma sak själv :D
Men sen några säsongen tillbaka så har jag uppgraderat till 600 istället :)

smat. Jag vurpade ner min så att det är ekonomiskt vansinne att byta så jag tänker fortsätta krama styre så knogarna vitnar.
 

Krutpojken

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2014
Ort
Skellefteå & Fredrika
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Man får tacka för välkomnandet!
Det lutar åt att man får ta A2 i sommar om inkomsten och jobben är lite jämnare. Nä spelar förresten ingen roll jag ska ha det ändå. :)

Anledningen till att det inte blev tidigare var för att jag lyssnade på andra framförallt familjen som sa att man bara ramlade eller krockade och dog när man kör hoj. Planen är iallafall att börja med lappen och första hoj, lutar åt Africa Twin eller liknande. För att senare köpa en till hoj mer inriktad mot ren asfalt och när man skaffat fruga och småttingar köpa en Guldvinge eller liknande. Men det sista är inte skrivet i sten :tungan
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Man får tacka för välkomnandet!
Det lutar åt att man får ta A2 i sommar om inkomsten och jobben är lite jämnare. Nä spelar förresten ingen roll jag ska ha det ändå. :)

Anledningen till att det inte blev tidigare var för att jag lyssnade på andra framförallt familjen som sa att man bara ramlade eller krockade och dog när man kör hoj. Planen är iallafall att börja med lappen och första hoj, lutar åt Africa Twin eller liknande. För att senare köpa en till hoj mer inriktad mot ren asfalt och när man skaffat fruga och småttingar köpa en Guldvinge eller liknande. Men det sista är inte skrivet i sten :tungan

Haha det är ju inte ofarligt men alla som kör hoj ramlar/krockar ju inte och dör.
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
De "höga ambitionerna" är det att ta själva Mc-Kortet? Eller finns där kanske något ännu högre som siktet är inställt på?

Och nej man måste inte ha flera hojar. Finns många som nöjer sig med en hoj hela livet och är den trogen. Blir inga snea blickar för det från SH-kollektivet, då det ju verkligen inte är något konstigt med det. Verkligen inte. Inte alls. Asså nää. Nope. Icke det minsta.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Man får tacka för välkomnandet!
Det lutar åt att man får ta A2 i sommar om inkomsten och jobben är lite jämnare. Nä spelar förresten ingen roll jag ska ha det ändå. :)

Anledningen till att det inte blev tidigare var för att jag lyssnade på andra framförallt familjen som sa att man bara ramlade eller krockade och dog när man kör hoj. Planen är iallafall att börja med lappen och första hoj, lutar åt Africa Twin eller liknande. För att senare köpa en till hoj mer inriktad mot ren asfalt och när man skaffat fruga och småttingar köpa en Guldvinge eller liknande. Men det sista är inte skrivet i sten :tungan
En Goldwing är ingen motorcykel ;)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
...

Och nej man måste inte ha flera hojar. Finns många som nöjer sig med en hoj hela livet och är den trogen. Blir inga snea blickar för det från SH-kollektivet, då det ju verkligen inte är något konstigt med det. Verkligen inte. Inte alls. Asså nää. Nope. Icke det minsta.

Vad menar du? Har jag köpt mina hojar i onödan!? Jag trodde den som hade flest hojar fick alla SH:ares beundran och att alla kexen skulle rada upp sig automagiskt. I och för sig har jag inte fått några beundrarmeddelanden och inte har jag sett några kex heller... :3freak

Hej och välkommen till djurparken Krutpojken! :hej
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man får tacka för välkomnandet!
Det lutar åt att man får ta A2 i sommar om inkomsten och jobben är lite jämnare. Nä spelar förresten ingen roll jag ska ha det ändå. :)

Anledningen till att det inte blev tidigare var för att jag lyssnade på andra framförallt familjen som sa att man bara ramlade eller krockade och dog när man kör hoj. Planen är iallafall att börja med lappen och första hoj, lutar åt Africa Twin eller liknande. För att senare köpa en till hoj mer inriktad mot ren asfalt och när man skaffat fruga och småttingar köpa en Guldvinge eller liknande. Men det sista är inte skrivet i sten :tungan

Ramlat har jag gjort, men krockat och dött har jag inte hunnit med än iaf. :hihi
Men visst är det farligare att köra hoj än att åka bil, tåg och buss... Men å andra sidan är det helt fantastiskt mycket roligare.
Och dessutom, om du vill ha fakta att kasta i ansiktet på släkten så har en brittisk undersökning visat att hojpiloter är inblandade i 20% färre olyckor så man blir en bättre förare av att köra hoj.
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Man får tacka för välkomnandet!
Det lutar åt att man får ta A2 i sommar om inkomsten och jobben är lite jämnare. Nä spelar förresten ingen roll jag ska ha det ändå. :)

Anledningen till att det inte blev tidigare var för att jag lyssnade på andra framförallt familjen som sa att man bara ramlade eller krockade och dog när man kör hoj. Planen är iallafall att börja med lappen och första hoj, lutar åt Africa Twin eller liknande. För att senare köpa en till hoj mer inriktad mot ren asfalt och när man skaffat fruga och småttingar köpa en Guldvinge eller liknande. Men det sista är inte skrivet i sten :tungan

Bra tänkt , skaffa nånting åt off-road - adventures hållet först ! :tummenupp Inte för stor och tung om du inte är j-vlit stark , så du vågar leka lite . Drifta i snö och på rullgrus så lär du dig köra "på riktigt" :rock
Sen kommer de naturligt med tiden och då tror jag inte att du kommer att skaffa nån guld-winge .
Pröva dig fram ! :banana
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top