TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fast det som TS skriver om "marginal i motorn, vad det nu betyder" diskvalificerar tyvärr både Royal Enfield och din älskade KLX.Sen hittade jag det här också, "Royal Enfield Scram 411", jag får väl bikta mig senare men den här hojen känner jag att jag vill ha, NU!
...............
Har kollat på youtube och scrammen verkar helt underbar, samt att det är en 400cc vilket gör den piggare på motorvägarna.
RE:n är ju inte pigg, särskilt inte på motorvägarna med sina 24 hästar. Däremot är den väldigt trivsam, det är en annan sak, och den dunkar mysigt. Jag skulle gärna ha en! Men pigg? Nä.
KLX 230 har jag inte kört men jag har kört 25 mil bergskörning i Grekland med en äldre KLX 250. Och även om den har sina fördelar som du påpekar så är den ju också rätt klen om man vill ha "marginal i motorn".
Jag minns att jag hade vissa problem att köra om de grekiska Toyota-pickuperna i uppförsbackarna. Trots att de var fullastade med tusen kilo meloner och knäade under tyngden så var det jobbigt att försöka köra om dem med den lilla 250:n så fort det gick lite uppför.