Ny motard

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
kowal skrev:
Jag kan lära dig kicka igång 660in flip haha. Vithajen + 1kick = true
If minusgrader = true and chocke ur funktion = true then
1 kick = true
End if

Du får nog göra en loop på ovannämda också :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag kör en 660 själv och när jag provade en 525:a EXC måste jag erkänna att jag blev rätt så besviken. Dels kändes den ganska trött i motorn, det händer ju ingenting, och dels så känns fjädringen väldigt gungig och svampig. Ska du köra den hyfsat seriöst måste du göra något åt fjädringen! Den jag körde var helt original, trimmar du den får du säkert bättre knuff i den och gör du något åt fjädringen så blir nog det bra också.

Det var i och för sig på rallycrossbana som jag provade den men jag kan inte tänka mig att den är speciellt mycket roligare på väg.

Ska du köra seriöst på bana skulle jag köpa en SX eller SMR (SMR att föredra med bättre fjädring och sex växlar), ska du köra på väg och bana skulle jag köpa en 660.

Men det är ju bara vad jag tycker det...

//Eric
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
ok.. idag såg jag 2 st 525'or på en flygraka och jag blev fan kär. :kär

lite frågor angående 525'an exc 2005... har den verkligen 6 växlar? är det inte bara SMR som har det?

och hur är det med EXC fjädringen? är den för mjuk? och räcker det med att byta ut mot en trögare olja i fjädringen för att den ska bli hårdare? eller vad behöver man göra?

service: är det bara att lossa en bult o låta oljan rinna ut och sen stänga och fylla på igen? för på min 640 är det ganska drygt att göra oljeservice på... känns onödigt jobbigt.
 

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR929
flipm0de skrev:
ok.. idag såg jag 2 st 525'or på en flygraka och jag blev fan kär. :kär

lite frågor angående 525'an exc 2005... har den verkligen 6 växlar? är det inte bara SMR som har det?

och hur är det med EXC fjädringen? är den för mjuk? och räcker det med att byta ut mot en trögare olja i fjädringen för att den ska bli hårdare? eller vad behöver man göra?

service: är det bara att lossa en bult o låta oljan rinna ut och sen stänga och fylla på igen? för på min 640 är det ganska drygt att göra oljeservice på... känns onödigt jobbigt.

Jag har en 525a EXC och den har 6 växlar.
Jag har ett akra slipon på min samt en 15/45 drevning och jag kan lova att den inte är slö.... min fjädring har jag endast spänt( i princip max) och den är inte alls gungig dock kanske man skulle byta fjädrar om man ska tävla seriöst men annars e d absolut inga problem. Jag kan varmt rekomenderar denna hoj
 

Cobretti

Iskall-Pilot
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 Motard 06:a
Är det några kolvbyten på 525 ? eller är det bara olja filter ventiler ?
Är starkt sugen på en 525 06:a med svart ram,orange fjäder bak osv =)
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Cobretti skrev:
Är det några kolvbyten på 525 ? eller är det bara olja filter ventiler ?
Är starkt sugen på en 525 06:a med svart ram,orange fjäder bak osv =)

En vanlig service är olja, filter, ventiler.
Sedan tillkomer packningar, kolv, etc efter ca 150-200h beroende på körstil
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Helgon26 skrev:
Ja det stämmer nu när du säger det... det var ju en 04... jag köpte precis en 525a exc med motardkit som ska hämtas imorgon....... fint som fan, lika bra att köpa något riktigt vasst även om det blir lite skruvande ibland....
Well.. hoppas du är nöjd med din 525a.. Hur var det nu med 660 vs 625??
 

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Skåne
Hoj
KTM
flipm0de skrev:
haha... ja fast jag är ändå lite rädd för att det blir för mycket meck! har iofs garage där jag kan mecka i lugn o ro.. men med min 640 körde jag 1000mil denna säsongen... det skulle innebära fan 10000 servicar på 525'an typ :3freak

hmmm 10,000 servicar?
låt oss säga att du håller en medelhastighet av 60km/h och en sercive intervall på 10h, det betyder att du får göra en service var 60:ionde mil, dvs cirka 17 ggr om du kör 1000mil. Det lär vara ganska varierande med medelhastigheten men de t va bara för o visa UNGEFÄR hur många ggr det blir.

250kr*17ggr= 4250kr/säsong

Edit: snälla berätta om ja e helt ute o cyklar, för det skulle va rätt roligt o veta hur man ska räkna mer exakt...
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
<Anton> skrev:
hmmm 10,000 servicar?
låt oss säga att du håller en medelhastighet av 60km/h och en sercive intervall på 10h, det betyder att du får göra en service var 60:ionde mil, dvs cirka 17 ggr om du kör 1000mil. Det lär vara ganska varierande med medelhastigheten men de t va bara för o visa UNGEFÄR hur många ggr det blir.

250kr*17ggr= 4250kr/säsong

Edit: snälla berätta om ja e helt ute o cyklar, för det skulle va rätt roligt o veta hur man ska räkna mer exakt...

ja det stämmer säkert nåttsånär.. och det är ju lättare att serva en 525'a än min 640.

så det borde iofs inte vara några problem.

Mr R skrev:
Har du beställt en 525:a nu flipmode?

inte än.. har inte fått sålt min än.. och den ska in på service igen imorrn onsdag! dom blev inte färdiga med den.. och den läcker ju lite olja fortfarande... :rolleyes:

så han som ville köpa den banga!

funderar på om det inte är bättre att vänta på 2006'ans model?
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag har testat/ägt bägge och ser faktiskt ingen nackdel med 525:an.
Det där med service; ok, tar en kvart, sen är olja/filter bytt, ventiler justeras mest när den är ny... sen kollar man spelet då och då.
Visst, lite mindre mos i botten mot 660/625, men på bana blir man inte direkt frånåkt...
Det är alla bra hojar, kan fatta att det är svårt att välja.
Jag är iaf svinkär i min 525/540 (oj, va många / jag skrivit i det här inlägget..) och vill, trots tveksamheter om vi får köra eller ej, ta med den i graven.
Fast om, som sagt, allt skiter sig med banan så kanske jag hellre har en 6-serie... Mer gatåka över den.
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
chukabowa skrev:
tja... du kan ju vänta. o abstinensen lägger sej efter ett tag.

blev utan hoj i 5-6 veckor när den blev stulen... det var inte lätt! :rolleyes:


du har ju varit med om samma sak så du vet vad jag menar. :huvet


men jag får väl köpa en annan leksak sålänge.. eller behålla min 640 tillsvidare..


men nu efter att jag fått testa MR.R's 525'a så VET jag att jag vill ha en 525. punkt jävla slut alltså. :hihi
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
flipm0de skrev:
blev utan hoj i 5-6 veckor när den blev stulen... det var inte lätt! :rolleyes:


du har ju varit med om samma sak så du vet vad jag menar. :huvet


men jag får väl köpa en annan leksak sålänge.. eller behålla min 640 tillsvidare..


men nu efter att jag fått testa MR.R's 525'a så VET jag att jag vill ha en 525. punkt jävla slut alltså. :hihi
ja var utan hoj i flera månader ju. att ha provkört diverse hojar osv så la sej abstinensen faktiskt. men jag prova en 525a ca en månad efter att min blev stulen o då blev jag såld oxå. kan bara säga att du inte kommer ångra dej om du köper en. ganska stop skilnad mot 640. o med en akraburk eller liknande så går dom som :censored
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top