kowal skrev:Jag kan lära dig kicka igång 660in flip haha. Vithajen + 1kick = true
If minusgrader = true and chocke ur funktion = true then
1 kick = true
End if
Du får nog göra en loop på ovannämda också
kowal skrev:Jag kan lära dig kicka igång 660in flip haha. Vithajen + 1kick = true
If minusgrader = true and chocke ur funktion = true then
1 kick = true
End if
flipm0de skrev:ok.. idag såg jag 2 st 525'or på en flygraka och jag blev fan kär.
lite frågor angående 525'an exc 2005... har den verkligen 6 växlar? är det inte bara SMR som har det?
och hur är det med EXC fjädringen? är den för mjuk? och räcker det med att byta ut mot en trögare olja i fjädringen för att den ska bli hårdare? eller vad behöver man göra?
service: är det bara att lossa en bult o låta oljan rinna ut och sen stänga och fylla på igen? för på min 640 är det ganska drygt att göra oljeservice på... känns onödigt jobbigt.
Cobretti skrev:Är det några kolvbyten på 525 ? eller är det bara olja filter ventiler ?
Är starkt sugen på en 525 06:a med svart ram,orange fjäder bak osv =)
Well.. hoppas du är nöjd med din 525a.. Hur var det nu med 660 vs 625??Helgon26 skrev:Ja det stämmer nu när du säger det... det var ju en 04... jag köpte precis en 525a exc med motardkit som ska hämtas imorgon....... fint som fan, lika bra att köpa något riktigt vasst även om det blir lite skruvande ibland....
flipm0de skrev:haha... ja fast jag är ändå lite rädd för att det blir för mycket meck! har iofs garage där jag kan mecka i lugn o ro.. men med min 640 körde jag 1000mil denna säsongen... det skulle innebära fan 10000 servicar på 525'an typ
<Anton> skrev:hmmm 10,000 servicar?
låt oss säga att du håller en medelhastighet av 60km/h och en sercive intervall på 10h, det betyder att du får göra en service var 60:ionde mil, dvs cirka 17 ggr om du kör 1000mil. Det lär vara ganska varierande med medelhastigheten men de t va bara för o visa UNGEFÄR hur många ggr det blir.
250kr*17ggr= 4250kr/säsong
Edit: snälla berätta om ja e helt ute o cyklar, för det skulle va rätt roligt o veta hur man ska räkna mer exakt...
Mr R skrev:Har du beställt en 525:a nu flipmode?
flipm0de skrev:funderar på om det inte är bättre att vänta på 2006'ans model?
chukabowa skrev:tja... du kan ju vänta. o abstinensen lägger sej efter ett tag.
ja var utan hoj i flera månader ju. att ha provkört diverse hojar osv så la sej abstinensen faktiskt. men jag prova en 525a ca en månad efter att min blev stulen o då blev jag såld oxå. kan bara säga att du inte kommer ångra dej om du köper en. ganska stop skilnad mot 640. o med en akraburk eller liknande så går dom somflipm0de skrev:blev utan hoj i 5-6 veckor när den blev stulen... det var inte lätt!
du har ju varit med om samma sak så du vet vad jag menar.
men jag får väl köpa en annan leksak sålänge.. eller behålla min 640 tillsvidare..
men nu efter att jag fått testa MR.R's 525'a så VET jag att jag vill ha en 525. punkt jävla slut alltså.
-05 eller -04?Mötley skrev:På lelles kostar 660 71 000 lök + att du får pressentkort på 9000.
Billson skrev:-05 eller -04?
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |