Ny motor Ducati V2

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Eftersom dessa sitter med dubbelhäftande tape som är jobbig att få bort, så tror jag kunden får frågan innan leverans om han vill ha dessa monterade eller ej.
Lätt att trycka dit, svåra att ta bort.
Ja, jag fick mina i en påse vid sidan av när jag köpte min Ducce, blev inte ens tillfrågad.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
View attachment 510371
Var zip ties verkligen den enda lösningen här?

Det där är faktiskt spelblick från en seriös generalagent som ser till att de 99,9% av alla ägare till en sådan hoj slipper kletet och det extra arbetet för att få bort alla rester från monteringen.

Det borde vara samma för alla fula bakskärmsförlängare/regplåtshållare. ”-Vill du att vi monterar åbäket eller vill du ha den som det var tänkt från fabrik?” Sparar tid och pengar.


Mvh
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
idag släppte Ducati på journalisternas munkavle om nya V2:an. Spännande tider väntar i 900cc-spannet.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Michael Neeves slår huvudet på spiken tror jag. Bättte än SuperSport 950 på bana men bekvämare och mer lättkörd än gamla V2an. Vill ha.

 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Verkar vara helt fantastisk på landsväg med. Lättar väldigt lätt på framhjulet trots att han håller nere varven.

 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Näääää, det är ju bara 120hk om ens det, fy för Ducati att sälja sånt trams.
Är det inte 218hk så får det vara.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Verkar vara helt fantastisk på landsväg med. Lättar väldigt lätt på framhjulet trots att han håller nere varven.

Filmmakaren säger att han är187 cm lång och 127 kg tung och säger att han sitter helt ok på nya V2:an, låter ju onekligen som hojen inte krympt allt för mycket mot föregångaren.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Filmmakaren säger att han är187 cm lång och 127 kg tung och säger att han sitter helt ok på nya V2:an, låter ju onekligen som hojen inte krympt allt för mycket mot föregångaren.
Undrar om han släppt nån film där han inte nämner att han är ett "20 stone fattie".
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Provat en Panigale V2 vid olika tillfällen och älskade den. Natt och dag jämfört med Supersport exempelvs. Blir väldigt intressant att prova den här. Specen skiljer ordentligt mot Panigalen, men kanske blir bra ändå. :)
Då citerar jag mig själv med en ny åsikt.
Den gamla älskade jag, den nya gillar jag.
Den gamla var riktigt kul, den nya kul.
Den gamla hade en huligan attityd, väcker busen i en. Den nya är kännbart lugnare. Fortfarande ett bra steg upp från Supersporten 950.
Upplevde den som rymligare, mer avslappnad sittställning för mig som är 190cm och 95 kg. Lugnare temperament. Fungerar nog bra på gatan. Dock gör gamla motorns extra kraft mycket när man ger fullt. Ändå 35hk och 10Nm extra i gamla motorn.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Då citerar jag mig själv med en ny åsikt.
Den gamla älskade jag, den nya gillar jag.
Den gamla var riktigt kul, den nya kul.
Den gamla hade en huligan attityd, väcker busen i en. Den nya är kännbart lugnare. Fortfarande ett bra steg upp från Supersporten 950.
Upplevde den som rymligare, mer avslappnad sittställning för mig som är 190cm och 95 kg. Lugnare temperament. Fungerar nog bra på gatan. Dock gör gamla motorns extra kraft mycket när man ger fullt. Ändå 35hk och 10Nm extra i gamla motorn.
Var detta på bana?
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Var detta på bana?
Nej. Bankörningarna har inte riktigt börjat än. Det var i Skåne. En kompis som äger förra V2an tyckte just att nya V2an känns som den hamnar just mellan Supersport och gamla V2an.

Jag gissar på att en del folk kommer att hänga upp sig på att Panigale brukar representera prestanda. I bil och MC världen brukar det betyda att i nästa generation av en prestanda modell förväntas en prestanda förbättring. 35hk och 10Nm mindre känns mycket på en MC på grund av vikten, och för vissa är det svårsmält.
Hade denna hetat något i stil med Supersport RR eller liknande hade det varit mer accepterat.
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Var detta på bana?
Ser nu att du kör 950S. Om du hade önskat dig ett steg upp från 950S vad det gäller kördynamik, prestanda i fjädring, bromsar och motor, mer körglädje, mer bus men du tycker att ett steg ner i komfort är helt okej. Då är detta rätt MC. Till gamla V2 är det snarare två steg upp i det jag nämnde ovan, men kanske också två steg ner i komfort.

Och nya V2 är billigare än gamla. Måste betyda något.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ser nu att du kör 950S. Om du hade önskat dig ett steg upp från 950S vad det gäller kördynamik, prestanda i fjädring, bromsar och motor, mer körglädje, mer bus men du tycker att ett steg ner i komfort är helt okej. Då är detta rätt MC. Till gamla V2 är det snarare två steg upp i det jag nämnde ovan, men kanske också två steg ner i komfort.

Och nya V2 är billigare än gamla. Måste betyda något.
Haha, ja, jag är lite sugen faktiskt. SSen är väldigt trevlig på många sätt men när jag kört på bana så har jag känt att man behöver brottas lite med den, särskilt i knixigare partier.

Din bedömning av V2an är precis så som jag fått uppfattningen av att den är. Kan också hålla med om att den nya V2an borde hetat SuperSport då den känns mer anpassad för ”vanligt folk” och inte så mycket race fokus som gamla V2an.
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Haha, ja, jag är lite sugen faktiskt. SSen är väldigt trevlig på många sätt men när jag kört på bana så har jag känt att man behöver brottas lite med den, särskilt i knixigare partier.

Din bedömning av V2an är precis så som jag fått uppfattningen av att den är. Kan också hålla med om att den nya V2an borde hetat SuperSport då den känns mer anpassad för ”vanligt folk” och inte så mycket race fokus som gamla V2an.
Ta en provrunda och bedöm själv. Hade varit kul med fler åsikter än min egna. :)
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Var finns den att provköra? Dvs, blev nyligen av med körkortet pga lite avslappnad inställning till hastighetsgräns så får vänta några månader…
Den har dykt upp hos Ducati handlarna. Och nu är Ducati roadshow igång, fråga hos din närmaste återförsäljare.
Tråkigt med kortet.
 
Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Top