R-1000
Live for nothing or die for something
Systrar och bröder!
Tänkte att vi som ska eller funderar på att köpa en ny partner in crime till våren, skulle dela med oss lite av våra tankar gällande den nya mc:n som troligtvis blir . Personligen står jag och väljer mellan nya (2014) Ducati monster 1200 och nya (2015) Suzuki gsx-S1000 som släpps till våren. Det är riktigt svårt, Ducatin är i mitt tycke, snyggare, mer spännande, livligare med mer själ och karaktär.
Det går att få tag på en helt ny 1200 (ej S) med nya testastretta II motorn för rimliga 125 000:- alltså ungefär samma prisklass som nya Suzuki gsx-s1000.
För mig hade det inte varit något snack om Ducatin inte hade saknat mätare för bränslenivå och växelindikator. Hur kan man bygga en motorcykel år 2014
som inte visar hur mycket bränsle man har kvar i tanken? Det är två avgörande saker som stör mig, växelindikator, helt ok att den saknar det, går att leva utan, men ett stort plus om funktionen finns.
Det skulle vara roligt att höra era tankar, vad ni funderar på, varför ni ska byta, vad gör er tveksamma? Ni som nyligen har bytt eller utökat garaget får gärna dela med er också. Tänkte att det blir ett bra sätt att hjälpa varandra där andra åsikter kan komma att avgöra ett köp. Med det sagt så finns det naturligtvis inget bättre sätt än att prova och känna själv. Men det är alltid roligt att ta del av varandras synpunkter. Undertecknad är nämligen mycket nyfiken.
Väl mött!
Tänkte att vi som ska eller funderar på att köpa en ny partner in crime till våren, skulle dela med oss lite av våra tankar gällande den nya mc:n som troligtvis blir . Personligen står jag och väljer mellan nya (2014) Ducati monster 1200 och nya (2015) Suzuki gsx-S1000 som släpps till våren. Det är riktigt svårt, Ducatin är i mitt tycke, snyggare, mer spännande, livligare med mer själ och karaktär.
Det går att få tag på en helt ny 1200 (ej S) med nya testastretta II motorn för rimliga 125 000:- alltså ungefär samma prisklass som nya Suzuki gsx-s1000.
För mig hade det inte varit något snack om Ducatin inte hade saknat mätare för bränslenivå och växelindikator. Hur kan man bygga en motorcykel år 2014
som inte visar hur mycket bränsle man har kvar i tanken? Det är två avgörande saker som stör mig, växelindikator, helt ok att den saknar det, går att leva utan, men ett stort plus om funktionen finns.
Det skulle vara roligt att höra era tankar, vad ni funderar på, varför ni ska byta, vad gör er tveksamma? Ni som nyligen har bytt eller utökat garaget får gärna dela med er också. Tänkte att det blir ett bra sätt att hjälpa varandra där andra åsikter kan komma att avgöra ett köp. Med det sagt så finns det naturligtvis inget bättre sätt än att prova och känna själv. Men det är alltid roligt att ta del av varandras synpunkter. Undertecknad är nämligen mycket nyfiken.
Väl mött!
Last edited: