Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Då får man gratulera så mycket. Det är något speciellt med att ha en helt ny hoj som ingen annan varit och tafsat på. :Bugar
Det är nästan så jag själv blir sugen på en Ducati igen när jag ser bilderna, fast jag hade såklart beställt från en handlare som bryr sig om sina kunder.:rolleyes:

Tack så mycket :yoparty Nu är det som det är, men visst kunde det ha hanterats mycket bättre!

Dags att byta namn nu när du är twinfrälst? :tungan

Twin? låter som att det är 10 cylindrar :banana
 
Blev en naken bandit 1250 i år! Var lite orolig över busigheten efter att ha kört KTM i 2.5 år. Ville ha något som funkar till skjutsa och busa och pendla.

Efter några testrundor och diverse moddar så ska man nog kunna vänja sig vid den här!
 
Lite intryck efter första turen på nya hojen, jag hade höga förväntningar efter att ha sett en del tester där man påstår, jag citerar "det är stor, stor, stor skillnad på motorn i M1200 jämfört med den gamla 1100 Evo. Ljudet i hojen är inte likt nån annan Ducati jag har hört tidigare, ljudet är betydligt tyngre, högre och rappare. Kanske insatserna borde åka in ändå :D
Körglädjen är ljusår högre än nån annan hoj jag har provat, motorn har ett sånt tryck så att hojen bokstavligen powerwheelar utan vidare på 1:an och 2:an, säker på 3:an också om man slår av och på :) jag var rädd för att den skulle ha jobbigt hög utväxling, men det är inga problem att åka i 40km/h på 3:an. Fruktansvärt mycket vrid och pulver i motorn, hela tiden. Låter det som att jag överdriver? Prova själva :yoparty
Hojen är förutom jävligt brutal, riktigt trevlig att köra. Har inte blivit många mil än, men av mina intryck hittills så är jag övertygad om att jag inte byter från Ducati den närmaste tiden :Bugar

IMGP9622.jpg
 
Lite intryck efter första turen på nya hojen, jag hade höga förväntningar efter att ha sett en del tester där man påstår, jag citerar "det är stor, stor, stor skillnad på motorn i M1200 jämfört med den gamla 1100 Evo. Ljudet i hojen är inte likt nån annan Ducati jag har hört tidigare, ljudet är betydligt tyngre, högre och rappare. Kanske insatserna borde åka in ändå :D
Körglädjen är ljusår högre än nån annan hoj jag har provat, motorn har ett sånt tryck så att hojen bokstavligen powerwheelar utan vidare på 1:an och 2:an, säker på 3:an också om man slår av och på :) jag var rädd för att den skulle ha jobbigt hög utväxling, men det är inga problem att åka i 40km/h på 3:an. Fruktansvärt mycket vrid och pulver i motorn, hela tiden. Låter det som att jag överdriver? Prova själva :yoparty
Hojen är förutom jävligt brutal, riktigt trevlig att köra. Har inte blivit många mil än, men av mina intryck hittills så är jag övertygad om att jag inte byter från Ducati den närmaste tiden :Bugar

View attachment 417505

1100 är tvåventilare, du har nu en fyrventilsmotor. Händer lite mer då :banana

Nu vet jag inte hur M1200 är att köra jämfört med min SF1098, men 40km/h är för låga varv i trean för min, 50 funkar.

40 i trean känns som 30 i sexan på min gamla kawaskaki, men det handlar inte om utväxlingen utan om att du nu kör twin :)
 
Last edited:
När snön kom i förra veckan slog jag till på en Ducati Streetfighter 848. Har lagt till lite lull som ska monteras innan premiär när det sopats upp, så återkommer jag med resultat och bild :-)
 
Nämen hejsan, det var länge sedan::)
Har en street triple r som jag är väldigt nöjd med och har aldrig blivit trött/ ont i kroppen av den.
Var också inne på att byta till något annat men är lite rädd att kroppen tar för mycket stryk av en sämre/ ej lika bekväm körställning.:3freak

Tjena ja det var länge sen. Hoppas att våren kommer på riktigt snart så hon blir såld. Måste hinna få fram en hoj till juni för då är Gotlandsresa på MC bokad. :)
 
Provsatte en Versys idag, helt rätt att tanken är smal och att man sitter bra. Men det är ganska hög sitthöjd, dont you think? Nådde du ner ok?

Sitthöjden är 830 mm för min Sköna Gröna och där når jag ner fint, men 845 mm för Versysen borde ju funka okej. Jag har ju inte provkört än däremot, bara provsuttit. :va
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top