Liten sammanfattning om mitt hojköp inför våren.
Den 20:e November bestämde jag mig för en Monster 1200 2015, satt med säljaren och kom överens om ett köp, och vi skakade hand. Nu skulle hojen beställas.. "X- Jag beställer den så att vi har allt hemma tills vi kommer hem från julledigheten" visst tänkte jag, det går knappast att köra nu i alla fall. Jag ringer den 14:e Januari och frågar om hojen nu är beställd enligt ÖK, (vill ju så gärna ha hojen i garaget) och får då höra att vi skulle ta det direkt efter MC-mässan, vilket innebär 26:e-27:e januari istället så att dom kan göra klart den i lugn och ro. Jag ringer då igen och frågar är det nära nu, hojen är beställd?
X- Njae nära och nära vet jag inte, men max 3-4 veckor bort.
Jag-Öhhhh, helt plötsligt en månad bort, igen!?
X- Ja, men det går ju inte att köra nu i alla fall, men jag förstår att du vill ha hojen i garaget i alla fall.
Jag- Aha, det var ju inte så kul.
X- Men nu sa jag högst 3-4 veckor och tog i väldigt mycket för att vara på säkra sidan, så att leverans kan garanteras.
Detta innebär ju
runt den 20:e feb.
Den 13:e februari får jag veta att min hoj har nu kommit till butiken, dock så har inga tillbehör som jag beställde i samband med köpet ens beställts, och jag begriper faktiskt inte varför dom inte beställdes tidigare..
Den 26:e februari så ringer dom mig från verkstan och säger att alla mina delar har kommit, och jag har även (2 veckor efter att dom har haft hojen) fått ett regnummer nu
Så nu ska det bara vara tuta och köra, fan va länge jag har fått vänta! Skönt att äntligen få hem hojen. Jag blir lovad leverans av X vecka 10! Nu pirrar det i magen, all irritation och besvikelse försvinner för en stund.
Vill helst ha leverans på en tisdag eller onsdag då det passar mig bäst. Verkstan ringer mig på onsdagen och säger att nu är allt klart, skydden sitter på och även avgassystemet. Jag ringer då X och frågar om vi kan ta leveransen nu (hemleverans som vi har varit överens om hela tiden). Då får jag höra att en "klämma" har gått sönder när dom bytte röret och att det är redan beställt av Ducati, men kommer inte komma denna vecka, vecka 10 alltså! Hmmm, undrar varför ingen nämnde detta från verkstan när dom sa att hojen var klar
Fan tänker jag nu och kokar lite inuti, hela tiden är det nåt! Ska det vara så svårt att leverera en MC!?
Jag behåller lugnet och fortsätter konversationen och vi försöker komma fram till ett nytt leveranstillfälle!
Inte nog med det säger X, jag ska på semester en vecka nu också... Jag blir tyst och vet inte ens vad jag ska säga. Men ring mig nu på måndag så ska vi köra hem den direkt när jag kommer hem från semestern.
Vilket innebär nu den 16:e eller 17:e mars. Jag har aldrig varit med om sånt här vid ett köp, jag förstår ingenting om jag ska vara ärlig
Vi får se vad som händer nästa vecka.