Sukkaha
Gudomlig sporthojare
Har aldrig delat på motorn. Men ska du bara lyfta cylindrarna är det väl onödigt? Sitter väl bara muttrar vid cylinderfoten.
Skall jag ändå på den känns det som att jag lika gärna kan gå hela vägen med ventiljustering.Har aldrig delat på motorn. Men ska du bara lyfta cylindrarna är det väl onödigt? Sitter väl bara muttrar vid cylinderfoten.
http://www.jawacz.com/Jawa350manual.pdf
- - - Updated - - -
Ventiljustering? Du vet att det är en 2-taktare va?
Beställde hem lite allt möjligt. Kollade inte totalpriset förrän jag var klar; 350kr ink frakt. Tror jag beställde tio eller elva saker. Fyfan vad löjligt billigt, heja U-länder som TjeckienVill du ha det smidigt kör du på ett nytt originalfilter. Sätter du ett löst direkt på förgasaren måste du bestycka om annars lär den gå magert. Brytare och kondesatorer är väl bra att ha utifallatt. I övrigt får du väl kolla om kedjeskyddet i gummi är helt och damaskerna på gafflarna kanske? Jag drog hem några extra vajrar till koppling och bromseri. Hellre någon grej för mycket i bra och ha lådan. Helst med tanke på dom löjligt låga reservdelspriserna.
Ja, annars så in i helvete vad stryk den skall få!Gött då är det bara att vänta in prylarna. Sen ska den väl ändå panga igång annars jääääälar
Man tackar så mycket! Glädjer mig att höra!Du har en egenskap som dels inte är vanlig och dels kommer att bereda dig mycket lycka i mekeriet: Ödmjukhet!
Vet att jag är tjatig nu men gör också lite analys av möjligt läckage av vevhuskompression; i en tvåtaktare är det ju lika viktigt som komp ovan kolven.
Lycka till med fortsatt skruvande; fortsätt glädja oss andra med dina garageberättelser!
Nej, det är helt sant. Cirkus två minuter give or take. Och nog fan skall den inte sura...Tycker nog du ska testa att få ihop möget asap. Skulle den tjura efter nya packningar så tar det ju inte jättemycket tid att riva ner till dit den är nu.
Glöm inte bilder på buljobbet.
Jaha! Det är redan gjort, check på båda! Gjorde jag när förgasaren läckte för att se så att det inte hade runnit in någonstans där det kunde göra skadaTycker inte heller att du ska klyva motorn!
Kolla bara så du inte har spår av olja bakom tändningsmackapärerna respektive att det inte luktar bensin av växellådsoljan. Det kan räcka som koll av vevhuskompet.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|