Ny och grön!

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Hejsan,

Aleksander var namnet och jag är helt ny på forumet. Jag kommer att göra så gott som möjligt för att hålla mig inom de uppsatta ramarna.

Kort om mig så bor jag i Stockholm och fyller 27 inom kort. Har alltid älskat bilar och motorcyklar. Har haft ett par bilar men aldrig en moped eller en cykel. Så nu i veckan bestämde jag mig för att det verkligen var dags!

Jag tog upp teorin nu i veckan och har satt målet att teoriprovet skall vara avklarat inom en månad. Min förhoppning, och önskan, är att ha mitt mc-kort klart till sommaren då jag skall sitta på en KTM RC8R :) All utrustning kommer att inhandlas framöver och det ska bli riktigt intressant hur det går :tungan

Som jag skrev ovan så har jag ingen erfarenhet av cyklar innan men passion och intresset finns! Jag hoppas att det blir mycket träffar i sommar och många mil! Har ni några frågor så tveka inte :)

Och är det någon som inom Stockholmsområdet kanske kan vara "handledare" åt mig, med en trevlig ersättning som tack, så får ni dra iväg ett mejl :) Förslag på bra butiker för ställ, handskar, boots, hjälmar osv mottages gärna.

Annars så får jag väl lämna över här, så väl mött!

Last edited:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Tack snälla för detta! Jag hoppas att man har kortet klart till sommaren så att man får åka iväg på alla träffar som forumet arrangerar!

MrC - Jag har faktiskt lite dålig koll på hur det ligger till, är det kanske någon som vet säkert?

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
yes risk 1 & 2 måste göras innan du får skriva teorin, risk 1 drar dom väl snart igång med om dom inte redan börjat, risk 2 får du nog vänta fram till april iafall skulle jag tro, lycka till

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Tack, Hoken! Då är det bara att sätta igång då, får väl kräva att få göra Riskettan direkt :) Jag hade tänkt köra på Jarlas trafikskola, vad tror ni om det?

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Tack för de vänlige orden! :) Nu är det bara att ligga i och skaffa kortet, så ses vi i sommar :hej

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Tack, Hoken! Då är det bara att sätta igång då, får väl kräva att få göra Riskettan direkt :) Jag hade tänkt köra på Jarlas trafikskola, vad tror ni om det?

St.Eriks trafikskola är att rekommendera annars. Se till att få Uffe som handledare, eller Alexander. Bägge är grymma och priserna är humana. I övrigt; välkommen till Gökboet :fyllisar

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Välkommen!
Klart du hinner få det till sommaren..
Lycka till!

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
risk1 och 2 måste vara klara innan skrivning, det stämmer bra. gör klart det och kör en snabb intensiv på körkortsexpress i hallstahammar. man får bo i deras lya under tiden. jag kirrade min lapp på 4dagar. uppkörning dag4. tror inte många har något ont att säga om den skolan och lärarna. tar bara 1.5 timme med bil ifrån sthlm.

http://www.korkortexpress.dinstudio.se/

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Tack för alla tips och råd! :fyllisar Verkligen guld värt för en gröning som mig, och ett riktigt trevligt bemötande får man tacka för också! :) Kort är helt klart fixat till sommaren! Rock!

cippran

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX9R - 98
St.Eriks trafikskola är att rekommendera annars. Se till att få Uffe som handledare, eller Alexander. Bägge är grymma och priserna är humana. I övrigt; välkommen till Gökboet :fyllisar

Kan bara hålla med! Alla är riktigt bra på St. Eriks trafikskola och framför allt Uffe är kanon!

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Kan bara hålla med! Alla är riktigt bra på St. Eriks trafikskola och framför allt Uffe är kanon!

Har snurrat lite på Google och de får överlag väldigt goda betyg! Jämförde även priserna med Jarla, som är mycket bättre - för att inte nämna öpettiderna som verkligen är helt kalas! Jag har sedan ett tag tillbaka semester en vecka i slutet på mars, och funderar på att kanske köra intensivkursen på St. Eriks. Om man inte har någon erfarenhet och har en vecka till förfogande, skulle det kanske gå att ha kortet efter utbildningen? Jag tänker mig att de tar ut cirka 6500-7000 för intensiven?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Välkommen! Ett tips är att kolla runt ordentligt och jämföra priser på riskutbildnignarna då de kan skilja en hel del i pris. Det lärde jag mig när jag tog kortet.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
måste tillägga att det var en jävligt hårig hoj du ska ha som förstamoppe. :yoparty

Ptjaa.. Det kan man ju inte säga annat om...

Men det är fritt land yadayadayada...

Med det sagt och det faktum att du faktiskt ville ha tips eftersom du skrev här;

Kanske kolla på en lite snällare moppe att börja festen på? Tänker ungefär som såhär - att du kanske hinner lära dig köra hoj innan partyt får ett väldigt abrupt slut i ett vajerräcke i krokarna av Södertälje... Du hade ju ingen tidigare erfarenhet alls om jag förstod dig rätt..?

Men som sagt - alla har ju sina dröm/hoj...

Plus att ungefär tretton inlägg kommer följa efter det här att de minsann köpte en gixxer/rätta/bläjd/zätaexxtie som förstahoj och det gick minsann sååååååå bra såååååå..:glömdet

Lycka till!

PoK

KK

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...