Välkommen hit
Som ett inlägg kan jag säga att St. Eriks trafikskola är väldigt bra! Jag hade Uffe på risk 2:an och Jannica på vanlig bankörning, väldigt bra lärare båda två, och skolan håller bra priser och bra öppettider.
Jarla har jag hört både bra och dåligt om, det mest negativa man hör om dem är att de försöker att suga ut så mycket pengar de bara kan från varje elev, de säger att "du är inte klar, behöver ett par lektioner till" även om man är klar, sedan har jag hört att många klagar på dålig administration och oengagerade lärare.
Gällande val av hoj så är det precis som många säger här, valet är ditt, köp det du vill ha så länge du har råd. Kolla som sagt upp priset på försäkringen INNAN köp, en R-hoj kostar otroligt mycket mer att försäkra än en "vanlig hoj".
Annars, tips inför körningen kan du hitta otroligt många trådar om här, men att nöta lågfarten är väl det som är viktigast samt att ha koll på trafikkörning, dom är hårda på uppkörningen och det är lätt att missa på småsaker om man inte tänker sig för eller om man är nervös.
Så, kämpa med låg och högfart samt effektiva inbromsningar och tänk dig för i trafiken, det inspektören vill se i trafiken är att du har full koll, god uppsikt, bromsberedskap och säkerhetstänk. Visa tydligt att du tittar i korsningar, rondeller m.m. Våga gasa på, som min lärare sa, det är hoj du kör, inte moppe. Tänk på placeringar i körfält m.m.
Lycka till med lappen, och stressa inte upp dig och ställ för höga krav på dig själv, vissa dagar kommer det gå bra, andra skiter det sig helt och hållet.
Ses på vägarna i sommar
Jag får tacka ödmjukast för dina tips och råd! Tyvärr kommer inte St. Eriks att köra Risktvåan i år, men jag får köra Riskettan där och då ev. Risktvåan på Jarla. Uppenbarligen kommer Uffe att sluta framöver, men jag bad om att få honom iallafall, så länge han är kvar, så jag får väl se vad som händer helt enkelt.
Beträffande dessa trådar, för att sticka ut hakan lite undrar jag om du kanske, i mån av tid och ork, kan bistå mig med två, tre trådar som diskuterar just uppkörningen? Känns förresten väldigt skönt att läsa, att det går upp och ned, och det är nog väldigt svårt att glömma bort, framförallt för mig! Så tack för det Kanske samåker i sommar?
@Draco - Jävla*! Här får man ju 50% på en hel del, oavsett om det är rea eller inte - helt otroligt! TACK! Torde nästan bjussa på ett par bärs för detta, haha. Höll på att bege mig till Lelles med ett par tusingar