Kör på bara!
Som sagts köp begagnat allt du kan förutom hjälm. De ska (enligt förståsigpåare) bytas typ vart femte år för dom blir spröda och klena eller nåt.
Och angående hoj så kolla noga att den hoj du köper är godkänd för UPPKÖRNING om du ska ha den till det.
Sist jag kollade var det hårdare regler för just uppkörning än vad det sedan är för vilken hoj du får köra på din behörighet.
Och som även det sagts tidigare kan det snabbt springa iväg pengar om man köper gör-det-själv fordon. För att inte tala om den tiden man spenderar slitandes i gamla fastrostade skruvar när allt man vill är att vara ute och glida.
Köper du till exempel en gammal hoj för 5000 kan du räkna med att däck, bromsar, alla vätskor och kanske nåt större fel som motiverar priset, exempelvis kass startmotor eller nåt liknande, går på minst lika mycket till.
Med allt detta sagt gjorde jag ungefär som dig när jag tog kortet. Köpte i princip de billigaste kläderna jag hittade förutom hjälm, köpte en superbillig hoj äldre än 20 år (för klassikerförsäkringen) fast som fungerade, och använde allt detta för att köra helt och hållet privat. Själva kortet med alla avgifter gick på ganska exakt 10 000 kr.
Som sagts köp begagnat allt du kan förutom hjälm. De ska (enligt förståsigpåare) bytas typ vart femte år för dom blir spröda och klena eller nåt.
Och angående hoj så kolla noga att den hoj du köper är godkänd för UPPKÖRNING om du ska ha den till det.
Sist jag kollade var det hårdare regler för just uppkörning än vad det sedan är för vilken hoj du får köra på din behörighet.
Och som även det sagts tidigare kan det snabbt springa iväg pengar om man köper gör-det-själv fordon. För att inte tala om den tiden man spenderar slitandes i gamla fastrostade skruvar när allt man vill är att vara ute och glida.
Köper du till exempel en gammal hoj för 5000 kan du räkna med att däck, bromsar, alla vätskor och kanske nåt större fel som motiverar priset, exempelvis kass startmotor eller nåt liknande, går på minst lika mycket till.
Med allt detta sagt gjorde jag ungefär som dig när jag tog kortet. Köpte i princip de billigaste kläderna jag hittade förutom hjälm, köpte en superbillig hoj äldre än 20 år (för klassikerförsäkringen) fast som fungerade, och använde allt detta för att köra helt och hållet privat. Själva kortet med alla avgifter gick på ganska exakt 10 000 kr.