Hej,
Är helt ny på forumet och med ett nyårslöfte till mig själv att ta mc-kort och köpa mc i vår.
Resan till mc mässan är bokad, körkortstillståndet nästan klart.
Har blivit erbjuden att köpa en K1300GT 2009 som bara har gått 140 mil för 110.000:-
Maskinen har ESA, farthållare mm.
Är lite tveksam då jag hört lite negativt om vibrationer på denna modell.
Vad tror ni om däcken, behöver man byta dessa, dom är ju trots allt 5år gamla och kanske börjar bli hårda"
Åker BMW bil i jobbet och till vardags och den kvalitén är det inget fel på, gäller detta även motorcyklarna?
Det står mellan ovan nämnda mc eller en nyare Honda VFR1200F -2012 eller nyare.
Vet att det är stora kraftfulla cyklar att börja med, men jag är en stor kille som kört mycket cross och enduro tidigare.
Tacksam för lite hjälp, glömde säga att tanten visat intresse av att åka med bakpå vilket oxå skall vägas in i beslutet.
Med vänlig hälsning
Thomas
Är helt ny på forumet och med ett nyårslöfte till mig själv att ta mc-kort och köpa mc i vår.
Resan till mc mässan är bokad, körkortstillståndet nästan klart.
Har blivit erbjuden att köpa en K1300GT 2009 som bara har gått 140 mil för 110.000:-
Maskinen har ESA, farthållare mm.
Är lite tveksam då jag hört lite negativt om vibrationer på denna modell.
Vad tror ni om däcken, behöver man byta dessa, dom är ju trots allt 5år gamla och kanske börjar bli hårda"
Åker BMW bil i jobbet och till vardags och den kvalitén är det inget fel på, gäller detta även motorcyklarna?
Det står mellan ovan nämnda mc eller en nyare Honda VFR1200F -2012 eller nyare.
Vet att det är stora kraftfulla cyklar att börja med, men jag är en stor kille som kört mycket cross och enduro tidigare.
Tacksam för lite hjälp, glömde säga att tanten visat intresse av att åka med bakpå vilket oxå skall vägas in i beslutet.
Med vänlig hälsning
Thomas