Hej.
Jag har precis tagit MC-kort, och står helt scratch gällande utrustning.
Tanken var inte att jag skulle bli klar med körkortet så fort, utan mer ta körkort denna sommaren o skaffa hoj nästa. Den budgeteringen kan jag dock inte hålla längre
Jag har letat efter en hjälm jag har sett som inte har någon toning på visiret, men som man kan fälla ut ett till visir innanför som är ganska tonat.
Vet någon några modeller på detta?
Hjälm-mässigt, ska man välja kolfiberhjälmar/kevlar etc?
Sen kläder. Jag har förstått, att ska man ut o åka i regn, så går skinnställ fetbort.
Vart hittar jag billiga och snygga gore-tex-kläder? Jag har kollat in biltema, men det enda jag kan tänka mig där är byxorna. Jackan ser förjävlig ut
Vad bör man ha för budget när det gäller nybörjarkläder?
Vilka butiker (i jönköpings närområde) tipsar ni om?
Vilka nätbutiker är bra att handskas med (och har bra priser)?
Tacksam för alla svar och vägledning jag kan få i denna djungel
Må gott!
Jag har precis tagit MC-kort, och står helt scratch gällande utrustning.
Tanken var inte att jag skulle bli klar med körkortet så fort, utan mer ta körkort denna sommaren o skaffa hoj nästa. Den budgeteringen kan jag dock inte hålla längre
Jag har letat efter en hjälm jag har sett som inte har någon toning på visiret, men som man kan fälla ut ett till visir innanför som är ganska tonat.
Vet någon några modeller på detta?
Hjälm-mässigt, ska man välja kolfiberhjälmar/kevlar etc?
Sen kläder. Jag har förstått, att ska man ut o åka i regn, så går skinnställ fetbort.
Vart hittar jag billiga och snygga gore-tex-kläder? Jag har kollat in biltema, men det enda jag kan tänka mig där är byxorna. Jackan ser förjävlig ut
Vad bör man ha för budget när det gäller nybörjarkläder?
Vilka butiker (i jönköpings närområde) tipsar ni om?
Vilka nätbutiker är bra att handskas med (och har bra priser)?
Tacksam för alla svar och vägledning jag kan få i denna djungel
Må gott!