NY regel eller inte??

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2867830 Jag fick släppa på gasen när jag körde upp, det sa han inget om. Fast jag körde CBR då, så det var inte så lyckat att släppa på gasen :)
Ne, man vet aldrig när skiten lägger av. :hihi

Jag körde upp på en gammal sleten DT, funkade perfa. :tummenupp Kontrollmannen gav till och med beröm. :)

Till er som ska köra upp på sporthoj säger jag lycka till, det kommer bli svårt...
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Ne, man vet aldrig när skiten lägger av. :hihi

Jag körde upp på en gammal sleten DT, funkade perfa. :tummenupp Kontrollmannen gav till och med beröm. :)

Till er som ska köra upp på sporthoj säger jag lycka till, det kommer bli svårt...

det kostar 800kr för mig att hyra en gammal dt från körskolan för uppkörningen får nog fan offra dom kronorna:confused:
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Beror på vem du kör upp med, du ska ju köra med samma hastighet hela tiden (förutom när du vänder), dom brukar oftast lyssna på varvet på motorn, ändras de så vet dom att du saktade ner eller ökade farten. Då kan man få göra om.

Finns kanske något undantag då någon klockan en också men de är nog ovanligare.

Jo men det va de jag mena fast du förklara det bättre dem från VV tror att hojen kan "stegra" om man släpper på gasen.. Och det därför dem lyssnar på det när man kör manöverbanan...
 

guldlock

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2006
Ort
stockholm
Hoj
Aprilia rs
Tanken med konbanan är att visa att du har kontroll över hojen i låga som höga hastigheter. De är bara en fördel om man har gjort de en gång innan de händer i trafiken, de kan komma småbarn som springer ut i vägen eller en moppe som kör som en idiot. Då vet du att du klarar av att väja för dom om du skulle behöva. Därför ska du göra konbanan.

Du borde inte få körkort om du tycker att 5 bira skulle hjälpa, sånna som kallas idioter. Kan man inte så ser man till att lära sej, annars låter man de vara.

Fan ere för fel på dig grappen haru ingen humor eller jag skämta :pannkyss
ofta jag skulle dricka när jag kör upp?:va
 

Jeppo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Vedum
Hoj
DT125R
Om man misslyckas med uppkörningen måste man göra om allt då med teori prov o skit??
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
nej det behöver du inte...men du måste köra upp inom en viss tid har jag för mig efter teoriprovet har klarats:va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top