Ny sändare på marknaden vid stöld av mc!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tristan skrev:
Jag har fått för mig att ett larm som syns är det bästa larmet. Om det framgår klart och tydligt att "Grabben, den här hojen är försedd med utrustning som gör det möjligt att pejla in den efter stöld så tänk inte ens tanken." så tycker man att banditen borde tänka sig för och ta hojen intill som inte är märkt.

Nu finns det ju säkert en del korkade banditer men frågan är ju hur högt en mc-stöld prioriteras och hur lång tid det tar för polis att få till en husransakan om bågen inte står utomhus.
Självklart är det bra med ett vanligt larm men som alla larm med dosa så räcker det med att spela in signalen så kan du stänga av larmet med en inspelningsbar fjärrkontroll. Så en kombination av båda är det klart bästa!!!

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
sportarn skrev:
Självklart är det bra med ett vanligt larm men som alla larm med dosa så räcker det med att spela in signalen så kan du stänga av larmet med en inspelningsbar fjärrkontroll. Så en kombination av båda är det klart bästa!!!

Nja... Nu var det ju inte så att jag menade att det räcker med ett vanligt larm. Vad jag menade var att om man sätter dit ett väl dolt pejlingskit (GSM/GPS/whatever) så tror jag att man får större effekt om en dekal talar om att vid stöld så kommer fordonet att spåras upp. Med "synligt larm" menade jag inte att själva anordningen ska synas utan mer att en dekal talar om att det inte är lönt att ta bågen.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tristan skrev:
Nja... Nu var det ju inte så att jag menade att det räcker med ett vanligt larm. Vad jag menade var att om man sätter dit ett väl dolt pejlingskit (GSM/GPS/whatever) så tror jag att man får större effekt om en dekal talar om att vid stöld så kommer fordonet att spåras upp. Med "synligt larm" menade jag inte att själva anordningen ska synas utan mer att en dekal talar om att det inte är lönt att ta bågen.
Tror tyvärr att tjuvarna inte bryr sig om att det står nån dekal. Istället så plockar de isär hela cykeln fort som fan och hittar sändaren istället för att de inte vet om att det sitter sändare på den och man kan spåra den i lugn och ro. På i princip alla nyare och dyrare båtar finns det sändare, på polarens cigarett båt finns det 6 stycken och där finns inga dekaler utan bara vanligt larm.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln