Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Detta är beviset för att det var bättre förr. Kan inte föreställa mig att dagens Rookie-serie har något att sätta emot de giganter som här omnämns.
Detta är beviset för att det var bättre förr. Kan inte föreställa mig att dagens Rookie-serie har något att sätta emot de giganter som här omnämns.
Snorisarna tiger som muren
Det var onekligen mer snack och mindre verkstad på den tiden. Nu kör rookisarna tider som får det att droppa i gubbarnas inkontinesblöjor.
Det var onekligen mer snack och mindre verkstad på den tiden. Nu kör rookisarna tider som får det att droppa i gubbarnas inkontinesblöjor.
Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Det låter väldigt imponerande. Har du några tider att berätta om? Vilket år var det?Tja vill jag inte hålla med om.
Xeno och Camillo åkte tider som skulle placerat dem i första led i SBK på bla Falken!
Ja, det var uppenbarligen lite mer företagsinnebandy över det hela på den tiden men ni verkade ju ha kul ändå.Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Det låter väldigt imponerande. Har du några tider att berätta om? Vilket år var det?
Ja, det var uppenbarligen lite mer företagsinnebandy över det hela på den tiden men ni verkade ju ha kul ändå.
03 åkte Xeno 44.5 har jag för mig.
Slirkoppling hade vi på folkessons CBR redan i mitten på 90 talet!
Utan chikan då antar jag...
Tja vill jag inte hålla med om.
Xeno och Camillo åkte tider som skulle placerat dem i första led i SBK på bla Falken!
Gick det så fort? Camilo var en grym och överlägsen rookie men gick det så himla fort? Efter dagens mått mätt? Jag har ett resultat här där det gick 1.39,4 på Torpet. På det kom han 11:a.
Och På Xeno har jag ett resultat från Åsen där han körde 1.12,4 i ett SS600 race och med det kom han efter mig.
2003 körde jag och Xeno R1000 ihop, och på Falken stod han i 1:a startled när jag stod i andra... och inte fan hade någon av oss kommit i första led i SBK!!!!
Både Camillo och Xeno fick tyvärr inte den farten med sig som när de körde Rookie.
1,39 var det 03 i Rookie eller 04 i SBK?
Han åkte fortare i Rookie 03 än SBK 04 har jag för mig.
Kan missta mig på första startled, men deras tider i racet vet jag att de var ruggigt snabba och de skulle utan problem varit högt upp i SBK racet!
Rätt många som inte når under 1:40 än på Mossen!
Folkesson och de åkte 35 tider i SS 600 på EM:et 03.
Nån tysk tog banrekordet.
Rookie på gamla goda tiden innebar gamla racehojar, beggade däck, ingen quickshifter, rostiga Transvestiter och minimal racebudget.Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Rookie på gamla goda tiden innebar gamla racehojar, beggade däck, ingen quickshifter, rostiga Transvestiter och minimal racebudget.
Det var bara dom som blev uppklassade till A-förare som satsade stort.
Klart det går fortare idag i Rookie då detta blev ännu en materialsport, detta gör dock att många inte vågar ta steget ut och börja köra, man måste ha en nyare hoj med extraallt om man vill kriga i toppen.
Det var mindre sämre förr.
/B.Ittergubbe
Nja Humlans effekthysteri kom inte förrän några år senare.
Folkesson och de åkte 35 tider i SS 600 på EM:et 03.
Nån tysk tog banrekordet.
39:an var i SBK 05. Vinnare körde 1.37 så visst var han snabb! Camilo var grymt snabb under Rookiesäsongen 03, helt överlägsen resten av gänget. Xeno var väl mer mänsklig, tom jag rökte honom på Jyllandsringen juh!
Tyvärr, kan en del tycka, så går ju utvecklingen framåt och det går fortare och fortare och blir dyrare och dyrare i Rookie-klasserna. Tyvärr, tycker jag, så verkar inte förbundet hänga med och har ingen plan för hur man ska utveckla sporten.Allvarligt talat, för 10 år sen var det mindre allvar och jävligt mycket mer kul. Profilerna fattas! Macho Woman, var är du? McB? Chrulle? Kom tillbaka, allt är förlåtet!
Tyvärr, kan en del tycka, så går ju utvecklingen framåt och det går fortare och fortare och blir dyrare och dyrare i Rookie-klasserna. Tyvärr, tycker jag, så verkar inte förbundet hänga med och har ingen plan för hur man ska utveckla sporten.
Vill man ha sann rookie-racing kanske det är dags att införa olika typer av begränsningar för att hålla kostnaderna och farten nere. Det i sin tur kanske kan få dem som verkligen vill satsa att ta ett kliv upp till tex Superbike eller SST600. Men som sagt, ingen från förbundets sida verkar bry sig speciellt mycket...
Bitter? Bara lite
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |