Kan man 'avbumpa' en tråd efterom den är för gammal?
:knasmickesmiley
Nytt bränsle till tråden, den ökände RRaset har många misslyckande på sin meritlista.
Detta är en gammal sann saga till skillnad från tidigare skrönor och fantasier.
Team RRR #63 är samlade på Knutstorp för att köra ERF, alla är på plats utom RRacer samt motorcykeln som vi skall tävla på, sju minuter innan kvalet skall starta så anländer RRacer med hojen.
Raktetbesiktning och ut på kvalet med torra gamla slicks i regn, detta då vi inte hann byta däck eftersom herr tidsoptimist inte har alla hästar hemma.
Vi kvalar in näst sist tack vare Zoulfly som inte fattar att det blir blött när det regnar.
Nåväl racet är ju 6 timmar så vi ska nog hinna ikapp pöbeln, det torkar upp och vi lägger på finslicks, vi laddar om och släpper ut Zoulfly till start.
Zölis tar kommandot och lägger på ett grymt tempo, han kör upp oss till topp placering och efter en timme gör jag mig redo för förarbytet, då hörs ett kasande ljud likt en läskback som släpas i 150 blås på asfalt…
Vår hjälte har bromsat ikull sig i slutet av rakan och dessutom satt framgaffeln i armcoräcket, Zölis rullar något senare in i boxen med det numera klassiska uttrycket, sorry grabbar jag har mulat bajken.
Efter detta så bestämde jag mig för att aldrig mer tävla i RR, under den totala avsaknaden av min icke karriär så har teamet haft många konstiga piloter, den gemensamma nämnaren för dessa är den totala avsaknaden av planering samt att ”någon annan” alltid får lösa problemen som dom skapar