Ny Skönhet bokad

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Om du med "lyckas" menar att sänka sina varvtider rejält så tänker jag att inte så många andra i 250 befinner sig lika tidigt i sin utvecklingskurva som jag. De borde inte ha samma utrymme för varvtidssänkningar.

Jo, du har precis som jag en himla massa saker att putsa på.. Sen beror det ju på hur högt utvecklingskurvan pekar.
Ska ärligt säga att jag tror du kan pricka de varvtider du siktar på nästa år, om du håller hojen igång, men svårare att tro på de placeringar du siktar på..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Om du med "lyckas" menar att sänka sina varvtider rejält så tänker jag att inte så många andra i 250 befinner sig lika tidigt i sin utvecklingskurva som jag. De borde inte ha samma utrymme för varvtidssänkningar.

Å andra sidan befinner sig många betydligt tidigare i sin ålderskurva :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Jo, du har precis som jag en himla massa saker att putsa på.. Sen beror det ju på hur högt utvecklingskurvan pekar.
Ska ärligt säga att jag tror du kan pricka de varvtider du siktar på nästa år, om du håller hojen igång, men svårare att tro på de placeringar du siktar på..
Placeringarna är inte viktiga för mig. Däremot min prestation i förhållande till andra. Till exempel dig.

Chris Ash skrev:
Å andra sidan befinner sig många betydligt tidigare i sin ålderskurva :hihi
Spelar ingen roll alls. Och det menar jag verkligen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Friskt vågat är hälften vunnet Nyteknik. Fräscht att höra att någon har något så osvenskt som ambitioner som går ut över någon annan(s placering). :tummenupp

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
rejsa på boys...

Nyteknik: Satsa så bra du orkar.. Man fixar allt om man bara vill och har lämpligt ställd målsättning...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
Friskt vågat är hälften vunnet Nyteknik. Fräscht att höra att någon har något så osvenskt som ambitioner som går ut över någon annan(s placering). :tummenupp

Detta är också väldigt "osvenskt" :hihi

"När jag gick licenskursen i våras berättade Micke (kursledare i LMS) att han till slut hade blivit uppklassad till A-förare och att han var ganska stolt över detta gick inte att ta miste på. Han menade att det var en naturlig ambition för alla strävsamma B-förare att förbättra sig själv och till slut bli uppklassad till A. Ungefär som att ta en magisterexamen. Men jag har märkt att man egentligen inte behöver uppnå några speciella resultat för att få A-licens. Även om det förstås är kul för B-förare som vill testa att köra enstaka EM-deltävlingar att man kan tilldelas A-licens utan krav på prestation tycker jag det känns lite fel. Det låter kanske snålt men jag ser A-licensen som en belöning/befordran för de förare vars resultat visar att de håller en högre standard än förare med B-licens gör. Vad är annars meningen med att det finns två olika licenser?"

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Detta är också väldigt "osvenskt" :hihi

"När jag gick licenskursen i våras berättade Micke (kursledare i LMS) att han till slut hade blivit uppklassad till A-förare och att han var ganska stolt över detta gick inte att ta miste på. Han menade att det var en naturlig ambition för alla strävsamma B-förare att förbättra sig själv och till slut bli uppklassad till A. Ungefär som att ta en magisterexamen. Men jag har märkt att man egentligen inte behöver uppnå några speciella resultat för att få A-licens. Även om det förstås är kul för B-förare som vill testa att köra enstaka EM-deltävlingar att man kan tilldelas A-licens utan krav på prestation tycker jag det känns lite fel. Det låter kanske snålt men jag ser A-licensen som en belöning/befordran för de förare vars resultat visar att de håller en högre standard än förare med B-licens gör. Vad är annars meningen med att det finns två olika licenser?"
Utveckla.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Liten försmak på vad komma skall :)

Bifogat

• P1010036 (1).JPG
    P1010036 (1).JPG
    58.9 KB · Visningar: 135
  • P1010040.JPG
    P1010040.JPG
    106.3 KB · Visningar: 137

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Placeringarna är inte viktiga för mig. Däremot min prestation i förhållande till andra. Till exempel dig.

Det är ju bra, för då kanske då ändå är nöjd med att placera dig bakom mig :tummenupp :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Ram och luftburk ser ut som på min. Snygga ljuddämpare.

Det skiljer rätt mycket på ramen, och även luftburken.

Edit: Kan ju tillägga att 01-honda och nyare är mycket mer likt TSR-chassit, men TSR-chassit ska ändå vara finare.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Det är ju bra, för då kanske då ändå är nöjd med att placera dig bakom mig :tummenupp :D
Jag kommer inte vara nöjd om jag har dig framför mig eller Oscar mer än en-två sekunder framför mig. Stellan vill jag inte heller se framför mig. Och inte Lodnert. Eller Fredriksson. :tungan

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
oFFkeFF skrev:
Liten försmak på vad komma skall :)

En liten fundering runt stötdämparen; gul fjäder = Öhlins, eller?
Enligt vad Öystein sa till mig så hade Öhlins inte tagit fram nå´n speciell dämpare till 01-an. Naturligtvis så kan han ha lurat mig, eller också visste han inte bättre. Eller, har Johannessen låtit bygga om en annan Öhlinare??

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Jag kommer inte vara nöjd om jag har dig framför mig eller Oscar mer än en-två sekunder framför mig. Stellan vill jag inte heller se framför mig. Och inte Lodnert. Eller Fredriksson. :tungan

Ska du släppa Oscar längre ifrån dig än du redan gjort i år alltså?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
racerskalman skrev:
En liten fundering runt stötdämparen; gul fjäder = Öhlins, eller?
Enligt vad Öystein sa till mig så hade Öhlins inte tagit fram nå´n speciell dämpare till 01-an. Naturligtvis så kan han ha lurat mig, eller också visste han inte bättre. Eller, har Johannessen låtit bygga om en annan Öhlinare??

Det ska sitta en Öhlinare bak. Janne har öhlins på sin också, så nog finns det dämpare som passar. Men sen om det är rakt ur förpackningen vet jag inte.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Ska du släppa Oscar längre ifrån dig än du redan gjort i år alltså?
Jag menar att jag inte tänker acceptera att han ligger mer än en-två sekunder framför mig. Är han en-två sekunder snabbare per varv åker jag hem och säljer hojen.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Nyteknik skrev:
Är han en-två sekunder snabbare per varv åker jag hem och säljer hojen.

ojojoj, detta kommer du ångra. Inte för att jag är säker på att han är det, men om så är fallet kommer du få äta upp det, om och om igen.

/Joakim

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Det känns som striden om SM-guldet, pallplatserna, poängplatserna i 250cc SM helt kommer att blekna i jämförelse mot inbördes placeringar, Nyteknik, oFFkeFF och hur långt efter Nyteknik är Oscar.

Alla är olika och förbereder sig mentalt olika men en grundregel brukar vara att inte sätta upp mål refererat till andra. Man kan påverka sig själv men inte andra (klart man kan ju alltid spraya silikonspray på hjulen och allt är löst)
Att lägga hot för sig själv om att sluta för att någon annan är snabbare, tror jag är en dålig grej. Finns risk att det blir en grej som tar energi och fokus samt risken att det inträffar är man då beredd att ta det steget? Det kanske man inte alls vill då.
Men jag vet förare som gjort det. Palle sa något om att om att om han blev omkörd av en tjej så skulle han sluta. Kanske var det därför han gasade som fan när han kraschade från poängplats som wildcard-förare i 250cc 2003, men Katja var en bra bit efter.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0