crasypete skrev:2662241de där e faaan ta mig det värsta jag hört!!!!!! dom som röstade på moderaterna borde hängas.....
jag blir så arg, de kommer ju ta död på allt vad sporthoj heter! alla kommer få åka runt på sura gammla klenoder om man vill ha råd med hoj överhuvud taget
Wonderboy skrev:2662317hmm, så du menar att det vi håller på med inte är farligt?
själv funtar jag ärligt på att skaffa ren banhoj, ändå roligast där och det är inte värt att dö ute i trafiken
Henning! skrev:2662320
Franska bondeuppror funkar då bönder är livsviktiga för rikets existens. Om vi hojåkare leker franska bönder har vi snart endast var sin grep som enda fritidsnöje. Åter; Tag ansvar - tänk längre!
/Henning
Kawwa skrev:2662329
Jaja, jag kan hålla med swedie. Antingen så misstolkar du eller så läser du inte!
Problemet är att man bara plockat ut fordonsägare som ska betala för "sitt". Vi pungar ju redan ut väldigt mycket pengar i skatter som sedan inte går tillbaka till oss. Om man nu ska dra det så långt så får väl alla skaffa en privat sjukvårdsförsäkring också. Som gammal fotbollspelare vet man ju att de flesta som spelat fotboll varit inne på sjukan någon gång. Många har även operarat knät mm. Borde inte då fotbollspelare också få betala försäkring om man ska följa samma spår?Bingo skrev:2662309Det är ju så det funkar med försäkringslösningar. Kostnaderna tas ut där de uppstår. Man kan välja att täcka kostnaderna "solidariskt" över skattesedeln eller individuellt via försäkringspremien. Kostnaden finns där och skall ju betalas på det ena eller andra sättet. Personligen tycker jag att försäkringslösningar är att föredra och att de kan tillämpas på betydligt fler områden. Jag betalar för mitt, du betalar för ditt och vi betalar gemensamt för den som inte själv kan betala för sig.
centertanksen skrev:2662345.
När man läst lite mer om förslaget på smc så känns förslaget ännu mera tvivelaktigt och ogenomtänkt.
Kawwa skrev:2662329VAKNA!
Detta gäller inte endast MC, utan oxå bilar. Skulle tro att det drabbar HELA vagnparken, bussar lastbilar, taxi........
Det blir inte så roligt om man inte ens kan ha råd med en bil!
Jaja, jag kan hålla med swedie. Antingen så misstolkar du eller så läser du inte!
Wonderboy skrev:2662354
Taxibilar omsätter för övrigt 12 miljarder kronor per år i sverige, kanske går runt ändå va?
Wonderboy skrev:2662354Är nog bara jag som tänker på miljön tragiskt nog på detta forum even though i contradict my self eftersom jag inte håller på gasen när jag kör.
Taxibilar omsätter för övrigt 12 miljarder kronor per år i sverige, kanske går runt ändå va?
Henning! skrev:2662357Hur många RIKA taxichaffisar känner du?
/H
Wonderboy skrev:2662354Är nog bara jag som tänker på miljön tragiskt nog på detta forum even though i contradict my self eftersom jag inte håller på gasen när jag kör.
Kawwa skrev:2662359Haha, du är naiv om du tror att taxi inte passar på att höja priset på resor till följd av detta! Eller tror du dom tänker, det bjuder vi på...... OK, det handlar kanske om en höjning på 1kr/mil för att få tillbaka den ökade omkostnaden, men vi som konsumenter får betala! Detta gäller givetvis alla transportmedel som man kanske inte tänker på att man betalar för, tex bananerna som skall fram till konsum.
KimL skrev:2662369Om höjningarna har med att göra för och tecka kostnaderna för personskaderna som varit och som komma skall, så har det ju inte så mycket med miljön att göra ändån. Och det känns som fel väg att gå för att komma åt miljöproblemet. Satsa mer på att utveckla alternativa miljövänliga bränslen till våra fordon istället för att invänta den dagen då råoljan är slut så slipper vi stå med skägget i brevlådan. Sen är det ju inte lilla Sverige som är det stora problemet heller för miljön, vi ligger redan väldigt långt fram i miljötänkandet, har ni inte varit och sätt filmen med Al Gore? Det är faktiskt USA som är störrsta boven i miljödramat angående utsläpp och avgaser, så borgarna kan väll höja skatterna där istället så att det körs mindre bil där om det nu är för miljön skull som skatterna skall höjas.
Wonderboy skrev:2662372Ekonomi är mestedels ett kretslopp utan korrekta svar, endast tolkningar. Självklart följer denna höjning ytterligare "vidarehöjningar" men det är bara till att använda sig av fler rabattkuponger när du handlar på konsum så går du runt igen ! Köper du kravmärkt förresten? Eller som någon vis sade tidigare under hösten, "man bör nog tänka om om man springer efter rabattkuponger på ica för att kunna ha råd med denna typ av syssla " (mc)
.
Praktiskt taget alla vuxna människor är fordonsägare, så att plocka ut oss är inte så bara. Gruppen sammanfaller desstom förmodligen väl med den grupp som står för skatteintäkterna. Men jag håller med dig, det finns inget skäl att nöja sig här - det är bara att ösa på och lyfta bort kostnader från skattesedeln - privat konsumtion skall betalas med privata medel.centertanksen skrev:2662345Problemet är att man bara plockat ut fordonsägare som ska betala för "sitt". Vi pungar ju redan ut väldigt mycket pengar i skatter som sedan inte går tillbaka till oss. Om man nu ska dra det så långt så får väl alla skaffa en privat sjukvårdsförsäkring också. Som gammal fotbollspelare vet man ju att de flesta som spelat fotboll varit inne på sjukan någon gång. Många har även operarat knät mm. Borde inte då fotbollspelare också få betala försäkring om man ska följa samma spår?
Sen är det ju helt sjukt att man nu ska få betala för skador som redan skett.
När man läst lite mer om förslaget på smc så känns förslaget ännu mera tvivelaktigt och ogenomtänkt.
crasypete skrev:2662241de där e faaan ta mig det värsta jag hört!!!!!! dom som röstade på moderaterna borde hängas.....
jag blir så arg, de kommer ju ta död på allt vad sporthoj heter! alla kommer få åka runt på sura gammla klenoder om man vill ha råd med hoj överhuvud taget
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|