Ny stöld i Falun

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tur att man är elitidrottare.

Dal-Mausen

som du super lär det inte göra någon skillnad:D

En annan kompis har blivit av med sin gixxer -03 under helgen, det börjar bli lite mycket i stan nu...
Själv tror jag att det blir 320 i hojen framöver:hihi

OXEN

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
...
Sicka jäkla typer det härjar i stan då... Har oxå haft "nyfikna besökare" i källarutrymmena där jag bor och skulle bra gärna vilja ha tips på vilka filurer som är igång i Falutrakterna numera.
TIPSA GÄRNA...

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Blir lite fundersam när man läser denna tråd. Vetefan vad man ska tro. Blev av med min Buell för 6 veckor sen. Vad f-n är det som händer i Falun. Men tack vare ett bra försäkringsbolag så åker jag S3 numera.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Skapa ett eget rättsväsende som tar hand om de där tjuvarna/ligisterna. Snälla!

Slutförvaring är det enda som hjälper dessa pundare.

OT:Hoppas framstödet fungerade på Gelleråsen.:tummenupp
Hade ju inte så stor nytta av det själv när de förstört startspärrelektroniken. Inte ens jag får igång hojen nu:huvet

Dal-Mausen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3142247 Slutförvaring är det enda som hjälper dessa pundare.

OT:Hoppas framstödet fungerade på Gelleråsen.:tummenupp
Hade ju inte så stor nytta av det själv när de förstört startspärrelektroniken. Inte ens jag får igång hojen nu:huvet

Dal-Mausen
jodå! tack för lånet! :) och tack för påminnelsen... duh! Måste åka o försöka hitta någon som kan svetsa om det lite.

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Mmm!
Vad Ska Vi Göra åt Saken..?!

börjar tröttna nu.. sitter bara och väntar på att de ska försöka sno nå mer hoj.. va ju en till gixxer nu samt en quad..

Nån som har något förslag? kanske dra ihop ett jävla gäng och ta tag i saken i egna händer nu? :rolleyes:

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Fick min hoj stulen förra natten. Ringde inte till polisen utan sa till alla att ha span. Jag lämnade huset kl 6 och kl6,30 kom dom och snodde depåstödet:va samt tjuvkoplade quaden. Förmodligen för att jag inte har nått sidostöd på hojen. Sen körde jag bort en bil, släckte i huset och väntade. Det kom samma bil tre gånger. När bilen stannade utanför mig ringde jag en granne. Några minuter senare sprang jag ut samtidigt som grannen kom springandes i kalsongerna. Jag fick tillbaka hojen sönderslagen och med bort rivna kåpor. Men jag har två som kommer att få ont snart. Adress och allt. Dom som vi tog bölade som små barn och erkännde allt för polisen. Inklusive mina hot..

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Fick min hoj stulen förra natten. Ringde inte till polisen utan sa till alla att ha span. Jag lämnade huset kl 6 och kl6,30 kom dom och snodde depåstödet:va samt tjuvkoplade quaden. Förmodligen för att jag inte har nått sidostöd på hojen. Sen körde jag bort en bil, släckte i huset och väntade. Det kom samma bil tre gånger. När bilen stannade utanför mig ringde jag en granne. Några minuter senare sprang jag ut samtidigt som grannen kom springandes i kalsongerna. Jag fick tillbaka hojen sönderslagen och med bort rivna kåpor. Men jag har två som kommer att få ont snart. Adress och allt. Dom som vi tog bölade som små barn och erkännde allt för polisen. Inklusive mina hot..

Underbart. Härligt. Behöver du hjälp så ställer jag upp. Skulle gärna vilja veta vilka fler hojar dom snott. Min kanske:gnissla :gnissla :gnissla Lämna ut namn och adresser och låt dom gå och vänta på att fler kommer och hälsar på dem:näsblod

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

jag hade slagit ihjäl dem..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Dom flyttar inte cyklarna nu när ungarna snackat med dom om att du vet vart cyklarna står då? Borde ingripa direkt.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Två killar är ur vägen snart....

Ja ungefär så det blev. Och ikväll blir det mera.

lite bildbevis kanske så att alla här inne får se tjuvarna förnedras:näsblod

Last edited:

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Tog bort inlägget man blir ganska förbannad ibland.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag skulle dock kunna tänka mig lite bilder istället för skriftlig redovisning:näsblod

koolio

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
KTM 690 E,KTM 450 EXC,Honda CBX550
Bra jobbat!
Själv hade jag påhälsning under helgen i garaget för femte gången sedan i juni, bytet blev 6 par däck en mc-lyft och en kompressor med tillbehör.
Se till att nita dom rejält från mig också.
Koolio
PS. PM.a lite info om vilka det är.

Last edited:

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Kan tillägga att allt emil säger stämmer och förmodligen är det samma jävla pack som rensa mitt garage för två veckor sen :mad: som sagt polisen gör ju inte mycket och jag vill nästan påstå att man är rättslös i det här landet nu för tiden.

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Mmm!
Ryktesvägen nån som har sett en röd golf glida förbi flertalet garage med hojar i under kvällen... VARNA förfan alla ni vet.. ikväll kanske de smäller igen!!!

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Namedropping är säkerligen inte tillåtet på detta forum, därför tar jag gärna emot PM med info om de som ni VET är ute och snor våra hojar här i Falun.

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
kan inte någon skriva en diskret liten ledtråd om vem det är :) vi kan låtsas att 'polisens svärsons hund's mattes man' bor på den adressen och heter så :) då är det lugnt, inga misstankar om att det är tjuven / tjuvarnas namn.....a misstankar om att det är tjuven / tjuvarnas namn.....

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy