Ny stöld i Falun

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Jag såg den bara bakifrån samt snett bakifrån. Den var vit och såg ut ha ha c:a 10 år på nacken. Inga rutor på själva "skåpdelen". Typ Dodge Van eller motsvarande.

Nja skulle kunna tänka mig att bilen jag såg var en äldre fiat ducato eller liknande.

Sen kan jag ju passa på att tala om att bilinbrotten verkar öka i falun. Har haft ett flertal bilar nu dom senaste 2 veckorna, tre av dessa ska ha varit parkerade runt Grand. Så håll även koll på bilen och lämna inget av värde kvar.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Låter suspekt. Jag litar inte på polacker. Blien lät i.a.f. som en V8, men jag är långt ifrån säker på att det var en.

dom kanske hade dragit ut en tändhatt då kan de låta lite som v8 för ettt VÄLDIGT ovant öra....:tungan..... när polarn blev av med sina hojjar (en i slutet på juni o en i mitten juli) var de en vit skåbil inblandad men vi bor ju en bra bit ifrån så risken att de är samma är väl väldigt liten.....
om dom inte bytt område o själa på...

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
Håller med! Helst jävla sjukt vad det snos mycke hojjar! Jag hade påhälsning inatt i Lunden - Göteborg, men som tur var fick dom inte loss den. :FU

Vad gör tjuvarna med hojjarna egentligen? Jag kanske är för ärlig o inte fattar men borde det inte vara ganska svårt att göra sig av med stöldgodset eller kör "folk" omkring med stulna hojjar?

Deet funkar ju tyvärr så här attt man (snor) en Hoj, Åker till en mc skrot och köper en ram med ram-nr regplåt osv. Nyter lite plast bes och kör. Så är det yvärr :(

koolio

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
KTM 690 E,KTM 450 EXC,Honda CBX550
Stule KTM 450 EXC -04

Dax att se efter sina hojar i Falun igen!

Själv hade jag ingen trevlig syn som mötte mig när jag kom till garaget i morse, 450:n stulen och 690:n med söderbrutet tändningslås, sönderklippta kablar och bakre bromsskivan förstörd.
2timmar med polisen och sedan till jobbet och ringa till 2 olika försäkringsbolag,
fastighetsskötare för att få garage porten lagad och beställa reservdelar till 690:n

Koolio

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Själv hade jag ingen trevlig syn som mötte mig när jag kom till garaget i morse, 450:n stulen och 690:n med söderbrutet tändningslås, sönderklippta kablar och bakre bromsskivan förstörd.
2timmar med polisen och sedan till jobbet och ringa till 2 olika försäkringsbolag,
fastighetsskötare för att få garage porten lagad och beställa reservdelar till 690:n

Koolio

har du eget garage i garagelänga eller är det stort gemensamt garage?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Fan man blir ju chockad när man läser alla problem ni har i Falun...
Fixa en telefonlista så ni alla kan vara på g när den vita bussen dyker upp igen!

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell

Koolio

Var bor du?

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
De stal iaf inte din laddare som ligger hemma på skrivbordet som jag tänkt lämna tillbaka några veckor nu...

Snorungarna är i farten igen. Fick de upp dina portar eller tog de någon annan väg? Kan komma förbi efter jobbet så ska jag förklara en idé om hur man kan försvåra stölder betydligt. Spånade med wdac i helgen och har funderat lite till. Svårt ska de få i fortsättningen utan att det ska vara jobbigt för oss ägare att köra ofta.

Vad är trasigt på 690? Du hade väl mer försäkring än som jag bara trafik?

Dal-Mausen

koolio

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
KTM 690 E,KTM 450 EXC,Honda CBX550
De stal iaf inte din laddare som ligger hemma på skrivbordet som jag tänkt lämna tillbaka några veckor nu...

Snorungarna är i farten igen. Fick de upp dina portar eller tog de någon annan väg? Kan komma förbi efter jobbet så ska jag förklara en idé om hur man kan försvåra stölder betydligt. Spånade med wdac i helgen och har funderat lite till. Svårt ska de få i fortsättningen utan att det ska vara jobbigt för oss ägare att köra ofta.

Vad är trasigt på 690? Du hade väl mer försäkring än som jag bara trafik?

Dal-Mausen

Mina portar är ju låsta med hänglås så där kommer dom inte in, så dom bröt upp grannens port.
Dom sågade av 2st klass 3 låskättingar + bromsskivan på 690:n för att få bort skivbromslåset.

450:n har dom släpat förbi 2st bilar för att få ut ur garaget, 690:n hade dom lyckats låsa fast bakhjulet på med den trasiga bromskiva som hade kilat fast inne i bromsoket så den hade dom lämnat.

På 690:n måste jag byta tändningslås och ny bromsskiva bak + några kablar som var sönderklippta.

Koolio

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...