Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag förvånas av att så många i tråden kritiserar rapporten. Är det ingen som tycker rapporten är bra? Man kritiserar sakfel, personerna som skrivit den och bla bla.
Eftersom jag läser rapporter nästan dagligen så är lär man sig efter ett tag att det finns bra och dåliga rapporter. Dåliga rapporter sållar man bort just för att man hittar sakfel i dom. En viss sorts sakfel kan alla göra av misstag men att plocka siffror ur luften är sådant som man direkt sågar en rapport för. Och påståendet om att en given andel kört för fort är en sådan siffra som dom bara kan ha plockat ur luften.
Andra sakfel som t.ex Bråkis nämner "Någon som kan förklara för mig varför antalet svårt skadade 2009 skiljer sig så mycket mellan sidan 12 och 13 ?" är sådant som pekar på ett slarvigt utfört arbete, och man kan inte lita på slarvigt utförda undersökningar.
För att ta ner det hela på nivån att tala med bönder så kan man jämföra det med att personer som man ertappar med en eller flera lögner klassar man som mytomaner och istället tror man inte ett skit på vad dom säger.