Ny stereo?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Du kan inte vara petig med ljudet om kör mp3 från datorn, visst ska man ge även en dålig källa så bra förutsättningar som möjligt, men bra blir det aldrig.

Nu lyssnar jag bara på FLAC så....:tummenupp

Jo, det var själva andemeningen i det jag skrev.

Vad gäller själva lyssnandet är det intressant att "se" på hur många olika sätt man kan lyssna på och vad som värderas och tillika värderas olika i skilda öron.

därför alla har olika smak och tycke, även när det kommer till musik!
Surfa in på www.hififorum.nu och kolla lite...

Last edited:

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
En T-amp duger inte till mycket... Köp en av de förstärkare jag länkat till så blir det bra!
Mysigt ljud från en T-amp?! den orkar knappt nånting, har en sådan i köket... Då måste du ha riktigt dåliga saker i hembion....
Vill man ha ljud funkar nog Proson men förvänta dig inte mer.... Men jag är ju ljudnörd så jag skulle aldrig köpa något som det står Proson på...
T-amp finns för drygt 500:- på ebay, skulle verkligen inte använda en T-amp till en sub, då måste det vara en väldigt liten sub med hög känslighet... Det är 2x15WATT och inge vidare strömstark... Har man små satelliter kan man driva dom med en sån men inte större högtalare...
Köp denna förstärkare för 1000:- den är vettig iaf!!! Cambridge 340A

Hört talas om subbar med inbyggd stärkare, de kanske är nytt för dej?

Ytterligare nyheter, T-amp är en två kanals stärkare ingen biostärkare.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Hört talas om subbar med inbyggd stärkare, de kanske är nytt för dej?

Ytterligare nyheter, T-amp är en två kanals stärkare ingen biostärkare.

Jag tror jag är mer påläst än dig iaf i detta...:krama
Jag har båda saker själv så jag vet exakt vad det är lilla du....
Om du läser alla inlägg så blir det lättare för dig att förstå....

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Japanreciver modell större beg ca 2000:-, B&W 60X S3 beg mellan 1500-3000 beroende på modell. Kan ju köpa en sub senare om inte basen räcker. Satsa hellre på en vettig beg 2-kanalre än något flerkanals budgetskit, mycket bättre ljud för pengarna.:tummenupp

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Jag tror jag är mer påläst än dig iaf i detta...:krama
Jag har båda saker själv så jag vet exakt vad det är lilla du....
Om du läser alla inlägg så blir det lättare för dig att förstå....

Bra att du är läskunnig, desto bättre om du kunde förstå det du läste. :D

Koppla en T-amp till en sub, hahahaha den var bra!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Någon nämnde T-amp; Jag har en sån på verandan. Jag gillar verkligen ljudet ur den med Dynavoice högtalarna. Riktigt bra för 1400 kr, se fynda.se. Jag tänker ha dem på nyårsfesten, och koppla in min sub. Ska bli spännande. Bara kablarna till subben kostar nästan lika mycket som t-ampen inkl högtalare...

Eftersom du skrev så här utan radbrytning så kan det misstolkas, trodde du skulle driva din sub med T-ampen....
Om du skriver bättre så blir det lättare för alla parter....

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Eftersom du skrev så här utan radbrytning så kan det misstolkas, trodde du skulle driva din sub med T-ampen....
Om du skriver bättre så blir det lättare för alla parter....

Är man kunnig så inser man det orimliga. Men jag ska skjiva så även du föjståååj i fojtsättningen lill-bubben. :krama :D

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Är man kunnig så inser man det orimliga. Men jag ska skjiva så även du föjståååj i fojtsättningen lill-bubben. :krama :D

Man kan driva en sub med en t-amp, en passiv... men resultatet blir därefter.... Men eftersom du är så kunnig inom Hifi så du vet du redan allt va?! :tummenupp
Med tanke på dina högtalare så ser jag att du inte har så höga ambitioner inom hifi iaf..... Eller så hör du ganska dåligt!!!:arsele

Och dyslektiker verkar du oxå vara, inget fel med det...:krama

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hifi-gubbar!
Fungerar en "soundbar" även som förstärkare? De har en jäkla massa ingångar men kan man plugga in dvd? Vill även kunna trycka in "hörlur-line-in" då jag inte har några andra ljudutgångar på min dator för tillfället...

Verkar spara lite plats de där och passar i min lilla lya! :tummenupp

El_Gecko

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2010
Hoj
Incoming
Hifi-gubbar!
Fungerar en "soundbar" även som förstärkare? De har en jäkla massa ingångar men kan man plugga in dvd? Vill även kunna trycka in "hörlur-line-in" då jag inte har några andra ljudutgångar på min dator för tillfället...

Verkar spara lite plats de där och passar i min lilla lya! :tummenupp

:7peta Modellnamn kan vara bra att veta då det finns ett gäng olika soundbars

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har provat detta systemet?

Vet att det inte är det bästa som går att köpa för pengar, men det passar min ekonomi väldigt bra. Finns det bättre beggat på blocket (Göteborg)?

http://fynda.se/show_prod.php?prodid=4323

proson-sat-31-paket-v1-dark-cherry-reality-sub-8-yamaha-rx-v367.jpg

Proson Reality Sat 31 Biopaket
(Dark Cherry + Svart sub)

Snyggt, litet och smidigt hemmabiopaket från Proson matchat med Yamaha RX-V367. Båda har blivit topptestade i Tidningen Hemmabio.

Ett toppenpaket för nästan inga pengar!
1 par Proson Sat 31 väggfästen medföljer.

Satellithögtalarna är bestyckad med 1-tums SuperAudio-diskant och en 3,5-tums Mica pp-bas och centerhögtalare har samma bestyckning, men dubbla 3,5-tums Mica pp-basar istället. Eftersom det är samma element runt om blir klangmatchningen väldigt bra och paketet är anpassat efter både Hifi och Hemmabio. Trots sin storlek så har de rejäla terminaler med guldskruvar. Här är de kombinerade med en 8-tums subwoofer från Proson och tillsammans har du ett paket som i rent stereoläge utgör ett allvarligt hot mot många dyrare hifi-högtalare, då de har en renhet och ett stereoperspektiv som verkligen övertygar.

I fredags var jag och lyssnade på det här systemet. Det är säkert VÄLDIGT prisvärt osv. Tyvärr var det inte tillräckligt bra för mina (enkla!?) behov.

Nu är jag inte spciellt begåvad med att beskriva ljudupplevelser men jag tror att mellanregistret saknades. Det blev även lite burkigt ljud. svischljud funkade ju väldigt bra men när det övergick till muller så sakndes nåt. Vi såg på Startrek som demoDVD så det var mest svish-flygscener.

Min mamma hade säkert varit helnöjd med systemet...men hon ser ju heller aldrig på film.

Sen är det kanske så att man vänjer sig.

Jaja, bor du nära falkenberg så är det väl värt att lyssna en gång, men annars är det nog itne värt besväret.

Logitech Z5500 eller vad det heter är säkert minst lika bra... om man bortser från avsaknaden av hdmi-portar osv.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det blir lite så när man inte har större front högtalare.... Men har man inte plats så har man inte... Möblera om?!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC