Ny SXV550 2006

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
Tänkte om nån vet om jag får maskinen uppdaterad direkt från butik.
Syftar på oljelocket, startmotor ev. blockpackning osv.:va
Finns ju endel grejor som har uppdaterats och det för jag väl få vid leverans lr?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Får man bara det fixat är inte 06 sämre än 07, och du får säkert ett väldigt förmånligt pris antar jag. :)
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Tänk på att alla 07:eek:r ska in på garantiservice och åtgärda sju punkter

Så illa är det inte riktig. ;)

Det finns en hel del uppdateringar som skall göras. Men detta är inte alla 07:eek:r, utan man har delat in det i olika motor nummer.

Det rör sig om ett drev som skall bytas. Samtidigt tar man även att se över skruvarna på svänghjulet och stora skruven på svänghjulet (3 uppdateringar)

Om mappning = 1 uppdatering.

Oljefilter locket skall bytas

Finns en gammal uppdatering om startmotor drevens utväxling.

Den 7:de uppdateringen hittar jag inte. Om de inte menar första ommappningen för att sen det kom en senare.

Jaja, Vilka motornummer samt vilka ramnummer som skall uppdateras med vad SKALL er ÅF veta!
Hoppas det inte blev för rörigt skrivet.
 

HansEman

Trött
Gick med
21 Aug 2003
Ort
i ett grönt hus
Hoj
Husqvarna 701E
Så illa är det inte riktig. ;)

Jaja, Vilka motornummer samt vilka ramnummer som skall uppdateras med vad SKALL er ÅF veta!
Hoppas det inte blev för rörigt skrivet.

Tackar för info, behöver man åka till återförsäljaren man handlade av eller går det att vända sig till en som ligger närmare? :rolleyes:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Så illa är det inte riktig. ;)

Det finns en hel del uppdateringar som skall göras. Men detta är inte alla 07:eek:r, utan man har delat in det i olika motor nummer.

Det rör sig om ett drev som skall bytas. Samtidigt tar man även att se över skruvarna på svänghjulet och stora skruven på svänghjulet (3 uppdateringar)

Om mappning = 1 uppdatering.

Oljefilter locket skall bytas

Finns en gammal uppdatering om startmotor drevens utväxling.

Den 7:de uppdateringen hittar jag inte. Om de inte menar första ommappningen för att sen det kom en senare.

Jaja, Vilka motornummer samt vilka ramnummer som skall uppdateras med vad SKALL er ÅF veta!
Hoppas det inte blev för rörigt skrivet.

Vad det dig man pratade med på mässan tro?

Jag ska få ett nytt filter-lock nu för det skulle alla få.

Men statorn det skulle han skicka mail med mitt motornummer och fråga servicesupporten om jag behövede loctite eller inte.

Om blockpackningen fanns det inget om, jag tycker det ser ut som att min är röd men det är ju skit svårt att se. Men finns det ingen som kan berätta för min handlare att vissa packningar är skit så är det ju inget att göra. Men dom byts bara när man börjar se att oljan som rinner ur är vit eller?

Min ÅF vet inget och kan bara få fram på nätet att oljefilter locket skall bytas på alla 07. Vem pratar jag med som kund om jag vill ha mina saker fixade?
 
Last edited:

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Ort
söder
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Är det någon som undrar om vilket som är åtgärdat eller ska
bli åtgärdat på garanti uppdatering så kan ni skicka pm till
mig.:tummenupp
Finns en del att veta.
Jag är auktoriserad Aprilia i skåneland.:D
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Varför har Aprilia haft sånt strul med sina motarder? Fortfarande barnsjukdomar eftersom hojen är så pass ny eller vad är frågan om?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad skiljer RXV och SXV förutom hjulen?

RXV är oftast betydligt billigare. Ser ut som att man kan köpa en RXV och extra motardhjul för samma pengar som en SXV och då har man ett par crosshjul också.

Och med tanke på hur mycket som fått uppdateras på 06orna och även 07orna undrar man ju om man kanske ska undvika dessa årsmodeller?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad skiljer RXV och SXV förutom hjulen?

RXV är oftast betydligt billigare. Ser ut som att man kan köpa en RXV och extra motardhjul för samma pengar som en SXV och då har man ett par crosshjul också.

Och med tanke på hur mycket som fått uppdateras på 06orna och även 07orna undrar man ju om man kanske ska undvika dessa årsmodeller?

Har också kollat på det där.

Olika bredd på swing och olika framgafflar mellan SXV och RXV.

När jag pratade med generalagenten snackade han om att ta fram ett kit för RXV så man kunde ha den som motard. Men vore roligare om man kunde göra om en SXV till RXV:D
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Tackar för info, behöver man åka till återförsäljaren man handlade av eller går det att vända sig till en som ligger närmare? :rolleyes:

Klart du kan vända dig till en närmare ÅF ;) Ang lock mm så är det bara att maila mig ramnummer, motornummer, var den är köpt, och datum för köp så löser jag ett till dig. Kommer på posten kostnadsfritt ;)

Har också kollat på det där.

Olika bredd på swing och olika framgafflar mellan SXV och RXV.

När jag pratade med generalagenten snackade han om att ta fram ett kit för RXV så man kunde ha den som motard. Men vore roligare om man kunde göra om en SXV till RXV:D

Har jag en lösning på, sugen? Vi har fixat så man kan köpa fädiga RXV hjul med SXV nav. Så det är bara bulta på och köra!!!

Vad skiljer RXV och SXV förutom hjulen?

RXV är oftast betydligt billigare. Ser ut som att man kan köpa en RXV och extra motardhjul för samma pengar som en SXV och då har man ett par crosshjul också.

Och med tanke på hur mycket som fått uppdateras på 06orna och även 07orna undrar man ju om man kanske ska undvika dessa årsmodeller?

Det skiljer mer än så. Förutom fjädring, fälgar, bromsar, bredare sving så är även drevaxeln i motorn längre pga den breddade svingen. så därför måste ni ha smalare nav till motardhjulen till rxv:n alltså får man samma problem som övriga som gör om enduro hojar till motard. Bakhjulet ligger bara någon mm från svingen på vadera sida. Men det går!

Varför har Aprilia haft sånt strul med sina motarder? Fortfarande barnsjukdomar eftersom hojen är så pass ny eller vad är frågan om?

På en 08:a så är allt detta fixat. Så jag tror den kommer funka kanon. Självklart skall allt detta vara fixat av ÅF på era 07:eek:r också!
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har jag en lösning på, sugen? Vi har fixat så man kan köpa fädiga RXV hjul med SXV nav. Så det är bara bulta på och köra!!!

På en 08:a så är allt detta fixat. Så jag tror den kommer funka kanon. Självklart skall allt detta vara fixat av ÅF på era 07:eek:r också!

Jo det är jag faktiskt. Kniper bara vid att jag är stundent men skicka gärna pm med pris.

Är det svårt att byta mellan fälgarna? Eller det kanske inte kräver några moddningar om ni har samma nav?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Jo det är jag faktiskt. Kniper bara vid att jag är stundent men skicka gärna pm med pris.

Är det svårt att byta mellan fälgarna? Eller det kanske inte kräver några moddningar om ni har samma nav?

Jepp skickar pris på PM.

Det kräver inga moddningar alls. Bara flytta över bromsskivan och drevet och gasa :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top