Ny tjej som drömmer om R1:an

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Välkommen! alltid roligt med :tuttar i östergötland.
Gå med speedbully.se är lite off just nu när det är vinter tid... hahaha... men annars brukar det funka kanon!

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Välkommen till SH!!

Det är rätt, man skall ta den hojen man drömmer om :tummenupp
Fast i drömmen har man inga bekymmer om köpsumma eller försäkringspengar :rolleyes:

Hoppas att det blir drömhojen för dig!!

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Välkommen!
En tanke är ju att börja med R6an och känna på den en säsong eller 2 innan man går på litermaskinen....... Men det är ju förstås inte lika kul! :fyllisar

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
För det första. Välkommen.
För det andra. Ta en genväg och köp en fräsh billigare hoj, sköter du om den så faller den inte märkvärdigt i pris.
Så kan du köpa en R1:a när du har råd samt inte gått miste om en sommars körning. :tummenupp :tummenupp

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Linda_1&only skrev:
Dags att presentera sig för alla därute!
Linda här, tjejen som har kortet, men inte pengen till Mc_n riktigt än... :(
men drömma göra jag hela tiden, det är yamaha R1 som gäller, även fast jag blivit mer än avrådd denna som första hoj, jaja vi får väll se!
HOppas jag får en massa nya härliga kontakter på Sporthoj, och att ni tippsar med som nykomling med allt möjligt
Jag är en "härlig kontakt"... :rolleyes:

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
dr2fast4u skrev:
Hej och välkommen!!!!

Du har defenitivt rätt smak vad gäller hojar...

Efter drygt 15000 mil på sporthojar, varav ca 50% på R1or kan jag bara intyga att det blir inte bättre än så här!!

Lycka till med sparandet och köp sedan det du verkligen vill ha, dvs R1 2004- ... :)

R1 till en nybörjare???? Hmmm deathwish??

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Välkommen
Jag har en R1 05 som gått 380 mil tror jag det var iallafall måste kolla imorgon.
Har mkt mkt mkt saker till den allt från 90000 i orginalutförande och snabb affär till 130000 med tex öhlinare både fram och bak med en massa massa annat också. :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Alltid åsiker om vad man ska välja som första hoj, men de bestämmer man givet själv....fast råd KAN vara bra att ta.

Min första var en gixxer på 750cc från -88...INGEN drömhoj då det var 235 kg att lyfta....för det e klart att man klantar sej emellanåt när man är ovan (även som van också för den delen) Men, jag hade ju en kille som visste "vad som var bra" för mej så en sån blev det alltså. INGET BRA FÖRSTAHOJTIPS!

Rettan, det är en kanonhoj men INGET FÖRSTAHOJTIPS från min sida iaf....oavsett vad alla säger. Nä, satsa på något lättare & billigare ist & byt upp dej när du känner dej varm i kläderna :tummenupp

Välkommen // Ullis

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
S 1000 RR
mrgsxr skrev:
R1 till en nybörjare???? Hmmm deathwish??

Det beror ju på vem som kör hojen eller hur?

För din del är det ständig DEATHWISH....:)(läs wheela i stan, gärna mellan bilar...) Förutom när jag visar dig små krokiga vägar i Skåneland, som du aldrig tidigare varit på!!

R1ans skala går från snäll som en strypt EU-moped till WILD som en tjur på steroider, beroende på hur man hanterar gasen...

smilev

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
r1 2005
Kleiv skrev:
Skit i vad andra säger och gör som du själv känner för, det kommer du göra ändå mvh Kleiv.

Ps. Retta är det enda rätta. Ds.

Man gör alltid som man sjäv tycker polski har rätt. :yoparty

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
skaffa en motard, kan aldrig gå fel, du kommer få en otroligt rolig första säsong med massor av nya kunskaper och antagligen ha livet i behåll också! :)

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Znoken skrev:
Välkommen

Köp nåt lite billigare och gör de första misstagen med. sen kan man alltid byta efter ett halvår igen :tummenupp

:fatta! Å nej... ännu en som tycker det är standard att man SKA krascha i början. :confused:
Det är väl bättre att klara livet och kroppen än att tänka på en skadad hoj när man är nybörjare.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Linda_1&only skrev:
Dags att presentera sig för alla därute!
Linda här, tjejen som har kortet, men inte pengen till Mc_n riktigt än... :(
men drömma göra jag hela tiden, det är yamaha R1 som gäller, även fast jag blivit mer än avrådd denna som första hoj, jaja vi får väll se!
HOppas jag får en massa nya härliga kontakter på Sporthoj, och att ni tippsar med som nykomling med allt möjligt

Välkommen tjejen men varför en Retta? :confused:
Alla kör R1..nu kommer ja säkert få en massa komentarer om att det beror på att den är såååå bra. Jag gillar inte yamaha R1. Tycker den är ful som stryk om du jämnför den med min hoj (av samma årsmodell 04-06 är väl godkända).
Köp Honda så får du kvalitet rakt igenom. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...