Ny trend på väg?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
StephanD skrev:
Gillar mt03 an men tyvärr faller den på den låga effekten, ser ju ut som en riktig bushoj varför inte 90- 100hk?, fattar inte varför de ska stoppa i så klena motorer.


/S

Haller nog med lite. Behovs inte sa valdans mycket mer effekt men kanske en 20-25 hkr mer.
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
BlueNote skrev:
Eeeeller inte enligt, mc nytt? eller vad fasen det va för tidning. Där låg du som störst olycksdrabbad så sälj din galna värsting maskin. Nej juste, du är ju gammal å grå å är såpass mkt bättre än alla andra på att köra så det e ju lungt :D

Jag tror inte felet ligger i om det är "värstingmaskiner" eller inte, det handlar mer om förarens attityd. Det är för fan inte MC:n som kör av vägen själv. :yoparty
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Självklart är det en kombination - eller hur... hursomhelst.. jag har riktigt roligt på en stånka om 600cm.. detta efter ett gäng cyklar med avsevärt mer effekt.

I princip handlar det bara om att hastighetsintrycket ligger högre upp i hastighet med en sporthoj.

130 med en vibrerande SRX600 utan kåpa känns nästan som 220 på min fd 900 SSie.

Egentligen är det vanvett med cyklar som nya Suzukin GSX-r 1000 som möjligtvis grabbar som Rossi behärskar...

Det kanske kokar ner till en fråga om komplex... kan jag verkligen visa mig på denna "lilla" cykel.... uppenbarligen har de kommit över detta på kontinenten..

Men högst sannolikt har jag fel.. de flesta kan ju verkligen köra sporthoj, detta visar ju inte minst olyck/skadestatistiken.... :död

Bakljuset skrev:
Jag tror inte felet ligger i om det är "värstingmaskiner" eller inte, det handlar mer om förarens attityd. Det är för fan inte MC:n som kör av vägen själv. :yoparty
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Försäkring, ER6 VS MT-03

Tänkte bara bidra med ett inlägg angående försäkringar på dessa två hojjar.
Jag ringde runt lite och fick fram uppgifter på mig (30 år) i centrala Göteborg.


Folksam: MT-03 -> 6690:- ER6 -> 15824:-

Länsförsä.: MT-03 -> 4945:- ER6 -> 12700 (3000 självrisk)

BilsportMc.: MT-03 -> 4195:- ER6 -> 5439:-

Priserna jag fick fram gäller mig i centrala Göteborg 30+. 06 årsmod. helförs/helår.

Jag blev ganska positivt överaskad av priserna på bilsportmc, det är ju t.om. mindre än vad jag betalar för min bil. Blir att provköra båda hojjarna och sedan välja. Är dock lite skeptisk till MT-03ans 45hk.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
BlueNote skrev:
Eeeeller inte enligt, mc nytt? eller vad fasen det va för tidning. Där låg du som störst olycksdrabbad så sälj din galna värsting maskin. Nej juste, du är ju gammal å grå å är såpass mkt bättre än alla andra på att köra så det e ju lungt :D


Menar du att MCnytt hävdar att mcolyckorna inte är överrepresenterade av s.k sporthojar ? Det är alltså tex customhojar eller guldvingar som brukar krasha, oftare än sporthojar ?

Åkä-j.

Det låter ju så befängt att man nästan kan tro att det du ville med ditt inlägg var att gå till personangrepp på Sandstream. :rolleyes: Fast det låter inte heller klokt. :)


("Lugnt" stavas med G:et före N:et, inte tvärtom..)


Håller inte med om att ER6n el. liknande hojar skulle vara fula, de är ju balla ! :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Går ekonomin åt skogen någongång så är ju en sån här hoj helt klart intressant. Tycker utseendet är ganska coolt. Kanske känns ganska tamt att byta ner sig från en 1 liters maskin till en sån här när man fått mersmak för mycke krut i motorn
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Angående det här med att nakna hojar skulle vara det som säljer som smör ute i Europa....finns det nån som sett siffror på det här. Jag läser en del engelska mc-blaskor, och vad jag förstått så är det i alla fall sporthoj som gäller i där. Jag menar Engelska Bike skrev ju att ny GSX-R 1000 nästan vara lika enkel som Honda VFR 800 att ha som använda som varje dag hoj. I svenska MC-nytt (som jag antar att fler än jag fick hem) framstod ju samma hoj som en best som äter folk...

Jag tycker det känns som om sporthojar inte är vidare politsikt korrekt, men allt annat är det. Mc-nytt höjd ju nya Aprilia Tuono Fighter som en mycket bra hoj, medan R6:an som också var med i samma nummer mer beskrevs som nåt som bara galningar skulle ta ut på gata.

Själv har jag ju en Speed Triple och efter två säsonger är jag mer än lovligt trött på allt blåsande, så jag kommer att byta till nåt med kåpor...

Mitt inläggs poäng är i alla fall...det är inte hojen som dödar...funderar på hur det kan (enligt nåt nr av engelska BIKE) vara billigare att ha en hoj försäkrad i London än i Halmstad...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
MrTombola skrev:
Tänkte bara bidra med ett inlägg angående försäkringar på dessa två hojjar.
Jag ringde runt lite och fick fram uppgifter på mig (30 år) i centrala Göteborg.


Folksam: MT-03 -> 6690:- ER6 -> 15824:-

Länsförsä.: MT-03 -> 4945:- ER6 -> 12700 (3000 självrisk)

BilsportMc.: MT-03 -> 4195:- ER6 -> 5439:-

Priserna jag fick fram gäller mig i centrala Göteborg 30+. 06 årsmod. helförs/helår.

Jag blev ganska positivt överaskad av priserna på bilsportmc, det är ju t.om. mindre än vad jag betalar för min bil. Blir att provköra båda hojjarna och sedan välja. Är dock lite skeptisk till MT-03ans 45hk.


du ska ju bara passa dig för självrisken, köra helförsäkring med bilsportmc ska väll typ kvitta om man har halv eller hel... 15000-20000 självrisk?
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mr Helmut skrev:
du ska ju bara passa dig för självrisken, köra helförsäkring med bilsportmc ska väll typ kvitta om man har halv eller hel... 15000-20000 självrisk?


10 000 på min .. Svinhöga. :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top