Ny Yamaha 700 modell?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag tycker att den är riktigt cool :)
Men jag tar hellre en Ducati Scrambler, fast helst av allt så tar jag en Triumph Scrambler :kär

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
haha, skräp e inte riktat till enbart denna skithoj utan att företagen släpper många versioner av samma hoj å sen påstår att det e en ny modell.. lixom who the fuck tror de att vi e... släpp gärna kitt/tillbehör så man man modda skiten som man vill istället för att släppa en ny hoj som bara skiljer sig lite visuellt. skräääääpppppp

Jag tycker nog tvärt om!
Dom har fattat det som HD fattade för läääänge sen. För många som åker hoj så är utseendet på hojen en mycket viktig detalj.
Har man då en grund som funkar bra och tilltalar många så är det ju ett snillrikt sätt att bredda sin kundkrets.

Exempelvis mt-09 som jag uppfattar som en smärre succé, att sen släppa den som tracer och därmed få ännu fler att köpa den är ju skitbra.

Eller Ducati som passade på att komma med fyra versioner av exakt samma hoj när dom lanserade scramblern.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tycker att den är riktigt cool :)
Men jag tar hellre en Ducati Scrambler, fast helst av allt så tar jag en Triumph Scrambler :kär

Triumphen är helt klart det snyggaste alternativet.
Tyvärr så är den betydligt tyngre än Duccen och dyrare, sen att dom inte har ABS ser jag som ett stort minus.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Jag tycker nog tvärt om!
Dom har fattat det som HD fattade för läääänge sen. För många som åker hoj så är utseendet på hojen en mycket viktig detalj.
Har man då en grund som funkar bra och tilltalar många så är det ju ett snillrikt sätt att bredda sin kundkrets..

jag gillar scramblern den har vuxit på mig å den var ju tänkt från första början att släppas på det sättet med 3 olika "versioner" för lite mer personfiering, precis som HD gör.. Scramblern ljuger lixom inte om att det e nått annat än just en scrambler.

Sen det dära med HD, har du sett hur fet tillbehörskatalogen e? Det hd har anammat e att de erbjuder just en miljon olika tillbehör och kitt för att just få till det speciella utseendet som bara du e ute efter. Sen att de släpper en hoj som i fem olika utföranden e ju ändå inget märkvärdigt då de visar bara hur de har tänkt sig att ex en Dyna ska se ut enligt dem. Sen får ju kunden köra på sitt.

Får yamaha kunderna som köper en mt07 samma uppbackning av tillbehör som HD kunderna får? Nej, de har bara släppt Mt07 "scramblern" i efterhand utan att vara lika moddvänliga mot sina kunder som hd e.

Nä fan... tror de får tänka om sin strategi i så fall om de vill konkurrera med hd å scramblern då.

Fuzaneko

&#39340;&#40575;&#12399;&#27515;&#12394;&#12394;&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Såg precis det här klippet
och om nu Kimura-san varit involverad i det här så förstår jag det märkliga valet utav framlampa. Men vem trodde att han skulle sälja sin själ sådär för att få bestämma en lampa på en massproducerad hoj :dummer

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
haha, skräp e inte riktat till enbart denna skithoj utan att företagen släpper många versioner av samma hoj å sen påstår att det e en ny modell.. lixom who the fuck tror de att vi e... släpp gärna kitt/tillbehör så man man modda skiten som man vill istället för att släppa en ny hoj som bara skiljer sig lite visuellt. skräääääpppppp

Håller helt med! Det är som att fabrikerna inte vill låtsas om att deras idétorka börjar bli allvarlig. De lägger till ett penselsträck och så var en ny modell född!

Mäss-tråden 2015:
Sitter och kollar i Bike-katalogen och kan inte låta bli att imponeras av HD:s uppfinningsrikedom när det gäller att ta fram nya modeller. Eller ”nya” modeller. Genom åren har de varit mästare på att genom en ny lack, annan bakskärm, eller ett nytt styre krysta fram en ”ny” modell. Då ofta kallad Limited eller Jubileum.

I årets utbud räknade jag till hela femton hojar med samma 1690-motor, då är det en utmaning att som säljare på mässan motivera en presumtiv kund att välja en 12.000 kronor dyrare nyans av samma modell. ”Du förstår att den 2 tum högre sissyn ger en heeelt annan upplevelse.”

Samma oroande tendens ser jag hos Triumph som har samma motor i tio olika modeller, varav fyra varianter bara av Bonnevillen. Sen byter man avgassystem och häpp, så var Scramblern född.

Att det är lågkonjunktur går inte att missta sig på. Utvecklingsavdelningarna är under avveckling...

Din idé att generalagenterna kunde tillhandahålla kit att utrusta sin hoj med tycker jag är lysande! Den som köper en ny sporthoj kan då välja till "Bandagspaketet" med utrustning för snabba varv, eller "Touringpaketet" med komforthöjande prylar för semesterresan. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!