Ny Yamaha 700 modell?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilket gnäll om den här hojen, och vilka konstiga jämförelser med Ducati Scrambler, som ju inte heller känns som den lyckats fullt ut.

Jo, något är off med denna hojen, bl.a. att man valt fokusera på den stora baklyktan och konventionell gaffel, vilket ju annars är populära utbytesdetaljer på omstukade vintagehojar. Men, jag tycker inte att den här skiljer så värst mycket från Ducati Scrambler. Ingen av dem är förvisso klockrena, men båda skiljer sig från mängden, och försöker vara något som är lite eget. Bättre detaljarbete på Duccen, men så är det ju alltid.

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Hade kylet vart svart hade det nog inte stuckit ut så men överlag gillar den. Kan lätt tänka mig en sådan under förutsättning att den är trevlig att köra.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Yamahas svar på Kawa ER6?
Liknande prestanda men bra mycket lättare.
Hamnar denna bra till i pris så kan det säkert bli en populär instegshoj.
Huruvida den är vacker eller inte är upp till var och en, jag har sett värre :)
Men Yamaha har ju redan MT07, varför gör de en likadan fast fulare? Fattar inte...

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Vilket gnäll om den här hojen, och vilka konstiga jämförelser med Ducati Scrambler, som ju inte heller känns som den lyckats fullt ut.

Jo, något är off med denna hojen, bl.a. att man valt fokusera på den stora baklyktan och konventionell gaffel, vilket ju annars är populära utbytesdetaljer på omstukade vintagehojar. Men, jag tycker inte att den här skiljer så värst mycket från Ducati Scrambler. Ingen av dem är förvisso klockrena, men båda skiljer sig från mängden, och försöker vara något som är lite eget. Bättre detaljarbete på Duccen, men så är det ju alltid.

Jag förstår inte alls koppling eller paralleller till scramblern som jag personligen tycker är tillsammans med BMW r nine t den snyggaste hojen på marknaden just nu.

Gnäll och gnäll. Yamaha släpper en hoj och folk yttrar sin åsikt om den, kan inte riktigt tycka att det kvalar in som gnäll.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Men Yamaha har ju redan MT07, varför gör de en likadan fast fulare? Fattar inte...

Likadan och likadan. Det där ÄR väl en mt07 med lite annan look. Och det är väl just där skon klämmer, i princip 0 utvecklingskostnad för att fylla ytterligare ett segment.
Däremot borde juh någon arkebusera designern :brinnerup

Jag förstår inte alls koppling eller paralleller till scramblern som jag personligen tycker är tillsammans med BMW r nine t den snyggaste hojen på marknaden just nu.

Gnäll och gnäll. Yamaha släpper en hoj och folk yttrar sin åsikt om den, kan inte riktigt tycka att det kvalar in som gnäll.

Sluta vara en elitistisk Ducatisti nu, det är rätt tydligt vem Yamma har sneglat på2015-ducati-scrambler-profile.jpg2YamahaXSR700.jpg

Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Ha ha ha ja så är det ju.. eller?!?

Tyck du så, men om du inte ser den likheten så är det inte så mycket att diskutera. :3freak

classic-dett-1_img.jpg
2016-Yamaha-XSR700-EU-Forest-Green-Studio-002.jpg

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Det tänkte jag inte på faktiskt...
Men MT07 är väl bra mycket tröttare, typ lite över 40 hästar (35kw)?
Jag förstår inte heller varför dom har gjort den här hojen, men man får väl utgå ifrån att det finns en marknad för den någonstans, Yamaha har väl inte kommit dit dom är idag genom att lansera värdelösa hojar som inte säljer.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nejdå. MT07 finns som a2 (35kw) och som ostrypt 74.8 hk eller vad de nu är :)
Rätt trevlig hoj. Detta är deras "sport heritage" version av sagda mt-07

Bli inte förvånade om de "old skoolar" till en mt-09 snart med.
Ah fel av mig då!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv

Smaken är ju som baken. Jag tycker nog scramblern och liknande hojar är bland det gräsligaste som säljs just nu. men men.
Yamahas försök var också riktigt osmaklig.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj

Det blir gnäll när man hyllar en hoj och totalsågar en trots skillnaderna är ganska små. Tror att de flesta hade haft svårt att säkert säga vilken av dem det var om man mött någon av dem ute på en landsväg. Bilderna i tråden visar ju det rätt tydligt.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det blir gnäll när man hyllar en hoj och totalsågar en trots skillnaderna är ganska små. Tror att de flesta hade haft svårt att säkert säga vilken av dem det var om man mött någon av dem ute på en landsväg. Bilderna i tråden visar ju det rätt tydligt.

Nu toksågade jag ju inte hojen i mitt första inlägg. eller tycker du att kalla designen för underlig är att toksåga en modell?

Och visst kan man se likheterna på bilderna, men yamaha misslyckas där ducati lyckas (min åsikt)
Jag tycker fortfarande att yamahan ser mycket underlig ut i propotioner och form. Detta tycker jag inte om ducatin.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja missförstå mig inte, Yamahan ser ut som ett slarvigt hopplock av delar medan Ducatin (inget märkesbögande nu) ser riktigt välbyggd ut.
Jag säger bara att det är samma typ av hoj.

Ja och jag förstod det när jag såg bilderna. Jag gjorde inte den kopplingen innan faktiskt. Nu är jag ju kanske lite partisk i frågan, men jag förstår iaf inte mig på yamahas design på denna.
Jag tittar och tittar och tycker bara den ser lustig ut.

motorn från mt07?? dynan från nya xjr1300? baklyset från bolten och framlyktan ser storleksmässigt helt malplacerad ut. Sen ser den jättehög ut och som om tanken inte riktigt passar i ramen.
Eventuellt så ger den ett annat intryck i verkligheten..

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Den stora frågan är väl när de släpper en XT700R/XT700X med hyffsad fjädring..

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
tycker den på minner lite om yama tr1 å den var väl inte den absolut vackraste mc som funnits men hade sin charm

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Nu toksågade jag ju inte hojen i mitt första inlägg. eller tycker du att kalla designen för underlig är att toksåga en modell?

Och visst kan man se likheterna på bilderna, men yamaha misslyckas där ducati lyckas (min åsikt)
Jag tycker fortfarande att yamahan ser mycket underlig ut i propotioner och form. Detta tycker jag inte om ducatin.

Nej, det var inte riktat mot dig, utan alla "fan vad ful", "skräp" etc kommentarer.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
haha, skräp e inte riktat till enbart denna skithoj utan att företagen släpper många versioner av samma hoj å sen påstår att det e en ny modell.. lixom who the fuck tror de att vi e... släpp gärna kitt/tillbehör så man man modda skiten som man vill istället för att släppa en ny hoj som bara skiljer sig lite visuellt. skräääääpppppp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...