Vet ej hur generellt kat var 04 men R1 04 -06 hade iaf kat.Rätta mig om jag har fel huruvida hojar från 2004 levererades med kat eller ej.
Skall bli skönt att slippa vissa hojar på vägarna framöver.
Bra scoutat, Niklasinorr.
"tillverkade från 2004" skulle möjligen kunna fås att passa in med EURO 2 som började gälla från modellår 2005.
Denna artikeln http://www.motorcyclenews.com/news/...missions-impossible-what-euro-4-really-means/
handlar egentligen om EURO 4 och 5, men scrollar man lite i texten så kommer en bra tabell upp som beskriver historiska avgaskrav, samt redan beslutade kommande krav.
Eftersom få eller inga hojar från 2004 har katalysator så exakt vad menar TS numera ska kontrolleras på en hoj från 2004 som inte redan kollas idag (dB)?
Ja för det är ju helt jävla omöjligt att köra obesiktigat, det är som att det vilar något magiskt över att besiktiga fordon. Har kört i flera år med två av mina hojar utan att bli stoppad så vad fan är alla så jävla rädda för? Dessutom är hela systemet så korrupt nu så man kan köpa fulbesiktning ändå med rätt kontakter.
Återigen det finns inga fastställda värden för avgasmätning för mc. Ja det finns regler i kontrollhandboken som säger att avgasrenande detaljer får inte demonteras t,ex katalysator, SAS, egr mm Men det är upp till teknikern att avgöra, finns det katalysator kvar mm? Jag hade en Yamaha XT660 som jag monterade på ett 2-1 system från ett tyskt företag. Det såldes med katalysator i ett av mellanrören. Ville man köra utan det så fick man betala 1000:- extra för ett extrarör utan katalysatorn.
Be att få kolla kontrollplanen de följer efter vad som står där
Ja, på ett sätt är det så. Maskiner som inte ens säljarna själva kan rekommendera utan "luft och buller" - platsar dom i vårt tidevarv?
Å andra sidan...
Vem skall följa upp det?
Fler mc-förare som inte vill stanna på kommando, fler polisjakter, fler aptrista rubriker, mer badwill.
En burk mask, det är vad det är.
Var skrev jag om att inte stanna, det har ingenting att göra med att köra ett obesiktigat fordon? Det kostar 1500 att köra obesiktigat och för mig är det värt pengarna att slippa det andra besväret, speciellt att behöva bygga tillbaka min XR650R med skylthållare och allt vad det innebär bara för att någon då har bestämt att den är trafiksäker.
Dessutom lyckas de ju alltid gnälla om en reflex men missar att något annat håller på att totalhaverera, likadant upplever mina bilvänner det. Det saknas en reflextriangel men att en bärarm i bak höll på att gå av för den var rostig missade dom som han senare upptäckte själv..
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|