Var skrev jag om att inte stanna, det har ingenting att göra med att köra ett obesiktigat fordon? Det kostar 1500 att köra obesiktigat och för mig är det värt pengarna att slippa det andra besväret...
Visst, jag citerade dig - men du behöver inte ta det personligt.
Du måste väl hålla med om att polisjakter, tidningsrubriker och elände ligger i farans riktning? Idiotflykter har startats för mindre summor än så.
Hur länge tror du böterna ligger kvar på 1500 spänn om myndigheterna bestämmer sig för att casha in på vår ovilja att följa lagen? Redan idag är det så att man kan ta skyltarna av ett fordon med restförd skatt om skulden är äldre än 3 månader.
Vad blir nästa steg för obesiktigade fordon som stoppas i trafik? Beslag...?
Inte omöjligt. Orimligt...?
Sett I ljuset av alla skrothögar som rullar runt på gatorna så känns det som en sådan lag kanske inte är så långt borta...
Felet vi ofta gör är att fantasilöst titta på hur något är.
Mer intressant är att försöka lista ut vad som händer härnäst. Lista ut vad konsekvensen kommer att bli av det nu pågående skeendet. Då först kan man positionera sig för nästa förändring.
...och, vad tror du det kostar oss i badwill när kvällstidningarna drar igång stora drevet och utmålar oss som renegades som struntar i besiktningarna som alla andra måste gå igenom, kryddat med att vi "har fri lejd" förbi kameraskåpen andra måste passa - och dessutom kan anklaga oss för att vara MILJÖSVIN genom att inte besiktiga bara för avgasreglerna?
Att skita i att besiktiga och bara köra vidare känns inte som en framkomlig väg.
Jag har jobbat med försäkringsskador i branschen och du skulle bli förvånad över hur frikostigt de betalar ut, har aldrig varit med om att de gnällt för att ett fordon är obesiktigat sålänge det är påställt.
Även här måste jag gå emot dig.
Ingen kompis-kompis, utan självupplevt: me myself och I har fler hojar än vi riktigt kan hålla reda på.
Ibland blir det fel: 2010 kraschade jag en hoj jag missat att besiktiga. Var inte ens medveten om det förrän Bilsport MC hörde av sig och meddelade att jag inte var berättigad till ersättning.
Bara knacka på hos MC-verkstan och be om ursäkt, samt be att få hämta ut vraket igen.
Pinsamt som tusan, men vad skall man göra? Mitt eget fel, ju.
Så min erfarenhet är att de seriösa försäkringsbolagen har järnkoll på vad som är besiktigat eller ej innan dom betalar ut något - och jag är tacksam för det, eftersom det håller min premie nere.
Detta hände 2010, och jag tror inte dom blivit slappare.