Nya Battlefield 3 till hösten

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Körde lite Caspian Border igår, och ja det är lite trevligare med jets, helikopter & tanks.

MEN fick även där en plastig smak..

Är än sålänge ganska besviken, och prone kommer nog göra att jag kör BC2 istället.
Hatar campers & hela BF3 verkar bygga på det.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Körde lite Caspian Border igår, och ja det är lite trevligare med jets, helikopter & tanks.

MEN fick även där en plastig smak..

Är än sålänge ganska besviken, och prone kommer nog göra att jag kör BC2 istället.
Hatar campers & hela BF3 verkar bygga på det.

Får hoppas att det blir som i BF2. Jag upplevde aldrig att pronecampare var ett problem där.
:tummenupp

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Tillägg, hur kan man en månad innan release inte ha stöd för att binda musknappar?
Konspirationsteoretiker tror på konsollportning och fan vet.

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
BETAn är ute till PC samt krysslådan.

Logga in på Origin och ladda ner för PC.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nu har jag lirat lite.. Snyggt, bra ljud. Lite väl slow. Tar ju evigheter att t ex hoppa över nåt och dra upp vapnet på axeln igen..
Får se hur det blir när man kan använda fordon (som hela spelet bygger på). Jag behöver iaf alternera med något annat lite mer fartfyllt.. (=mw3)

Min dator smeker det i ultra iaf :banana

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Lite segt i vissa moment och väldigt svårt att särskilja fiender från terrängen... Men bra annars!

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Har precis laddat ner betan och kört mina första rundor online FPS någonsin. Det flyter på fint som fan. Det tar lite tid och lära sig och jag har mest varit måltavla. På slutet lyckades jag tå kål på några stycken.

Har inte haft problem med någonting, installering gick utan problem, kör fint och inga grafik fel hittills.:tummenupp

Så nu är det bara övning som gäller så man har liiite skills innan färdiga versionen kommer.

/T

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Har precis laddat ner betan och kört mina första rundor online FPS någonsin. Det flyter på fint som fan. Det tar lite tid och lära sig och jag har mest varit måltavla. På slutet lyckades jag tå kål på några stycken.

Har inte haft problem med någonting, installering gick utan problem, kör fint och inga grafik fel hittills.:tummenupp

Så nu är det bara övning som gäller så man har liiite skills innan färdiga versionen kommer.

/T

Jo fan vad dålig man är :D

Trodde man skulle ha det lite lättare efter all BC2,
men tycker inte det finns nån likhet alls.

Om du provar att krypa på en kulle så kommer du nog märka grafikfelen, man ser rakt igenom banan.
Folk sitter och snipar genom bergen.

Var lite roligare idag när fler rank 1 kom in, smått irriterande igår när alla var rank 19-20 och själv sitter man med en standardbössa utan sikte.

Tyvärr ska jag iväg i helgen så på måndag är väl alla rank 40 eller nått :D

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Köpte BC2 för en två månader sedan för att värma upp inför detta- vilket jag nu märker inte har spelat någon roll alls. BC2 har man blivit en sucker för...

BF2 är ju mer lika BC2 (även fast sistnämnda är lite mer pwn-cs-1337).

Första känslan av BF3 är jag tveksam.Det är skitsvårt att träffa folk och i allmänhet känns det för överambitiöst. Fast jag hoppas det bara kräver lite inövning så att man lär sig uppskatta det bättre. Eller rättare sagt det måste det! Jag har ju för bövelen skaffat ny rigg för detta samt att den sista biten kommer imorgon, GTX570! :D

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Fick installerat det sent igår kväll. Och gamla burk tuggar på bra.

Vill nog vänta med betyg. Kommer nog ta ett tag att vänja till sig med BF3. Snyggt var det iaf.:)

Edit: Vad är det för grafiksettings default? Allt på medium?

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
till er som spelar på pc (jag spelar på xbox360):

någon som spelat på både pc och xbox? jag undrar hur stor skillnad det är på grafik, hur pass spelet flyter på etc etc.

generellt är jag ganska så besviken på betan, jag hoppas däremot att det riktiga spelet kommer bli mkt bättre vad gäller grafiken, spelkänslan, mindre lagg, flimmrig miljö, etc etc etc...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
till er som spelar på pc (jag spelar på xbox360):

någon som spelat på både pc och xbox? jag undrar hur stor skillnad det är på grafik, hur pass spelet flyter på etc etc.

generellt är jag ganska så besviken på betan, jag hoppas däremot att det riktiga spelet kommer bli mkt bättre vad gäller grafiken, spelkänslan, mindre lagg, flimmrig miljö, etc etc etc...

grabben kör på sin X-låda och jag på PC'n , graffen är bättre på PC'n alla gånger , flyter på "samma samma" ... men PC är ett par ggr dyrare åxå
enda riktiga besvikelsen på betan är att jag inte kan binda musknappar,när jag kör inverterat (kan inte köra annat i FPS lir) så skiftar den även hö/vä musknapp så jag får skjuta/zooma med fel knappar.....dog X antal ggr igår när jag siktade-sikta ur-siktade-sikta ur i närstrider :D istället för att panga på

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
grabben kör på sin X-låda och jag på PC'n , graffen är bättre på PC'n alla gånger , flyter på "samma samma" ... men PC är ett par ggr dyrare åxå
enda riktiga besvikelsen på betan är att jag inte kan binda musknappar,när jag kör inverterat (kan inte köra annat i FPS lir) så skiftar den även hö/vä musknapp så jag får skjuta/zooma med fel knappar.....dog X antal ggr igår när jag siktade-sikta ur-siktade-sikta ur i närstrider :D istället för att panga på

ok, så grafiken den stora skillnaden 'bara' alltså?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln