Nya Battlefield 3 till hösten

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Kan säga att BF3 blir bara mer fantastiskt desto mer man läser om alla nyheterna som poppar upp! Har för mig att den 16:e mars skall nästa klipp dyka upp, längtar redan.

http://gamersyde.com/news_battlefield_3_faultline_episode_1-10667_en.html
Här är senaste gameplay-filmen i superkvalitet, 1080p med cirka 13,8 mbit/s i bitrate!
Här har ni förmodligen all fakta som hittills dykt upp på nätet, utspritt i hela tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/858747-battlefield-3-traden/

Jag funderar starkt på ny dator till hösten, bara för BF3. Med limited edition följer även 4 banor från BF2 med, bl.a Gulf of Oman. OMG! Kan knappt vänta.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Enligt Dice själva [hittar såklart inte artikeln nu] ska det inte vara någon dramatisk skillnad mellan dator- och konsolversion. Frostbite2 ska visst vara något galet i spelmotorväg. :)

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
http://vimeo.com/20869893
På med hörlurarna och njut :)
Hoppas att denna superba ljudkvalitet kommer finnas med i spelet på alla avstånd. Tappade räkningen på hur många ljudupptagningar de gjorde på en och samma skottsalva!

Enligt Dice själva [hittar såklart inte artikeln nu] ska det inte vara någon dramatisk skillnad mellan dator- och konsolversion. Frostbite2 ska visst vara något galet i spelmotorväg. :)

Nja tvivlar på att det kommer vara en liten skillnad. Redan när man tänker logiskt på att det nästan är krav på fyrkärnig processor så förstår man att konsoll-versionen inte kommer hänga med PC-spelet. För att inte tala om grafikkortet då :brinnerup

Har varken ett Xbox eller PS3, så kommer nog att uppgradera datorn. För ~5000kr får man finfina delar, tänkte mig ett sett bestående av:
Quadcore ~1800 kr
GTX 560 ~1900kr
Moderkort + ram ~1000kr
Nätagg så billigt som möjligt, utan att funktionen blir lidande.

Får se vad som är aktuellt till hösten, men denna prisklassen siktar jag på. Redan nu så ger riggen ovan överklockad 60-70 FPS i BF:BC2 @1920x1200 med allt på högsta. Borde vara fullt tillräckligt för snygg grafik och prestanda i BF3 med upplösningen 1680x1050 som jag har :tummenupp

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Ska själv skaffa Sandy Bridge så fort moderkorten återkommer fungerande till marknaden. Tror dock grafikkortet kommer flaska (HD4890). Så det kommer nog bli grafikkortsbyte tills att BF3 kommer!

Men jag har förbokat spelet nu iaf! :yoparty

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ska själv skaffa Sandy Bridge så fort moderkorten återkommer fungerande till marknaden. Tror dock grafikkortet kommer flaska (HD4890). Så det kommer nog bli grafikkortsbyte tills att BF3 kommer!

Men jag har förbokat spelet nu iaf! :yoparty

Bytte upp mig från 4890 1GB till 570 1.3GB nu mest för BF.

Men märker faktiskt ingen vidare skillnad förutom att Nvidia verkar skriva usla drivrutiner.

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Bytte upp mig från 4890 1GB till 570 1.3GB nu mest för BF.

Men märker faktiskt ingen vidare skillnad förutom att Nvidia verkar skriva usla drivrutiner.

Damn Xibalba! Du hade märkt en större skillnad om du dunkat i ett till 4890 istället för mycket mindre $.

Bokat!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Damn Xibalba! Du hade märkt en större skillnad om du dunkat i ett till 4890 istället för mycket mindre $.

Bokat!

Problemet är att mammaplanket inte klarar SLI/Crossfire, så då hade jag behövt köpa nytt mammaplank + minnen.

Men funtar på nytt mammaplank + minnen + ett till 570 till release ;)

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Problemet är att mammaplanket inte klarar SLI/Crossfire, så då hade jag behövt köpa nytt mammaplank + minnen.

Men funtar på nytt mammaplank + minnen + ett till 570 till release ;)

Börjar bli OT här nu men funderar du så så kan du + fett nätagg. 570 SLI tar nog en del kräm.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Inför alla seriösa spelsläpp måste det finnas lite nördande om spelen. I sann stil med GTAsajten.com vill jag pusha för inlägg om drömmar, mardrömmar och uppladdning inför spelsläppet!

Någon här som ska köpa det i markbutik? Finns det någon butik som kommer ha nattöppet inför releasen? :yoparty

Själv ska jag beställa spelet via discshop.se. :) Har alltid fått spel och filmer inom 24 timmar och jag bor låångt ifrån centrala Sthlm. Jag ska spela på konsol och kommer lagra upp med chips, popcorn, godis och mjölk/läsk/energidryck/whatever att dricka. :tummenupp :yoparty

Blir nog att spela ut storyn först för att sedan kasta mig ut i vad jag hoppas och tror kommer bli det bästa onlinespelet på länge!

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
förhandsbokat på webhallen.se

var på releasefest när bad company 2 kom för ca. 1.5 år sedan, jag hoppas jag kommer gå på denna releasefest.

Hur är festligheterna där? Bjuds man på något extra eller är det bara en kul grej med nattöppet? :)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Hur är festligheterna där? Bjuds man på något extra eller är det bara en kul grej med nattöppet? :)

det var party på bokad 'klubb' kan man väl säga och ett antal burkar för att spela bad company2. den var faktiskt bara sådär kul...de kunde öst på med flera burkar, storskärmar och skit, nu kändes det som att gå ut en vanlig fredag bara...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Någon här som ska köpa det i markbutik? Finns det någon butik som kommer ha nattöppet inför releasen? :yoparty

Kommer kanske köpa på El-giganten eller Mediamarkt, deras priskrig vid releaser är grymt (289kr för CoD - BO).

Men föredrar Steam, så slipper man styra med skivor med kopieringskydd (sliter sönder DVD-romen), och eventuella repor :)
Dock brukar ju Steam vara snordyra.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Har nog inte så stora förväntningar egentligen.
Nu är det väl bara lite grafik som förbättrats samt att saker kan gå sönder.
Men hoppas givetvis att jag har helt fel. Kommer köpa 3:an osedd
i alla fall.

När Battlefield 1942 blev jag total överraskad, det var en dom
första spelen där man inte sprangomkringitrångagångar.
Om nu kunde man köra alla fordon/planen.
Sen kom den eminenta modden Desert Combat med helikoptrar mm.

Ett tips på en rolig server där man bara spelar coop mot bots. "www.piff.se DC-F"
En server för lite lek alltså, är baserad på Desert Combat Final.
Bots är lite trimmade, gillar att använda RPG i tid och otid.
Turbo på helikoptrar & plan & bilar både från 1942 och desert combat
Massor av extra helikoptrar, plan mm = ingen väntan.
Jetpack på på din gubbe så du behöver inte gå på marken.
Tack vara turbo kan man göra galna saker med helikoptern, så som rolla samt flyga upp och ner.

Ladda ner moddade kartor här ==>http://piffs.se/levels/
över 30 kartor.
Du behöver inte registrera dig, men om du vill så kan du gå med detta forum och kanske önska dig någon förändring eller tillägg.
Forum ==> http://piffs.se/forum/index.php?act=home

Det är en server med känsla av arkadspel.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...