Nya Battlefield 3 till hösten

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Key issues and how we are fixing them
Despite the fact that millions of people are online playing Battlefield 3, some of you are experiencing issues. The DICE team, as well as the many EA groups that support this historic launch, have all been working around the clock. We’ve deployed a number of server-side updates in our first week that have solved a number of the primary connectivity challenges, and have accelerated our rollout of the number of Hardcore servers. Below is an update on five key issues for us and how we are addressing them:

* Quick Match functionality
While Quick Match has been working well for PC and PS3 players, the Xbox 360 Quick Match function has not been working properly for all players. This is due to a variety of issues, and we’ve rolled out a number of fixes. The latest one is deploying as I write this, and we are hoping this will fix the issue shortly. Please continue to give us your valuable feedback. See links below for sending us your feedback.

* Joining squads and staying there
At the heart of Battlefield 3 is the ability to play in squads. So that fact that this feature is not yet working flawlessly has top priority. Without going into too much detail, we can say this is related to the Quick Match functionality. Until we have it working properly, please check out the tutorial on how to join as a squad using the Server Browser. Please continue to provide feedback so that we can continually improve this feature.

* Origin authentication
We know some of you have encountered authentication and other related issues to our new Origin platform. While the authentication issues have been fixed, we have increased our customer support services exponentially to ensure a smooth experience going forward. See below for the best way to contact customer service.

* Dealing with cheaters
If you’re like me, you take a lot of pride in your stats. So when people abuse the system it can ruin the fun. Although cheating is a fact of life for many great games, we take great efforts to ensure Battlefield remains cheat free. We have updated Punkbuster and will continue to roll out anti cheat fixes. Again, please leave feedback via the link below.

* Server maintenance
A big part of what makes Battlefield great is our dedicated server structure. We’ve spent a lot of time and effort developing this service. Despite having some of the best engineers in game development, unpredictable problems occur. This requires server maintenance from time to time, some of it unplanned, and may result in you losing connection to a game you have in progress. These issues occur more frequently during the early stage of the game launch. But the outages have been limited and very short. The Battlefield 3 service is on track to be our best ever. Thank you for your patience and feedback.

ge dice feedback:

http://help.ea.com/en/battlefield/battlefield-3

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Man kommer in i spelet mer och mer. Värt varenda krona!!!

Jag har valt att ranka upp genom att uteslutande köra en klass från början. Dels får jag som ibland är lite lätt korkad bara en typ av vapen och gadgets att hålla reda på, halvmycket i alla fall med alla nya vapen och funktioner. Dels får jag en hel hoper med sikten och andra specials till dessa vapen eftersom. Och när man kommit dit så börjar det flyta på fint. Ungefär vid rank 10 började det lossna för mig, 13 nu.

Känner att det spel i MP-läge kommer att hålla länge. Kommer säkerligen ta ett tag att spela upp alla fyra klasserna men samtidigt har man hela tiden någonting att kämpa för.

:kulspruta :skrämd

Till alla muppar som inte har förstått att detta spel går ut på att samarbeta för att vinna inte för att hålla sin egen K/D uppe, tjöööp MW3! :fatta!

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Till alla muppar som inte har förstått att detta spel går ut på att samarbeta för att vinna inte för att hålla sin egen K/D uppe, tjöööp MW3! :fatta!

precis; jag och kompisarna (när det väl funkar att spela i samma squad) äger skiten, mkt tack vare att väldigt många springer omkring själva just för att de tror de är chuck norris.

det är som att panga hord efter hord av långsamma zombies :)

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
precis; jag och kompisarna (när det väl funkar att spela i samma squad) äger skiten, mkt tack vare att väldigt många springer omkring själva just för att de tror de är chuck norris.

det är som att panga hord efter hord av långsamma zombies :)

De är grymt najs att sitta 4 st på skype, och man kör man samma squad och en från varje klass. Man blir typ odödliga :)

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
De är grymt najs att sitta 4 st på skype, och man kör man samma squad och en från varje klass. Man blir typ odödliga :)

AMEN!

(fast jag sitter oftast på TS med "min" clan, lovar att komma och leka med SH ikväll :glömdet)

jetson

Guest
Nån som vet varför vissa jetplan har obegränsat med anti rocket flares

Man lackar när man skjutit 5-6 målsökande missiler och han poppar flares som om det vore fakking nyårsafton! Lyckas man locka och så poppar dom flares ibland, då kan man försöka sikta på nytt och avlossa raketen, men vissa jetplan är omöjliga att skjuta ner.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nya Assassins Creed var helt ok i multiplayer men jag tröttnade rätt snabbt. Märks att grundkonceptet inte är multiplayer där. Så bra val att köra BF istället ;)

Grejen är att jag har både AC2 och Brotherhood och jag hade inte ens märkt att det fanns MP läge :tungan

Spelet är ju väldigt väldigt stort i SP så det har liksom aldrig behövts multiplayer för min del.

Däremot Medal of Honor har jag lirat upp alla karaktärer till fullt tror jag...iallafall några av dom.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Sure, men vi kör skype. Alla kör utan push to talk. Det blir så mysigt då:krama

Tala för dig själv. Du har ju varit emo och skitit i oss (Arhkie, Jeta, Mig) nu dom senaste dagarna..

Dags att beställa hem en egen sporthoj server nu eller?
Uppe i 12 medlemmar ;)

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Grejen är att jag har både AC2 och Brotherhood och jag hade inte ens märkt att det fanns MP läge :tungan

Spelet är ju väldigt väldigt stort i SP så det har liksom aldrig behövts multiplayer för min del.

Däremot Medal of Honor har jag lirat upp alla karaktärer till fullt tror jag...iallafall några av dom.

Det fanns väl inte multiplayer i de gamla Assassins Creed heller? Jag pratar om nya som du funderade på att köpa. :)
Jo de gamla var grymt najs i single player.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det fanns väl inte multiplayer i de gamla Assassins Creed heller? Jag pratar om nya som du funderade på att köpa. :)
Jo de gamla var grymt najs i single player.

Brotherhood har det iaf. Men det var inte sådär jätteskoj. Satt väl en halvtimme eller nått men det är ju inte i närheten lika skoj som vanliga singleplayer.

Nu är iaf BF3 inköpt med plåtlåda och allt. 52 sekunder kvar av installering :p

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...