Nya Battlefield 3 till hösten

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag hade ju inte tänkt lägga över 2k på kortet eftersom jag går utbildning och lever på aktivitetsstöd i 32 veckor till, sedan när jag jobbar kan jag dock lägga mer pengar och då kommer jag troligtvis byta ut hela datorn. Denna är 2-3år gammal nu och skulle ändå behöva uppdateras rejält.

Tänk på vad jag har nu och jag har inga problem med att leva med den grafiken ett tag till ;)

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag hade ju inte tänkt lägga över 2k på kortet eftersom jag går utbildning och lever på aktivitetsstöd i 32 veckor till, sedan när jag jobbar kan jag dock lägga mer pengar och då kommer jag troligtvis byta ut hela datorn. Denna är 2-3år gammal nu och skulle ändå behöva uppdateras rejält.

Du blir nog nöjd med ett 560 :)

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Klarar man sig på en 10mb adsl lina från comhem för att spela på ?
Brukar inte gå in på servrar som har högre än 50 i ping.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Klarar man sig på en 10mb adsl lina från comhem för att spela på ?
Brukar inte gå in på servrar som har högre än 50 i ping.
Bandbredd och latency har lite med varandra att göra.
Så fort bandbredden överstiger "tillräckligt" ändras inte latensen nämnvärt med ytterligare bandbredd.

För spel brukar några få kb/s räcka, så dom flesta fasta linor i sverige brukar räcka.

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Bandbredd och latency har lite med varandra att göra.
Så fort bandbredden överstiger "tillräckligt" ändras inte latensen nämnvärt med ytterligare bandbredd.

För spel brukar några få kb/s räcka, så dom flesta fasta linor i sverige brukar räcka.

Skönt, då kör jag på 10mb lina. Slipper det bli så jäkla dyrt med bredbandet i alla fall, är ju tillräckligt dyrt med 10mb.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
1 GB kommer räcka då 560ti enligt mig inte duger till high och då räcker 1GB. Om du däremot skulle vilja köra SLI kommer det inte räcka. Därav kan ett 6950 vara ett bra val från början.

Personligen tycker jag du ska satsa på ett bättre grafikkort. Det är stor skillnad mellan medium och high. Jag själv kör ett GTX 570 @ high 1680*1050 med bra fps (dvs, counter-strike-flytet i första hand, grafiken får komma i andra hand). Prisskillnaden är inte stor, kika på prisjakt. Jag gav 2600 för mitt 570.

Däremot om man nu skulle vilja komplettera med ett extra grafikkort i framtiden faller valet då på 6970. Men ska du bara ha ett kort som kommer hänga med tills nästa datorgeneration så köp GTX570 (som visar sig lite vassare än 6970, iaf när eftersökte grafikkort till min dator).

Edit: som du ser länkas grafikkorten 560ti/6950 för 2100-2400kr. Här är ett GTX570 för 2800. Väl värt mellanskillnaden!
http://www.proshop.se/Grafikkort/Gainward-GeForce-GTX-570-2246940.html&utm_source=prisjakt

Minne på kortet är ju först och främst relevant om man vill ha flera skärmar/hög upplösning. Att spela med en 24" skärm ala 1920x1280 funkar mer än perfekt på HIGH med mitt 560 ti med 1 gig's minne.

Vill du däremot ha 2-3 stycken skärmar, satsa på det ATI kortet du snacka om. Läste om detta rätt utförligt på bl.a. Sweclockers och de sa att 560:n var ett bättre kort.

MVH

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Har blivit söderpepprad ett tag nu som total nybörjare och ensam spelare, blir mer och mer avis på de som kan prata med varandra och samarbeta och se hur mycket bättre resultatet blir. Finns det någon FAQ att ladda ner som beskriver hur man ska göra och vilken utrustning man ska använda ?

/T

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Har blivit söderpepprad ett tag nu som total nybörjare och ensam spelare, blir mer och mer avis på de som kan prata med varandra och samarbeta och se hur mycket bättre resultatet blir. Finns det någon FAQ att ladda ner som beskriver hur man ska göra och vilken utrustning man ska använda ?

/T

Se vilket program de som du vill prata med använder. Antagligen Teamspeak eller Ventrilo. Bara att ladda ner och köra igång.

Du behöver en mic och ett par hörlurar! En mic för 100 spänn hos lokala datoraffären funkar tillräckligt bra!

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Se vilket program de som du vill prata med använder. Antagligen Teamspeak eller Ventrilo. Bara att ladda ner och köra igång.

Du behöver en mic och ett par hörlurar! En mic för 100 spänn hos lokala datoraffären funkar tillräckligt bra!

Perfekt, då blir det en liten tur till dator haket imorn och fixa nya prylar. Sen kan man kanske till och med få lite mer tillfälle att göra att göra lite nytta för sina medspelare istället för att vara ivägen :näsblod

Stort tack för tipsen.

/T

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Nu har jag beställt mig ett grafikkort och en ssd-disk IAF. Blir ominstallation på fredag när jag kommer hem och spela heeeela lördag och söndag :D.
Måste nog få tillbaka mina hörlurar också så jag kan snacka skit med folk medan jag spelar... Någon i sporthoj.com plutonen som tror sig vara sugen till helgen? ;)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Tack för länken Bettis. Intressant BF-historik.

...minns när jag och en kompis bodde i amsterdam för en del år sedan och satt på the mad processor till och från och spelade fram till morgnarna...med andra på spelstället som skapade 'moln av icke lagliga substanser' :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
...minns när jag och en kompis bodde i amsterdam för en del år sedan och satt på the mad processor till och från och spelade fram till morgnarna...med andra på spelstället som skapade 'moln av icke lagliga substanser' :)

Visste inte om att dom hade internetcaféer och coffe shops kombinerat :hihi

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är det att föredra att ta hem demot för att se hur datorn klarar av att leverera grafik innan man degar för spelet?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO