Nya Battlefield 3 till hösten

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Är det att föredra att ta hem demot för att se hur datorn klarar av att leverera grafik innan man degar för spelet?

Ta hem demot du och prova. Du kommer kunna spela det med din dator om än med ganska låga inställningar.

Eller så slutar du larva dig, köper spelet, en snabbare 4-kärnig processor, ett fett grafikkort och kommer in i matchen!!!

Jag råkade precis uppgradera min burk med ny mammaplanka, processor och minnen. Värt det.

ps. fanns några phenom x4 och ett gäng grafikkort på tradera nu .ds

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Finns det något man kan göra med grafik inställningarna som gör att man ser fienden lite tydligare? Jag har ett helvete att upptäcka den lede fi och när jag väl upptäcker parvlen så är det precis lagom för sent och jag blir rökt :död. Och till sist finns det något sätt att förbättra sin reaktionstid ifall det inte går att se den lede fi tydligare? :kulspruta

/T

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Finns det något man kan göra med grafik inställningarna som gör att man ser fienden lite tydligare? Jag har ett helvete att upptäcka den lede fi och när jag väl upptäcker parvlen så är det precis lagom för sent och jag blir rökt :död. Och till sist finns det något sätt att förbättra sin reaktionstid ifall det inte går att se den lede fi tydligare? :kulspruta

/T

På hur långt avstånd ungefär? Sätt det på ultra och hoppas på att se han. Reaktionstiden blir bättre skaru se! :tummenupp

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
På hur långt avstånd ungefär? Sätt det på ultra och hoppas på att se han. Reaktionstiden blir bättre skaru se! :tummenupp

Ca 50-100 m. Jag kör på ultra och allt flyter på fint, men har ett gammalt härke till LCD tv så jag kommer inte upp i så hög upplösning plus att jag sitter en bit ifrån i soffan :bekväm. Hoppas att det blir bättre med reaktionstiden :gubbe

Möjlig lösning: Tjöpa ny modern monitor för bättre upplösning,flytta dator och ny monitor till skrivbord för att komma närmare skärmen istället för att flytta soffan till 0.5 m från tv och se ut som en närsynt pensionär när man försöker lira.

Plan B: Inse att jag kanske har blivit för gammal för sånt här och spela Diablo3 istället. Vilket är kass för BF3 är ett fantastiskt spel.

/T

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

/T

Tyvär (eller nej det är faktiskt bra) så går det ej. Det är anpassat att men inte ska få taktiskt övertag med lägre/högre grafik!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Perfekt, då blir det en liten tur till dator haket imorn och fixa nya prylar. Sen kan man kanske till och med få lite mer tillfälle att göra att göra lite nytta för sina medspelare istället för att vara ivägen :näsblod

Stort tack för tipsen.

/T

Se till att joina sporthoj.com platoonen, då ser du om folk spelar.
Vi sitter dagligen 6-8 pers på skype och lirar =)

Jeta, Ahrkie, RootofEvul, Tenbrink, Wartech18 m. fl är folk som har squadat. Inklusive Lagom :D :yoparty

Ca 50-100 m. Jag kör på ultra och allt flyter på fint, men har ett gammalt härke till LCD tv så jag kommer inte upp i så hög upplösning plus att jag sitter en bit ifrån i soffan :bekväm. Hoppas att det blir bättre med reaktionstiden :gubbe

Möjlig lösning: Tjöpa ny modern monitor för bättre upplösning,flytta dator och ny monitor till skrivbord för att komma närmare skärmen istället för att flytta soffan till 0.5 m från tv och se ut som en närsynt pensionär när man försöker lira.

Plan B: Inse att jag kanske har blivit för gammal för sånt här och spela Diablo3 istället. Vilket är kass för BF3 är ett fantastiskt spel.

/T

Äsch för gammal blir man inte...
Folk jag lirade med från sporthoj är väl alla runt 30 ^^ jag som är en ungdom med mina 20.

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Jeta, Ahrkie, RootofEvul, Tenbrink, Wartech18 m. fl är folk som har squadat. Inklusive Lagom :D :yoparty

Äsch för gammal blir man inte...
Folk jag lirade med från sporthoj är väl alla runt 30 ^^ jag som är en ungdom med mina 20.

Alltså sorry att jag inte varit med på ett tag. Varit barnvakt hela helgen och haft endel annat att göra.. På torsdag drar jag iväg en sväng och kommer hem på söndag.. Då jefflar får vi gejma!!:)

Lattjade jet i 2 timmar idag, så nu är jag iaf pro på det!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Alltså sorry att jag inte varit med på ett tag. Varit barnvakt hela helgen och haft endel annat att göra.. På torsdag drar jag iväg en sväng och kommer hem på söndag.. Då jefflar får vi gejma!!:)

Lattjade jet i 2 timmar idag, så nu är jag iaf pro på det!

Tips på hur man lyckas få minsta lilla jäkla poäng med jet??
Spelar och spelar och spelar och har fan bara lyckats skrapa ihop typ 70 poäng på ren tur.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sänk farten på planet. Öva tills du flyger perfekt utan att bli stressad.
Vänd långt bort och anfall mot röven på tanken. Lyckades just får mvh ribban med bara jet. Blir en massa poäng när man på en överflygning tar en tank. 420 poäng om det är två pers i den.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sänk farten på planet. Öva tills du flyger perfekt utan att bli stressad.
Vänd långt bort och anfall mot röven på tanken. Lyckades just får mvh ribban med bara jet. Blir en massa poäng när man på en överflygning tar en tank. 420 poäng om det är två pers i den.

Ja jag försöker men främst har jag problemet att se tanksen oxå.
Det gäller ju att någon annan spottat den för att få upp den som en härlig prick att skjuta på.

Får väl kanske försöka skaffa lite duktiga squad medlemmar på marken :p

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Kan vi inte skramla ihop till en Teamspeakserver istället? :)

Kostar väl 200 bananer eller nått och smutt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja jag försöker men främst har jag problemet att se tanksen oxå.
Det gäller ju att någon annan spottat den för att få upp den som en härlig prick att skjuta på.

Får väl kanske försöka skaffa lite duktiga squad medlemmar på marken :p

Ja det är det stora problemet. Jag trycker hala tiden på spotknappen.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Nu blir jag glad :)

Hur är det med ljudkortet? Måste man ha ett fläskigt kort för att få ut det fetaste BF3-ljudet?

Om jag talar av egen erfarenhet så satt jag innan på ett Creative X-Fi Extreme Music och har nu gått över till Asus Xonar DX. Helt klockrent ljud! Xonar driver hörlurar bättre än Creative's X-Fi och med ett mycket bättre ljud.

(sist men inte minst beror det ju på hörlurarna/högtalare)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO