Mordecaien
Can do!
När ni lirar är det bara slänga iväg en invite till GosuNerdbane btw.
BF är så sjukt segt utan lagkamrater som har IQ högre än fiskpinne.
När ni lirar är det bara slänga iväg en invite till GosuNerdbane btw.
Gokväll gott folk
Jag har en fråga till de erfarna. Är det svårt att hantera sin egen server? Jag har gått och grunnat på att hyra mig en server från FragNet storlek 32 slots med tillhörande Teamspeak server. Sporthoj.com plutonen kan komma upp med ett fiffigt namn och kan ha den som hemma server och sh plutonen kanske kan lära mig BF3´s mörkaste och gruvligaste hemligheter. Det hade varit kul att lära känna ett gäng att spela med och vi kan ha en egen server.
Ös på med tankar och synpunkter.
/T (Nu lite minde kass)
Räfläxväst är ett givet namn
Ingen erfarenhet, men näe, kan inte vara svårt att administrera.
Server för TS alt. Mumble.
Jag sitter på stabil i fiber 100/00 och skulle kunna sätta upp en server i källaren för 24/7, ja min egen källare så den får vara ifred.
Kruxet är, jag har ingen dator över. Vad krävs för en serverdator egentligen, kan väl inte krävas mycket? Den bör vara strömsnål det kan vilken snålk*k som helst räkna ut, mer då?
Alltså, någon som har något dator-skräp över?
Har jag förstått det rätt om att det är BF3 som gäller inte MW3? (PS3).
Server för TS alt. Mumble.
Jag sitter på stabil i fiber 100/00 och skulle kunna sätta upp en server i källaren för 24/7, ja min egen källare så den får vara ifred.
Kruxet är, jag har ingen dator över. Vad krävs för en serverdator egentligen, kan väl inte krävas mycket? Den bör vara strömsnål det kan vilken snålk*k som helst räkna ut, mer då?
Alltså, någon som har något dator-skräp över?
Om det kostar en hundring per år för en hyrserver som någon skrivit så är ju det billigare än strömkostnader
Ligger på ca 2-2.50kr/mån per användare.
Frågan är hur många användare som kommer vara online samtidigt,
räcker 10? 15? 20?
20 användare är cirkus 600kr/år
Jag har en kompis som har en bra server. Kan fråga om vi kan ha mumble/TS på den..
Är ju mest skönt att slippa styra upp delade kostnader, och känns trist att någon ska ta på sig kostnaden själv!
Gokväll gott folk
Jag har en fråga till de erfarna. Är det svårt att hantera sin egen server? Jag har gått och grunnat på att hyra mig en server från FragNet storlek 32 slots med tillhörande Teamspeak server.
Tjena
Nu har jag bestämt mig. Till månadsskiftet blir de en BF3 server. Jag bjuder in sporthoj.com plutonen att ha servern som hemma server samt att döpa den osaliga skapelsen (Xibalba har gett ett förslag). Ni behöver inte betala en spänn, Jag gör det här för att lära mig något nytt samtidigt som jag får nöjet att spela med de eminenta sporthojarna i BF3 tråden.
Ett önskan är att någon kanske vill vara med och dela på admin duty.
/T
Per användare, vilket trams :O
Och en strömsnål serverdator ligger på ca 1500kr/år i el-kostnader
Jag har en kompis som har en bra server. Kan fråga om vi kan ha mumble/TS på den..
Är ju mest skönt att slippa styra upp delade kostnader, och känns trist att någon ska ta på sig kostnaden själv!
Tjena
Nu har jag bestämt mig. Till månadsskiftet blir de en BF3 server. Jag bjuder in sporthoj.com plutonen att ha servern som hemma server samt att döpa den osaliga skapelsen (Xibalba har gett ett förslag). Ni behöver inte betala en spänn, Jag gör det här för att lära mig något nytt samtidigt som jag får nöjet att spela med de eminenta sporthojarna i BF3 tråden.
Ett önskan är att någon kanske vill vara med och dela på admin duty.
/T
Räfläxväst Killaz! kanske är hårdare?
Röstar på Lagom eller Bondenpaavo
Framgång på framgång, det tar sig med snakkasig-grejjerna!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|